PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka praca z komputerami?

  • 11. Data: 2004-05-08 16:58:29
    Temat: Re: Jaka praca z komputerami?
    Od: Slawek <s...@a...net>

    On Sat, 08 May 2004 11:06:34 +0200
    "s(00)mal" <s...@g...xxx> wrote:

    > administrator systemu
    > programista

    Dobry admin czy programista w Twoim wieku juz zarabia wiec nie masz co
    sie nastawiac... i to nie wynika z faktu, ze ktos wczesniej pomyslal, ze
    dobrze by bylo miec pozniej dobra prace tylko z tego, ze byl to
    'maniak' dla ktorego komputery to pasja... IMO sa zawody, ktore wymagaja
    pasjonatow, a nie uczenia sie na sile.

    --
    pozdr. Slawek
    GG: 1262167

  • 12. Data: 2004-05-09 11:17:34
    Od: "s(00)mal" <s...@g...xxx>

    Dnia Sat, 8 May 2004 13:35:22 +0200, misman
    <m...@r...NIESPAM.pl> napisał:

    > Tak ? Ile wyciągasz w Quake'a ? :)

    Mowa o trojeczce? Kiedys ogrywalem kompa w duelach na nightmare.

    > W dużych i bardzo dużych firmach masz szansę zarobić trochę grosza.
    > Ale zap...ol też będzie równy, no i trzeba mieć pewną wiedzę i
    > doświadczenie.

    A co nalezy do obowiazkow takiego goscia? Upgrade'y softu, sterownikow,
    backupy i rozwiazywanie problemow z kompem. Czyli to co robie u siebie i u
    znajomych w wiosce?

    > Zazwyczaj niskie. Chyba, że to Twoja firma.

    A co rozumiesz przez niskie? Ile orientacyjnie PLN/miesiac?

    --
    [S]ympatyczny:[O]gólnie: [O]ptymistyczny:[M]ało: [A]gresywny: [L]udź
    szukam: Jazz Jackrabbit 1 [PC]

  • 14. Data: 2004-05-09 11:17:36
    Od: "s(00)mal" <s...@g...xxx>

    Dnia Sat, 8 May 2004 18:58:29 +0200, Slawek <s...@a...net>
    napisał:

> [...]
    > dobrze by bylo miec pozniej dobra prace tylko z tego, ze byl to
    > 'maniak' dla ktorego komputery to pasja... IMO sa zawody, ktore wymagaja

    No niestety:( Kufa, cale zycie probowalem roznych rzeczy, ale zadna mnie
    nie pociagnela az tak by ksztalcic sie w jednym kierunku.

    A jesli chcialbym byc elektronikiem to juz teraz powinienem miec na koncie
    zmontowanych 5 wzmacniaczy??

  • 13. Data: 2004-05-09 11:17:36
    Od: "s(00)mal" <s...@g...xxx>

    Dnia Sat, 08 May 2004 16:29:04 +0200, Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > A wiązanie przyszłości z tworzeniem jakiejś strony w PHP - wybacz, ale
    > brzmi to
    > dość naiwnie, pewnie z racji twojego wieku.

    Nie z tworzeniem strony tylko wykonywanie stron na zlecenia klientow. Ja
    sam nie chce prowadzic zadnego serwisu.

    > Zanim wejdziesz na rynek pracy,
    > sytuacja może się zmienić diametralnie. Raczej zdecyduj czym mógłbyś
    > zajmować
    > się w przyszłości abstrahując od "narzędzi". Wybierz przy tym nie jedną
    > dziedzinę, ale dwie, trzy.

    Troche o tym myslalem. Moze tlumacz tekstow angielskich na polski? Da sie
    zarobic na tym? Albo lekarzem zostane, moze ortopeda... to jeszcze sobie
    bym pomogl;) Mysle tez o zostaniu nauczycielem ale dzieci z roku na rok
    coraz bardziej zwyrodniale sie robia...

    BTW Sa licea profilowane "zarzadzanie informacja". W opisie jest, ze ucza
    kolekcjonowania i analizowania informacji z roznych zrodel. Do jakiego
    zawodu taka wiedza sie przyda?

    > Może np. się okazać, że komputery nie są jednak tym,
    > przy czym chciałbyś spędzać przeważającą część życia.

    Tez tak czasami mysle.

  • 15. Data: 2004-05-09 12:44:41
    Od: Slawek <s...@a...net>

    On Sun, 09 May 2004 13:17:36 +0200
    "s(00)mal" <s...@g...xxx> wrote:

    > A jesli chcialbym byc elektronikiem to juz teraz powinienem miec na
    > koncie zmontowanych 5 wzmacniaczy??

    Nie wiem... kumpel co sie interesuje elektronika w podstawowce naprawial
    mi jakies konsole, wideo... budowal sobie kolumny, majsterkowal przy
    samochodzie..

