PracaGrupypl.praca.dyskusje › Koniec umowy o prace

  • 1. Data: 2008-11-28 12:41:04
    Temat: Koniec umowy o prace
    Od: "Szczepan" <m...@f...pl>

    z dniem 31.3.2009 konczy mi sie umowa o prace i nie mam zamiaru jej
    przedluzac juz;
    jakie sa tego plusy i minusy wzgkledem prawa pracy
    moja szybsza decyzja to ewentualnie wypowiedzenie umowy

    dzieki za pomoc bo nie wiem jak postapic

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-11-28 14:13:09
    Temat: Re: Koniec umowy o prace
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ggoot2$nvs$1@news.onet.pl Szczepan <m...@f...pl> pisze:

    >z dniem 31.3.2009 konczy mi sie umowa o prace i nie mam zamiaru jej
    >przedluzac juz;
    > jakie sa tego plusy i minusy wzgkledem prawa pracy
    Wzgledem prawa pracy to żadne. Umowa o pracę rozwiązuje się z upływem okresu
    na jaki została zawarta i tyle.

    > moja szybsza decyzja to ewentualnie wypowiedzenie umowy
    > dzieki za pomoc bo nie wiem jak postapic
    A jesteś pewien, że w ogóle możesz ją wypowiedzieć?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-11-28 15:10:37
    Od: d...@v...pl

    > z dniem 31.3.2009 konczy mi sie umowa o prace i nie mam zamiaru jej
    > moja szybsza decyzja to ewentualnie wypowiedzenie umowy

    Ja też mam podobny problem i chciałbym zapytać jak można rozwiązać umowę zawartą
    na czas określony (3 m-ce).
    W umowie jest klauzula: 'umowa może być rozwiązana zgodnie z przepisami kodeksu
    pracy'. Nie ma wzmianki o 2 tygodniowym okresie wypowiedzenia przez każdą ze
    stron. Czy to oznacza, że mogę rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z dnia na dzień?

  • 4. Data: 2008-11-28 15:24:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:50e8.0000001f.493009ed@newsgate.onet.pl
    d...@v...pl <d...@v...pl> pisze:

> [...]
    > kodeksu pracy'. Nie ma wzmianki o 2 tygodniowym okresie wypowiedzenia
    > przez każdą ze stron. Czy to oznacza, że mogę rozwiązać umowę bez
    Nie. Ta klauzula nie oznacza tak naprawdę nic, bo zgodnie z KP to możesz i
    bez niej.
    Umowę taką możesz rozwiązać:
    - za porozumieniem stron
    - bez wypowiedzenia (art. 55 KP).
    Za wypowiedzeniem umowy tej rozwiązać nie możesz w ogóle.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-11-28 16:26:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 28 Nov 2008 13:41:04 +0100, "Szczepan" <m...@f...pl> wrote:

    >z dniem 31.3.2009 konczy mi sie umowa o prace i nie mam zamiaru jej
    >przedluzac juz;
    >jakie sa tego plusy i minusy wzgkledem prawa pracy
    plusy:
    nie bedziesz juz zwiazany umowa i kodeksem pracy
    (np. nie musisz chodzic do pracy)

    minusy:
    nie bedziesz juz zwiazany umowa i kodeksem pracy
    (np. nie bedziesz dostalawal wynagrodzenia, nie bedziesz mial platnego
    urlopu).

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2008!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?

  • 6. Data: 2008-12-01 09:47:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    d...@v...pl pisze:

> [...]
    > stron. Czy to oznacza, że mogę rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z dnia na dzień?

    Jeśli nie jest to umowa na okres próbny to nie możesz jej wypowiedzieć.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2008-12-01 09:48:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > - za porozumieniem stron
    > - bez wypowiedzenia (art. 55 KP).
    > Za wypowiedzeniem umowy tej rozwiązać nie możesz w ogóle.

    No chyba, że przedpiszca się pomylil i tak na prawdę ma umowę na okres
    próbny.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 8. Data: 2008-12-01 19:15:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gh0btm$dp6$6@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@n...poczta.onet.pl> pisze:

    > No chyba, że przedpiszca się pomylil i tak na prawdę ma umowę na okres
    > próbny.
    To prawda, ale trudno z góry zakładać, że ktoś nie wie nawet o co pyta.

    --
    Jotte