PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki z tego moral?

  • 11. Data: 2003-09-20 21:42:31
    Temat: Re: Jaki z tego moral?
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sat, 20 Sep 2003 08:02:56 +0200, Wojtek <g...@o...pl> wrote:

    >Rozumiem ze to sarkazm?

    Jeszcze dwa, trzy lata temu, jak bylem mlody i naiwny odparl bym TAK. Wqu....aly
    mnie przekrety, afery, nepotyzm, korupcja, etc.....

    Ale ....... dzisiaj wqu......ia mnie ze to nie ja zarabiam na tych przekreatch,
    aferach, korupcji ........ bo walka z nimi to jak walka z wiatrakami.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 12. Data: 2003-09-22 00:36:17
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Uzytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisal w wiadomosci
    > Niestety w branzy IT jakos ludzie nie potrafia sie dogadac, a co rusz
    jakis
    > nauczy sie klikac w Windowsie to juz z niego admin, specjalista od sieci i
    > ogolnie alfa i omega. A do tego zawsze znajdzie sie czarna owca ktora
    zrobi za
    > grosze to, za co czlowiek moglby wziac normalne (tzn. takie ktore pozwola
    > utrzymac nie tylko siebie ale i rodzine) albo przyzwoite (czyli coby
    jeszcze na
    > jakis luksus jakim sa np. wakacje pozwolily) pieniadze.
    Jak zaczynalem przygode z IT to nie znalem informatyka ktory by ponizej
    sredniej krajowej zarabial. Teraz spokojnie policze na palcach tych, ktorzy
    ta srednia lub wiecej maja (sposrod znajomych).

    > Wniosek - wprowadzic aplikacje na adminow, webmasterow, specjalistow od
    sieci,
    > programistow (i to w kilku kategoriach), .... - oczywiscie z limitami
    przyjec,
    > zalatwic sobie ustawowe stawki minimalne i trzepac kase.
    Wiesz jak dluzej pomysle to to nawet nie jest glupi pomysl.
    Moze nawet nie tak dobitnie, wystarczylby egzamin panstowy potwierdzajacy
    umiejetnosci. Nagle by sie okazalo ze informatykow w cale za duzo nie ma bo
    80% mgr odpadlo by w przedbiegach...

  • 13. Data: 2003-09-22 00:37:58
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "januszk.." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > zamiast walczyc o "trzymanie cen" w IT , poswiec troche na zmniejszanie
    > cen w innych branzach. Zostanie wiecej dla Ciebie....
    Taaaaaaaaaaak zrobmy inaczej niech kazdy zarabia 500 zl nawet prezydent
    kraju ceny na pewno spadna :) Buhahaha

  • 14. Data: 2003-09-22 07:36:47
    Od: "januszk.." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "motto" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Taaaaaaaaaaak zrobmy inaczej niech kazdy zarabia 500 zl nawet prezydent
    > kraju ceny na pewno spadna :) Buhahaha

    Taaaaaaaaak, podnosimy wszystkie ceny 300% i już wszyscy jestesmy happy
    B............ha

    mogliśmy się nie zrozumieć.
    Nikt nie powinien pracować za darmo(chyba że chce).
    Nikt nie powinien ustalać wysokości cen i płac (poza rynkiem).

    januszk..

  • 15. Data: 2003-09-22 20:27:26
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "PiotrG" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Hmmm nie wiem jaki jest ten nowy, ale marcin to dobry specjalista, ups nie
    > ma certyfikatow bo go na nie niestac, dla mnie to jednak sztyt hamstwa, bo
    > mial w czasie tych dwoch lat oferty z innych firm na etat, ale z powodu iz
    > ta firma miesci sie od jego domu 400m i ze obiecywano mu etat gdy firma
    > stanie na nogi to te pozostale oferty odrzucal. On byl lojalny zapracowal
    na
    > ten etat to wiem na pewno nie raz mu pomalem (np. przy robieniu od podstaw
    > sieci). Dla mnie to zwykle skurwysynstwo.

    Przeciez interesem wlasciciela podmiotu gospodarczego jest uzyskanie
    pieneiznego zysku, a nie dbanie o interes pracownika.

    Klus

  • 16. Data: 2003-09-22 20:33:00
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości
    > On Fri, 19 Sep 2003 21:58:07 +0200, "motto" <m...@o...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    przyjec,
    > zalatwic sobie ustawowe stawki minimalne i trzepac kase.

    I pozniej taki nowy Kyniu nie moze uzyskac pracy.
    A nie lepiej stworzyc taki system, aby nie utrudniac innym zdobycia pracy w
    celu zachowania wlasnej pracy.

    Klus

  • 17. Data: 2003-09-22 20:48:28
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    wiadomości
    > Taaaaaaaaaaak zrobmy inaczej niech kazdy zarabia 500 zl nawet prezydent

    A moze pensja w towarach o rownowartosci od 1000 netto do 2500 netto+
    mozliwosc wypozyczania dobr, ktorych nie starcza dla wszystkich.

    Klus

  • 18. Data: 2003-09-22 21:26:58
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nikt nie powinien pracować za darmo(chyba że chce).
    > Nikt nie powinien ustalać wysokości cen i płac (poza rynkiem).

    Te dwa ostatnie zdania sa logicznie sprzeczne.
    Rynek ze stala iloscia pieniedzy w obiegu polega na konkurowaniu
    podmiotow gospodarczych, przy pomocy obnizania ceny wytworzenia
    danego towaru. A wszysto po to aby byc konkurencyjnym.
    Skaldnikami wydatkow podmiotow gospodarczych jest
    wynagrodzenie za place i za wlasnosc.

    Wlasciciel A podmiotu gospodarczego obniza pensje
    pracownikow aby obnizyc koszty wytworzenia towarow.
    Wlasciciel B rowniez jest zmuszony obnizyc koszty wytworzenia,
    jesli nie to wyleci z rynku, wiec rowniez obniza pensje
    pracownikom, a jesli chce byc bardziej konkurencyjny od A,
    to musi obnizyc wiecej niz A.

    Jesli A przestaje byc konkurencyjnym cenowa, zamyka biznes lub
    ponownie obniza pensje pracownikom.
    Nastepnie B robi podobnie.

    I tak licytuja sie placami pracownikow, ktorych pensja sie caly
    czas maleje, np 1 USD/dzien.

    Czy to juz prawie darmo dla ciebie januszku?
    Pracowalbys za 1 USD/dzien przy cenach o polowe nizszych
    niz obecnie?

    Klus

  • 19. Data: 2003-09-22 21:55:31
    Od: "michal wisniewski" <a...@N...gazeta.pl>

    motto <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > umiejetnosci. Nagle by sie okazalo ze informatykow w cale za duzo nie ma bo

    nono kul plan :)

  • 20. Data: 2003-09-22 23:02:49
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Mon, 22 Sep 2003 22:33:00 +0200, <k...@p...onet.pl> wrote:

    >I pozniej taki nowy Kyniu nie moze uzyskac pracy.

    Takie jest zycie. Wiesz ilu znam prawnikow ktorzy kleli na ograniczenia przy
    pzryjmowaniu na aplikacje i jak szybko zmienili zdanie jak tylko na te aplikacje
    sie dostali.

    >A nie lepiej stworzyc taki system, aby nie utrudniac innym zdobycia pracy w
    >celu zachowania wlasnej pracy.

    Kolega wybiera utopie czy komunizm??? Zycze powodzenia.

    Kyniu

    --