PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakich pytań spodziewać się na rozmowie rekrutacyjnej

  • 1. Data: 2007-03-27 20:24:54
    Temat: Jakich pytań spodziewać się na rozmowie rekrutacyjnej
    Od: Krzysztof <k...@n...mail>

    Witajcie,
    niedługo idę na rozmowę o pracę. Tak sie składa że pomimo
    kilkuletniego doświadczenia zawodowego nigdy nie byłem na takim
    spotkaniu. Napiszcie proszę, jakich pytań można się spodziewać,
    szczególnie chodzi mi o takie które padają zazwyczaj. Wiem, że są
    pytania o swoje plany zawodowe, jak widze się w danej firmie, na jaką
    korzyć firma może liczyć zatrudniając własnie mnie, dlaczego chcę
    pracowac w tej własnie firmie (no własnie - jak można na to
    odpowiedzieć?), jakie sa moje wady, zalety itp. No i oczywiście o
    wynagrodzeniu.

    Co jeszcze mogę usłyszeć i o czym?

    Jestem administratorem systemów IT z kilkuletnim doświadczeniem i na
    takie stanowisko aplikuję.

    Krzysztof.

  • 2. Data: 2007-03-27 22:21:01
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Jesli firma to nie jest jakis "nieprzytomny" krzak, to:
    1. Sprawdza to co napisales w CV. Jesli organizacja jest wieksza to podesla
    na rozmowe osoby ktore znaja sie na umiejetnosciach jakie wpisales w CV.
    2. Niektorzy moga sprawdzic to "w boju" - czyli siadziesz przed klawiatura i
    3. Mozesz miec tez rozmowe haerowa/kadrowa - wtedy "pani" ma zwykle
    aspiracje psychologiczne i np. zapyta czy czesto patrzysz z balkonu w dol -
    zartuje ;-)

    Marcin

  • 3. Data: 2007-03-28 06:25:16
    Od: m...@g...com

    Witam,

    bardzo polecam strone http://www.rozmowakwalifikacyjna.pl/.

    molendziak

  • 4. Data: 2007-03-28 13:08:52
    Od: Piotr Kędziak <a...@e...com>

    Dnia Wed, 28 Mar 2007 00:21:01 +0200, Marcin napisał(a):

    > Jesli firma to nie jest jakis "nieprzytomny" krzak, to:
    > 1. Sprawdza to co napisales w CV. Jesli organizacja jest wieksza to podesla
    > na rozmowe osoby ktore znaja sie na umiejetnosciach jakie wpisales w CV.

    To jest raczej standard w IT ;)

    > 2. Niektorzy moga sprawdzic to "w boju" - czyli siadziesz przed klawiatura i

    Ale przewaznie powiedzą o tym..... chyba, że nie zada się pytania "a ile ta
    rozmowa potrwa i jaki będzie jej przebieg ?" ;)

    > 3. Mozesz miec tez rozmowe haerowa/kadrowa - wtedy "pani" ma zwykle
    > aspiracje psychologiczne i np. zapyta czy czesto patrzysz z balkonu w dol -
    > zartuje ;-)

    W życiu czegoś takiego nie spotkałem (może dlatego, że rozmawiam z firmami
    na pewnym poziomie).

  • 5. Data: 2007-03-28 14:25:11
    Od: asd <a...@a...pl>

    m...@g...com napisał(a):
    > Witam,
    >
    > bardzo polecam strone http://www.rozmowakwalifikacyjna.pl/.
    >
    > molendziak

    a ja polecam same pytanka:

    http://www.geekinterview.com/Interview-Questions

    pozdr.

  • 6. Data: 2007-03-28 19:02:31
    Od: "Tomek P." <a...@y...pl>

    Dnia 28-03-2007 o 21:02:50 leszek <s...@g...pl> napisał(a):

    > Świetna porada - cytuję:
    >
    > ------
    > Czy warto rozmawiać ?
    >
    > Oczywiście - warto. Nawet jeśli nie planujesz zmiany - idź np. co roku na
    > kilka rozmów rekrutacyjnych. Da ci to obraz rynku i pomoże ocenić własną
    > wartość.
    > ------
    >
    > Ten kto odpowiada na ogłoszenie rekrutacyjne i idzie na rozmowę, a w
    > rzeczywistości wcale nie zamierza zmieniać pracy jest po prostu zwykłym
    > oszustem i kłamcą.

    "nie planować" to nie to samo, co "wykluczać mozliwość".
    Polska jenzyk - trudna jenzyk?

    --
    Siedzi wyfiokowana Jola i gada. Przez 15 minut czy więcej uczy obywateli,
    jak jeść bezę. Że bezy nie można kroić nożem i widelcem, bo może trysnąć.

  • 7. Data: 2007-03-28 19:02:50
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

  • 8. Data: 2007-03-29 05:57:02
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    leszek napisał(a):

    > Ten kto odpowiada na ogłoszenie rekrutacyjne i idzie na rozmowę, a w
    > rzeczywistości wcale nie zamierza zmieniać pracy jest po prostu zwykłym
    > oszustem i kłamcą.

    jaja se robisz chyba.

  • 9. Data: 2007-03-29 10:31:38
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    leszek napisał(a):

    > Ten kto odpowiada na ogłoszenie rekrutacyjne i idzie na rozmowę, a w
    > rzeczywistości wcale nie zamierza zmieniać pracy jest po prostu zwykłym
    > oszustem i kłamcą.

    Nie, raczej idiotą.

    Jeśli wszystkie warunki nowej pracy mu odpowiadają to czemu miałby nie
    zmienić pracy na nową, jeśli jednak jej nie zmienia to raczej nie
    wszystkie warunki nowej pracy mu odpowiadają.

    pozdr

    Radek

  • 10. Data: 2007-03-29 19:17:10
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Tomek P. <a...@y...pl> napisał(a):

    > Dnia 28-03-2007 o 21:02:50 leszek <s...@g...pl> napisaĹ&#65533;(a):

    co roku na

    > "nie planowaÄ&#65533;" to nie to samo, co "wykluczaÄ&#65533;
    mozliwoĹ&#65533;Ä&#65533;".
    > Polska jenzyk - trudna jenzyk?

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=planowa%E6

    planować I
    1. &#171;snuć plany, zamierzać coś&#187;
    2. &#171;opracowywać plany, np. finansowe, gospodarcze&#187;
    3. &#171;wykonywać projekty obiektów budowlanych, urbanistycznych itp.&#187;

    nie planować - nie zamierzać, nie snuć planów

    To po prostu słownik języka polskiego, chociaz dla niektórych słownik wyrazów
    obcych.

    Więc ten kto "nie planuje zmiany" - "nie zamierza dokonać zmiany".

    Czasami zalecam korzystać z w.w. adresu, unika się w ten sposób robienia z
    siebie błazna.