PracaGrupypl.praca.dyskusje › Komponenty wirtualne

  • 1. Data: 2005-10-05 11:14:56
    Temat: Komponenty wirtualne
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Witam,

    Czy ktoś z Was pracował przy tworzeniu komponentów wirtualnych lub przy
    tworzeniu innych dóbr o równie wysokim poziomie abstrakcji? Wielu jest
    takich ludzi na rynku, Waszym zdaniem?

    pozdr.
    m.

  • 2. Data: 2005-10-05 11:22:12
    Temat: Re: Komponenty wirtualne
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > Witam,
    >
    >     Czy ktoś z Was pracował przy tworzeniu komponentów wirtualnych

    A co to takiego?

    A.

  • 3. Data: 2005-10-05 11:43:16
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Użytkownik "Aleksander Galicki" <c...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:54d1.000003dc.4343b764@newsgate.onet.pl...

    > A co to takiego?

    Właśnie dlatego pytam :)
    By wyrobić sobie przynajmniej wstępną opinię na temat niszowości tego rynku.
    Portale branżowe, specyfikacje, listy światowych dystrybutorów i rynki już
    mam przerobione, teraz kolej na nektar dialogu :)

    pozdr.
    m.

  • 4. Data: 2005-10-05 11:48:26
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

> [...]
    > Portale branżowe, specyfikacje, listy światowych dystrybutorów i rynki już
    > mam przerobione, teraz kolej na nektar dialogu :)

    A mozesz dac namiary na portal branzowy "komponentow wirtualnych"?

    A.

  • 5. Data: 2005-10-05 11:57:02
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Użytkownik "Aleksander Galicki" <c...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:54d1.000003f9.4343bd89@newsgate.onet.pl...

    > A mozesz dac namiary na portal branzowy "komponentow wirtualnych"?

    Proszę:
    http://www.thevcx.com
    www.design-reuse.com

    pozdr.
    m.

  • 6. Data: 2005-10-07 18:41:26
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:

    > Proszę:
    > http://www.thevcx.com
    > www.design-reuse.com

    Zwykle nazywa sie je z angielska "IP cores" lub po prostu - "makra".
    "Komponenty wirtualne" jest malo precyzyjne. Mnie w kazdym razie zmylilo.

    Projektowanie makr to duzy rynek o relatywnie niskim (jak na ta galaz)
    koszcie wejscia. Polskie firmy maja tu spora szanse zaistnienia (kilka
    AFAIK juz powstalo). Zwykle klientami sa srednie firmy o szerokim
    profilu produkcji. Samych makr jest wiele rodzajow, najpowszechniejsze
    sa makra cyfrowe (RTL), dalej ida makra do weryfikacji, modele
    symulacyjne, makra analogowe, patenty itd. Aplikacji szybko przybywa i
    pojawiaja sie nowe rozwiazania (np. makra RF). Odezwij sie na priv,
    chetnie wymienie sie informacjami.

    \R.