PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki zasiłek z ZUS ?- pytanie do ekspertów

  • 1. Data: 2005-03-15 13:58:04
    Temat: Jaki zasiłek z ZUS ?- pytanie do ekspertów
    Od: "Formentera Lady" <m...@h...de>

    Witam,
    mam taką sytuacje:
    -pracowałam w firmie X kilka lat zarabiając mies.7 tys zł, a potem 3
    miesiące pracowałam w firmie Y z której odeszłam, zarabiając 1 tys zł.
    Po odejściu z Y zachorowałam i choruję już 60 dni.

    W jakiej wys. zasiłek z ZUS otrzymam?
    Dzięki z góry za pomoc,
    Mońka

  • 2. Data: 2005-03-15 15:01:09
    Temat: Re: Jaki zasiłek z ZUS ?- pytanie do ekspertów
    Od: "rc" <r...@v...pl>

    80% sredniej z ostatnich 6 miesiecy nie wiecej niz 2 srednie krajowe :(

    oczywiscie jest to dyskryminacja za wzgledu na wysokie zarobki :)

  • 3. Data: 2005-03-15 15:51:27
    Od: "Formentera Lady" <m...@h...de>

    > 80% sredniej z ostatnich 6 miesiecy nie wiecej niz 2 srednie krajowe :(

    Niestety, mylisz sie,
    w ZUS-ie powiedzieli mi co innego.
    Pytanie jest wciąż aktualne.

    Pozdrówki,
    Mońka

  • 4. Data: 2005-03-15 16:56:21
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > Niestety, mylisz sie,
    > w ZUS-ie powiedzieli mi co innego.

    I to co usłyszałaś w ZUS jest wiążące i może dziwić, że oczekujesz
    tutaj na odpowiedzi.

    > Pytanie jest wciąż aktualne.

    Jeżeli zachorowałaś do 14 dni od rozwiązania umowy o pracę, to
    otrzymasz zasiłek chorobowy w wysokości 80% średniego wynagrodzenia
    (po pomniejszeniu o składki na ubezpieczenia społeczne) z 3 miesięcy
    zatrudnienia w ostatnim miejscu pracy.
    Jeżeli zachorowałaś później niż do 14 dni od rozwiązania umowy o
    pracę, a nie jest to choroba o długim okresie wylęgania, to zasiłek
    chorobowy nie przysługuje.

    wa