PracaGrupypl.praca.dyskusjeKogo ścigać, jeśli spółka sie rozwiaże ? › Kogo ścigać, jeśli spółka sie rozwiaże ?
    From: "jaQbek" <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Kogo ścigać, jeśli spółka sie rozwiaże ?
    Date: Wed, 13 Jul 2005 16:08:56 +0200

    Byłem przez pewien czas zatrudniony w firmie, która była spółką cywilną.
    Spółkę tą stanowiły 3 osoby, w firmie prócz mnie były zatrudnione jeszcze 2
    inne osoby. W połowie czerwca pracodawca (jeden ze wspólników) poinformował
    mnie, że firma ulegnie likwidacji, w związku z czym mi, jak i pozostałym
    pracownikom wręczył wypowiedzenia umowy, których termin minął 2 lipca. Do
    dziś dnia nie uzyskałem jednak wynagrodzenia za ostatni miesiąc pracy. Byłem
    dziś w PIP-ie, gdzie dowiedzialem się kilku rzeczy, ale mam tez kilka
    wątpliwości, które mam nadzieję pomożecie mi rozwiać:

    1. Czy to prawda, że jeżeli pracodawca zwolnił wszystkich pracowników, to
    nie jest już pracodawcą w świetle prawa i w związku z tym nie może być
    konmtrolowany przez Inspekcję Pracy, i pozostaje mi jedynie zgloszenie
    sprawy do Sądu ?
    2. Chcę wysłać do pracodawcy pismo ponaglające. W Urzędzie Skarbowym i
    Ewidencji Działalności Gospodarczej ustaliłem, że firma nadal istnieje. Co
    jednak zrobić, jeśli pismo wróci z informacją, że nie zostało odebrane lub
    że pod wskazanym adresem nie ma już tej firmy?
    3. Czy jeśli do dnia zlożenia pozwu do Sądu lub do dnia procesu firma
    wyrejestruje się, to czy w pozwie nadal mogę jako pozwanego umieścic tą
    firmę ? Czy sąd sam ustali kontakt do byłych współudziałowców spółki i
    będzie ich sądził wg stanu na dzień rozwiązania ze mna umowy, czy pozostaje
    mi wówczas ściganie każdego z nich z osobna na własną rękę w Sądzie Cywilnym
    ?

    --
    jaqbek [monkey] poczta dot onet dot pl