PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...

  • 161. Data: 2006-09-20 22:45:26
    Temat: Re: Kolejni myśleli że za półdarmo można w Polsze ludzi zatrudniać...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eesfgu$kki$1@inews.gazeta.pl camel
    <g...@f...gotdns.com> pisze:

    >>> Płacimy podatki.
    >> Jak wszyscy.
    > Problem w tym, że nie wszyscy.
    Zapewne. Nie spekulujmy jednak na temat niemierzalnej szarej strefy.
    Ocena niepewnych danych to zawsze spekulacja.

    > Problem w tym, że nawet nie większość.
    Dowód miarodajny jakiś?

    > CO jest fundowane tym bogatszym? Ale konkretnie proszę.
    > Wiesz, po odliczeniu wszystkich, którzy utrzymują się z podatków i część
    > stamtąd otrzymanej forsy im się odbiera jako ich "podatki" - bo to
    > przelewanie z pustego... to tych, generujących faktyczne dochody,
    > pozostaje niewielu. A coraz liczniejsi chcą na nich żerować.
    Zostawmy bulwarową demagogię i lepperyzmy.
    Co to znaczy generujących faktyczne dochody?
    Czy twoje buty generują dochód? Może jak w nich pójdziesz do pracy.
    I tak samo budżetowa policja generuje dochód, bo jakby jej nie było to byś
    do tej pracy może żywy nie dortarł, nie mógłbyś zarobić i podatku zapłacić.
    Na tę policję między innymi. I na szkolenie jej funkcjonariuszy. A wtedy by
    jej nie było. Wtedy ty byś do pracy nie dotarł. A może i tej pracy w ogóle
    by nie było.
    Jak pisałem - typowy błąd skali.

    > w tiwi żąda, bym pracował ciężej i dłużej, bo jeszcze tamta pijana morda
    > nie ma na codzienny kieliszek chleba?
    Temu się akurat nie dziwię, a nawet się przyłączam.

    Jotte

  • 162. Data: 2006-09-21 05:58:00
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@a...w.sigu.invalid>

    Nixe napisal(a):

    > Jakieś przykłady? Dane statystyczne?

    Ciężko coś znaleźć aktualnego w internecie, ale jeżeli uważasz, że
    w Warszawie zarabia się tak samo jak w innych regionach Polski to nie mamy
    o czym dyskutować...

    --
    Jacek Wojaczyński

    E-mail: http://cerbermail.com/?DYfRj6emBv

  • 163. Data: 2006-09-21 06:50:11
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:slrn.pl.eh4af1.3vvjsj1.kocurek@www.slrn.z.pl>
    Jacek Wojaczyński <k...@a...w.sigu.invalid> pisze:

    > Ciężko coś znaleźć aktualnego w internecie, ale jeżeli uważasz, że
    > w Warszawie zarabia się tak samo jak w innych regionach Polski to nie
    > mamy o czym dyskutować...

    Nie przekręcaj moich słów :-/ Albo czytaj ze zrozumieniem.

    _Nigdzie_nie napisałam, że zarabia się_tak_samo_.

    --
    Nixe

  • 164. Data: 2006-09-21 06:57:41
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bf" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zabawna ta dyskusja, a szczególnie te skrajnie liberalne wypowiedzi
    > małolatów ze skrzywioną wizją świata. Chcieliby zniszczyć rodzinę i
    > zlikwidować renty, emerytury, zasiłki. Albo albo.

    Człowieku to dzisiaj się niszczy rodzine !! Przy takich zarobkach nie jestem
    w stanie sam sobie zorganizować życia a o rodzinie nie ma ma mowy.

