PracaGrupypl.praca.dyskusje › KP art 55

  • 1. Data: 2005-05-18 13:22:10
    Temat: KP art 55
    Od: "ropian" <r...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Poniewaz pracodawca robi na zlosc i niema ochoty podpisac za porozumieniem
    stron
    (mam umowe na stale okres wypowiedzniea 3 miesiace)
    Chcialem napisac wypowiedzeni z art 55 w zwiazku z 943 mobing
    (zastarszanie ponizanie nieudzielnie zaleglego urlopu wszystko co tylko
    mozliwe w zasadzie nawet rostroj nerwowy ale pewnie na to trzeba miec
    zaswiadczenie od lekarza)
    i teraz dowiedzilem sie ze pracodawca moze sie sadzic o odszkodowanie
    Czy ktos moze mnie osiwiecic na ten temat
    Rozmawialem z PIP i kobieta nie miala przypadku aby tak bylo ale teretycznie
    to jest mozliwe

    Ja nieche juz go sadzic o odszkodowanie chce miec go zglowy
    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2005-05-18 14:28:00
    Temat: Re: KP art 55
    Od: " Eddie" <s...@g...pl>

    Sądzę, że zrywając umowę bez wypowiedzenia na skutek mobbingu, stawiasz
    pracodawcę w pewnym przymusie. Jeśli nic nie zrobi, pośrednio będzie to
    oznaczało zgodę z Twoim zarzutem - co mogłoby w przyszłości ułatwić Ci drogę
    sądową w celu uzyskania zadośćuczynienia.
    Sądzę, tak na chłopski rozum, że w takiej sytuacji pracodawca powinien w
    celu ochrony własnych interesów zastosować właśnie obronę przez atak - a
    udowadniając przed sądem, że mobbingu nie było, udowodni tym samym, że Twoje
    rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia było bezzasadne.
    Nie wiem jak to jest w praktyce...

  • 3. Data: 2005-05-18 14:43:59
    Od: "ropian" <r...@s...poczta.onet.pl>

    Zgadzam sie ale wowczas na swiatlo dzienne wyjda takie sprawy ze pewnie
    niechialby aby wyszly
    (zmusznie pracownikow do pracy w dni wolne pod grozbą zwolnienia nieplacenia
    zato , falszowanie listy obecnosci i takie roznosci)

    I czlowiek che sie zwolnic a musi szukac roznych kombinacji

    Pozdrawiam
    Robert

  • 4. Data: 2005-05-18 15:02:16
    Od: " Eddie" <s...@g...pl>

    ropian <r...@s...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zato , falszowanie listy obecnosci i takie roznosci)
    >
    > I czlowiek che sie zwolnic a musi szukac roznych kombinacji

    Pamiętaj, że ci sami ludzie, któzy sa traktowani tak jak piszesz, w
    przypadku sprawy w sądzie, ze strachu przed utratą pracy mogą mieć problemy
    z pamięcią...
    Nie traktuj tego jak radę, nie chciałbym, żebyś opierał swojego postępowania
    na tym co tu piszę. To co ja bym zrobił, jeśli nie planowałbym batalii przed
    sądem, to zagroziłbym spotkaniem przed sądem, w przypadku, jesli nie daliby
    mi zgody na rozwiązanie umowy za porozumieniem stron z dnia na dzień.
    W ten sposób umożliwiłbym pracodawcy rozwiązanie sytuacji, bez konieczności
    odpierania formalnego oskarżenia o mobbing.

  • 5. Data: 2005-05-18 15:08:00
    Od: " Eddie" <s...@g...pl>

    Ja kiedyś wpodobny (do opisanego w poprzednim poscie)sposób poradziłem sobie
    z pracodawcą, który próbował mnie oszukać, na sporą gotówkę. Wykorzystałem
    skłonność kolegów do donosicielstwa. Kilku bliższym z nich szepnąłem na
    ucho, że skoro tak, to ja wnoszę sprawę do sądu pracy, oczywiście prosząc,
    żeby nikomu nie powtarzali. :) Dwa dni później dostałem od pracodawcy
    rozsądną propozycję, rozwiązania sprawy w sposób korzystny dla obu stron.

  • 6. Data: 2005-05-18 18:04:33
    Od: "tmk" <t...@p...onet.pl>

    Znam taką sytuację z autopsji. Na szczęscie udało mi się zwolnić za
    porozumieniem stron, korzystając z nieobecności bezpośredniego szefa. To
    jest tak ,nie znajdziesz innej pracy bo kto się zgodzi czekać 3-4 miesiące?
    lepiej by było gdyby mnie zwolnili, ale wtedy muszą podać bardzo konkretny
    powód.Jesli zwolnisz się sam nie ma zasiłku.tak to KP broni pracowników.Co
    do mobbingu jest to praktycznie nie do udowodnienia, chyba ze ktoś z twoich
    kolegów bedzie świadczył-ale tu straci pracę, a na pewno beda tacy ktorym
    zależy na robocie i bedą zeznawać ze skąd wszystko ok. sprubuj do sadu pracy
    i daj ultimatum, albo zwolnienie, albo sąd.weż parę zwolnień
    lekarskich,urlop na żadanie w strategicznym momencie... itp. Pracuj powolo
    dokładnie i w zgodzie ze wszystkimi przepisami.
    TMK

  • 7. Data: 2005-05-20 17:24:57
    Od: "ropian" <r...@s...poczta.onet.pl>

    No i sprawa sie skonczyla bylem przygotowany na bitwe przed sadem mialem
    swiadkow ktorzy juz nie pracuja w firmie i gotowi byli zeznawac
    (wiadomo ze na pracujacych obecnie niemozna liczyc)
    Postraszylem pracodawce i szybciutko podpisal porozuminie stron no i kłopot
    z głowy.
    Pozdrawiam
    Robert