PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komu bezprawnie obniżono płace ??????

  • 1. Data: 2004-12-05 12:09:48
    Temat: Komu bezprawnie obniżono płace ??????
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Poszukuję kontaktu z osobami, które mają doświadczenie w dochodzeniu
    roszczeń z tytułu bezprawnego obniżenia (zmiany) wynagrodzenia do 3 lat od
    zdarzenia. W szczególnosci poszukuje osób, które nie podpisały
    przedstawionego im przez pracodawcę porozumienia o obniżeniu płacy
    zasadniczej (w moim przypadku o 50% !!!) a pracodawca mimo to wypłacał im
    obniżone wynagrodzenie nie wypowiadając warunków pracy !!!
    Wymiana doświadczeń jest mi niezbędna do dochodzenia swoich praw przed sądem
    pracy.
    Pozdrawiam
    Frank

    P.S.
    W zamian wymienię sie dośwaidczeniem jak brobić się przed wypowiedzeniem
    szczególnie wręczonym w trakcjie zwolnienia lekarskiego lub innej
    usprawiedliwionej nieobecności w pracy.

  • 2. Data: 2004-12-05 13:05:22
    Temat: Re: Komu bezprawnie obniżono płace ??????
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 5 Dec 2004 13:09:48 +0100, "Frank"
    <a...@b...internetdsl.pl> zakodował:

    >przedstawionego im przez pracodawcę porozumienia o obniżeniu płacy
    >zasadniczej (w moim przypadku o 50% !!!) a pracodawca mimo to wypłacał im
    >obniżone wynagrodzenie nie wypowiadaj?c warunków pracy !!!

    Jak nie odrzuciłeś na piśmi zaproponowanych nowych warunków pracy to
    po okresie wypowiedzenia wchodzą one w życie - niczego nie wygrasz, bo
    to zgodne z KP.

    Art. 42. [...]
    § 2. Wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane,
    jeżeli pracownikowi zaproponowano na pi?mie nowe warunki.
    § 3. W razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych
    warunków pracy lub płacy, umowa o pracę rozwi?zuje się z upływem
    okresu dokonanego wypowiedzenia. Jeżeli pracownik przed upływem połowy
    okresu wypowiedzenia nie złoży o?wiadczenia o odmowie przyjęcia
    zaproponowanych warunków, uważa się, że wyraził zgodę na te warunki;
    pismo pracodawcy wypowiadaj?ce warunki pracy lub płacy powinno
    zawierać pouczenie w tej sprawie. W razie braku takiego pouczenia,
    pracownik może do końca okresu wypowiedzenia złożyć o?wiadczenie o
    odmowie przyjęcia zaproponowanych warunków.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2004-12-05 16:34:13
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Chodzi o nie podpisane porozumienie!!!

  • 4. Data: 2004-12-05 17:09:49
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Frank wrote:
    > Chodzi o nie podpisane porozumienie!!!

    Jak nie podpisales to po okresie wypowiedzenia juz nie pracujesz. Ale poki
    pracujesz nalezy Ci sie takie wynagrodzenie jakie otrzymywales wczesniej.
    Idz z tym do sadu pracy.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 5. Data: 2004-12-05 20:05:10
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Problem w tym, że niepodpisałem porozumienia i nie dostałem wypowiedzenia.
    problem w tym, że od 1,5 roku bezprawnie otrzymuje mniejsze wynagrodzenie.
    Tak mi się wydaje. Teraz zdecydowałem się przerwać milczenie i cos z tym
    zrobić.
    Pozdrawiam
    Franek

  • 6. Data: 2004-12-06 08:18:50
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    Frank napisał(a):
> [...]
    > Tak mi się wydaje. Teraz zdecydowałem się przerwać milczenie i cos z tym

    na mój gust tyo jezeli nie przyjąłeś nowych warunków zaproponowanych
    przez pracodawcę to zaczyna lecieć okres wypowiedzenia kończy się i nie
    pracujesz. Reasumując - formalnie to po np. 3 miesiącach nie powinieneś
    pracowac.... bo nie zgodziłes się na nowe warunki....
    więc może na czarno teraz pracujesz?

  • 7. Data: 2004-12-06 09:40:27
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 5 Dec 2004 21:05:10 +0100, "Frank"
    <a...@b...internetdsl.pl> zakodował:

    >Problem w tym, że niepodpisałem porozumienia i nie dostałem wypowiedzenia.

    Czytałeś paragrafy, które zacytowałem?

    Zaproponowano Ci na piśmie nowe warunki?

    Odrzuciłeś? Jeżeli nie, to zgodnie z cytowanymi przepisami
    zaakceptowałeś.