    --
    pozdr. Slawek
    GG: 1262167

  • 16. Data: 2004-05-09 13:19:32
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Sun, 09 May 2004 13:17:34 +0200, s(00)mal wrote:

    > A co nalezy do obowiazkow takiego goscia? Upgrade'y softu, sterownikow,
    > backupy i rozwiazywanie problemow z kompem. Czyli to co robie u siebie i u
    > znajomych w wiosce?

    To jedynie wierzchołek góry lodowej. Zależy jaka to będzie firma, na
    jakiej infrastrukturze będziesz pracował, z jakimi systemami
    operacyjnymi, z jakim oprogramowaniem... Za dużo zależności na podanie
    złotej recepty. Oprócz tego duuuużo cierpliwości do użyszkodników
    oraz stanowczości typu: "nie instaluj", "nie można", "zapomnij", "nie
    grzeb", etc. Ich pomysłowość wspina się nierzadko na wyżyny twórcze,
    nie wpadłbyś NIGDY zapewne na pomysł, co można zrobić z takim czy
    innym oprogramowaniem/sprzętem użytkując go z radosną dowolnością i
    własną, niczym nieograniczoną "logiką" :P
    Być może (w mniejszej firmie) będziesz traktowany jako spec od
    wszystkiego, w czym płynie prąd i posiada znamiona automatyki: PC,
    kserokopiarki, drukarki, niszczarki, potem bindownice, kofi-mejkery,
    serwery "Natura" (z zimną i ciepłą wodą ;) ), itd itp. W większej
    firmie będziesz borykał się z dużymi systemami, nierzadko klasy MRP,
    ERP, CRM, księgowe i inne "kombajny". Każda awaria takiego systemu to
    bieganie z rozwianym włosem, bo "firma stoi i nie może pracować,
    tracimy pieniądze !". No i nie przyjmują do dużych firm bele_kogo -
    praktyką i wiedzą należy się wykazać.. No nie jest to najlżejszy
    kawałek chleba, to nie tak że "wszystko samo działa", a Ty będziesz
    mógł oddawać się grze w Quake'a on-line ;)

    > A co rozumiesz przez niskie? Ile orientacyjnie PLN/miesiac?

    Netto ? Stawiam, że nie więcej niż 1k :> Ale i tak przez pierwsze parę
    lat będziesz musiał zapłacić frycowe pracując na takim
    "wolontariacie" za kilkaset PLN... :> Chyba że będziesz _naprawdę_dobry_
    i _dodatkowo_ będziesz miał kupę szczęścia. Czego ofkors Ci życzę ;)

    --
    Pozdrawia m.

  • 17. Data: 2004-05-10 12:58:02
    Od: "s(00)mal" <s...@g...xxx>

    Dnia Sun, 9 May 2004 15:19:32 +0200, misman
    <m...@r...NIESPAM.pl> napisał:

    > To jedynie wierzchołek góry lodowej. Zależy jaka to będzie firma, na
    > jakiej infrastrukturze będziesz pracował, z jakimi systemami
    > operacyjnymi, z jakim oprogramowaniem...

    Zwykle pracuje na windowsie, ale mialem kontakt z linuksem (pld) wiec
    problemow wielkich by nie bylo.

> [...]
    > innym oprogramowaniem/sprzętem użytkując go z radosną dowolnością i
    > własną, niczym nieograniczoną "logiką" :P

    Eh, przeciez u ojca co jakis czas musze sie z takimi meczyc. Jak np.
    sekretarka calego platnika na dysku gdzies indziej niechcacy przeniosla,
    albo cos zmienila w opcjach i nie potrafi powiedziec o co chodzi.

    O rany:(((

  • 18. Data: 2004-05-10 13:15:17
    Od: baklarz <b...@...pl>

    On 2004-05-08, s(00)mal <s...@g...xxx> wrote:

    > Interesuja mnie jakie wymagania musi spelniac i jakie zarobki otrzymuje:
    > administrator systemu
    łatwa i przyjemna praca coraz mniej płatna
    > programista
    pracy będzie coraz więcej, wynagrodzenie w zależności od umiejętności
    > webmaster
    rozumiem grafik+programista bo koderów html to już nik nie potrzebuje

    dobrzy graficy zarabiają bardzo durzo i łatwo znajdują pracę

    --
    Tomasz Drobiszewski
    i...@g...usun.spam.pl

  • 19. Data: 2004-05-12 07:40:40
    Od: Andrzej Gradziel <a...@p...pl>

    baklarz <b...@...pl> napisal(a):

> [...]
    > rozumiem grafik+programista bo koderów html to już nik nie potrzebuje
    >

    > dobrzy graficy zarabiają bardzo durzo i łatwo znajdują pracę

    Widać, że i czas dobrych polonistów nadchodzi ;)

    --
    Andrzej Grądziel
    gg: 1557202