PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki ZUS

  • 1. Data: 2003-07-06 06:07:11
    Temat: Jaki ZUS
    Od: "aks." <a...@h...pl>

    --
    Moja polowiva wkurzona atmosferą w pracy mysli o otworzeniu czegos wlasnego.
    Boi sie jednak ze bedzie musiala placic kilkaset złotych zusu.
    nie znam sie na tym, ale mysle ze wysokosc zusu zaley od formy rozliczania
    sie.
    jak to jest naprawde?

  • 2. Data: 2003-07-06 09:12:58
    Temat: Re: Jaki ZUS
    Od: Toshi <"bonza(spam)"@wp.pl>

    W artykule <be8ec7$t2n$1@inews.gazeta.pl> aks. napisa?(a):

    Jezeli jest tylko dzialalnosc, to jakies 700 zl miesiecznie zus wynosi,
    jezeli malzonka bedzie pracowac na etacie + wlasna gospodarcza
    dzialalnosc to wtedy placi tylko zdrowotne z dzialalnosci do zusu (cos
    kolo 200 zl).

    Dariusz
    pager 0642299084
    icq 172046816; gg 5358021
    http://www.kaizen.cracow.pl

  • 3. Data: 2003-07-06 20:42:03
    Od: Marek Pajak <m...@w...pl>

    Toshi wrote:

> [...]
    > wynosi, jezeli malzonka bedzie pracowac na etacie + wlasna
    > gospodarcza dzialalnosc to wtedy placi tylko zdrowotne z
    Ja dodam tylko, z.e jes'li pracujesz to lepiej z.ebys' to Ty za?oz.y? DG a
    z.onie da? pe?nomocnictwo. Ja nie mam takiej moz.liwos'ci i musze; przyznac',
    z.e w momencie kiedy uda mi sie; zarobic' tylko kilkaset z? w miesia;cu, to
    staje; przed wyborem: Miec' za co przez.yc', czy zap?acic' ZUS i zdechna;c' z
    g?odu :((
    A tak, zawsze 500z? do przodu ;)

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2003-07-06 21:05:17
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

  • 5. Data: 2003-07-06 21:10:45
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    > Jezeli jest tylko dzialalnosc, to jakies 700 zl miesiecznie zus
    > Ja dodam tylko, z.e jes'li pracujesz to lepiej z.ebys' to Ty za?oz.y? DG a
    > z.onie da? pe?nomocnictwo.

    Z pelnomocnictwem to jest jakies rozwiazanie. Pisze jakies, bo w przypadku
    pelnomocnictwa do wykonywania wszystkich obowiazkow i wspolnego zamieszkania
    osob, pomiedzy ktorymi pelnomocnictwo zostalo zawarte ZUS traktuje taka
    osobe jako wspolpracownika i powinien on odprowadzac ZUS tj prowadzacy
    dzialalnosc. Nie jest to jednak wykonywane automatycznie. Jednak w przypadku
    kontroli ZUSu moga wyniknac niezle problemy.
    Minimalna skladka calego ZUSu od prowadzacych DG jest faktycznie wysoka i
    wciaz rosnie w duzym tempie.

    Pozdrawiam
    Alicja

  • 6. Data: 2003-07-07 07:42:38
    Od: "Spiderman" <s...@p...onet.pl>

    > Minimalna skladka calego ZUSu od prowadzacych DG jest faktycznie wysoka i
    > wciaz rosnie w duzym tempie.

    No właśnie, o co tu chodzi z ZUS-em. Jeśli chcesz np otworzyc sklepik,
    zainwetowales wszystkie pieniadze w niego i masz na towar.
    W poczatkowym okresie planujesz ze pokryje Ci on koszty wynajmu lokalu
    i nie starczy Ci na ZUS co masz zrobić ? Powiesić się ?

    PS. Pozdrawiam wszystkich z ZUS-u. Trzymajcie się i patrzcie jak ten kraj
    przez was tonie !!!

  • 7. Data: 2003-07-07 08:40:06
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

> [...]
    > i nie starczy Ci na ZUS co masz zrobić ? Powiesić się ?
    >
    > PS. Pozdrawiam wszystkich z ZUS-u. Trzymajcie się i patrzcie jak ten kraj

    No wtedy rosnie Ci zadluzenie w ZUSie, nie masz ubezpieczenia i jeszcze
    dowala Ci odsetki.
    Prowadzac DG ubezpieczenie nabywasz po 6 miesiacach regularnych wplat, bez
    spoznien. Chocby 1 dzien opoznienia powoduje utrate ochrony ubezpieczenia,
    ale nie zwalnia od zaplaty skladek. Jak juz splacisz zadluzenie wraz z
    odsetkami, ktore sa tu najwyzsze ze wszystkich, jakie znam w Polsce;) musisz
    sie ponownie zarejestrowac i po 6

  • 8. Data: 2003-07-07 13:57:56
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Alicja" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    DG a

    Dokladnie tak jest niestety.
    "Osoba wspolpracujaca z osobami prowadzacymi pozarolnicza działalnosc lub
    zleceniobiorcami: malzonek [ciach reszte osob] jezeli pozostaje z osoba
    prowadzaca pozarolnicza dzialalnosc lub zleceniobiorca we wspolnym
    gospodarstwie domowym i _wspolpracuje_przy_prowadzeniu_dzialalnosci."

    Jezeli malzonka bedzie miec pelnomocnitwo to ZUS na pewno potraktuje ja jako
    osobe wspolpracujaca i bedzie sie domagac wszystkich obowiazkowych skladek.
    Przypuszczam, ze nawet jak nie bedzie pelnomocnictwa, ale bedzie
    gdziekolwiek podpis zony to tez sie moga doczepic, tylko nie wiem, czy
    kontrolujacy z ZUS-u maja prawo zagladac w jakies dokumenty ich nie
    dotyczace...?
    pzdr
    Kasia

  • 9. Data: 2003-07-07 15:00:09
    Od: Marek Pajak <m...@w...pl>

    Kasia Mikołajczyk wrote:

> [...]
    > doczepic, tylko nie wiem, czy kontrolujacy z ZUS-u maja prawo
    > zagladac w jakies dokumenty ich nie dotyczace...?
    Uuuu... To się znajomy zmartwi... :(( Właśnie jest na etapie
    rejestrowania działalności "na żonę". Powiem mu o tym.
    Dzięki za info.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 10. Data: 2003-07-07 20:27:08
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

    > Uuuu... To się znajomy zmartwi... :(( Właśnie jest na etapie
    > rejestrowania działalności "na żonę". Powiem mu o tym.
    > Dzięki za info.

    Własnie wpadłam na pomysł, ale nalezaloby