  • 165. Data: 2006-09-21 06:59:04
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Kira napisał(a):

    > O, amen. Stąd się wzięła moja uwaga o Chlebie Krasnoludów ;>> IMO
    > w jedzeniu chodzi nie tylko o to, żeby żołądek zapchać - bo to się
    > da bardzo tanim kosztem faktycznie - tylko jeszcze o to, żeby mieć
    > z tego przyjemność. A pajda wczorajszego chleba z pasztetem nijak
    > ma się do świerzej bułki z masełkiem, wędlinką, serkiem, kawałkiem
    > natki pietruszki, popitej kawą czy kakaem...

    Zasadniczo 'kakao' się nie odmienia...ale,
    długo tak będziecie się wspólnie masturbować na jedzeniem
    na tej grupie??
    Bez urazy oczywiście...ale są inne grupy o tej tematyce.

    --
    czarny
    .:: _____________www.czarnobiale.pl_____________ ::.

  • 166. Data: 2006-09-21 07:46:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Nixe napisał(a):

    > No to wychodzi niemalże na to samo, co napisałam, a wręcz tragiczniej ;-)
    > Drogie nie zawsze znaczy dobre (co usiłują imputować niektóre osoby).
    > Twoje przykłady dowodzą, że w niektórych branżach bywa to wręcz regułą.

    Nie pisałem o tym, że drogie=dobre tylko o tym, że poniżej pewnego
    poziomu cenowego mamy już 100% gwarancji, że kupujemy chłam.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 167. Data: 2006-09-21 07:49:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jotte napisał(a):

    > Nonsens. Bezrobotni nie płacą podatku, bo podatek płaci się od dochodu.

    Taak, np VAT i akcyzowe różnej maści... ;P

    j.

  • 168. Data: 2006-09-21 08:04:18
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    > Nie pisałem o tym, że drogie=dobre tylko o tym, że poniżej pewnego
    > poziomu cenowego mamy już 100% gwarancji, że kupujemy chłam.

    z racji branzy o ktora sie zawodowo otarlem pewien przyklad
    firma x robi cenione majonezy pod nazwa y - kosztuja dosc duzo

    ta sama firma na tych samych liniach robi IDENTYCZNE skladnikowo majonezy
    dla duzej sieci hipermarketow pod marka w powszechnym odbiorze oznaczajaca
    rzeczy tanie ( wiec dla co poniektorych do niczego ) - opakowanie rzecz
    jasna brzydsze, sloiczek nie taki gustowny ale sklad i smak taki sam
    rozna jest tylko cena - ten drugi jest tanszy o 30 %

  • 169. Data: 2006-09-21 08:07:14
    Od: Jacek Wojaczyński <k...@a...w.sigu.invalid>

    Nixe napisal(a):

    > Nie przekręcaj moich słów :-/ Albo czytaj ze zrozumieniem.
    > _Nigdzie_nie napisałam, że zarabia się_tak_samo_.
    Nie, no jasne, napisałaś:
    [...]
    "Jest trochę lepiej, niż gdzie indziej, ale za to życie jest duuuużo droższe".

    Co może sugerować, że zarobki w Wawie są o 20% wyższe a życie o 80% droższe
    aniżeli w innych reginach Polski. Wiadomo, że tak nie jest.

    Dla mnie EOT.

    Miłego dnia życzę.

  • 170. Data: 2006-09-21 08:08:20
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:slrneh4gqm.r53.januszek@lexx.eu.org>
    januszek <j...@p...irc.pl> pisze:

    > Nie pisałem o tym, że drogie=dobre

    Wiem, ja nie pisałam o Tobie ;-)

    > tylko o tym, że poniżej pewnego poziomu cenowego mamy już 100% gwarancji,
    > że kupujemy chłam.

    Zgadza się - dla mnie to typowe produkty "biedronkowe", "Leader Price" czy
    "ARO".
    Z tych "marek" to bezpiecznie można kupić jedynie ręczniki papierowe, bo
    nawet sól kuchenna śmierdzi zgniłymi ogórkami (nie wiem, co można spieprzyć
    w produkcji soli, ale widać można ;-)

    --
    Nixe