PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zmniejszyc skadki na ZUS przy prowadzeniu dzialalnosic gosp?

  • 1. Data: 2002-08-29 09:41:19
    Temat: Jak zmniejszyc skadki na ZUS przy prowadzeniu dzialalnosic gosp?
    Od: "greg" <g...@i...pl>

    Moze ktos z Was bedzie mogl mi pomoc?
    Otoz moja sytuacaj wyglada nastepujaco:

    Przymierzam sie do rozpoczecia dzialanosci gosp. ale nie stac mnie na
    wkladanie do kieszeni ZUS-u co miesiac blisko 600 pln (kwota orientacyjna
    poniwaz nie pamietam dokladanie ile tego teraz jest - tak czy inaczej za
    duzo!)
    wiec zastanawiam sie w jaki sposob moglbym obejsc to.

    W chwili obecnej jestem zatrudniony na umowe zleceniu ktora zostaje co
    miesiac przedluzana poniewaz firmie oplaca sie to, gdyz nie placi "ode mnie"
    skladek zusowskich (jestem na V roku studiow wieczorowych). Zastanawiam sie
    czy nie moglbym zrobic czegos takiego: rodzice zatrudniliby mnie na
    powiedzmy 1/4 etatu wtedy oni zaplaciliby odpowiednio 1/4 skladki na zus, a
    ja korzystajac ze zbiegu ubezpieczen zadeklaruje ze chce palcic skladki
    zusowskie tylko z tej umowy na 1/4 etatu, a nie z dzialalnosci gospodarczej.

    Tak wyglada moj pomysl. Czy moglbym tak postapic? Czy sa jakies inne sposoby
    abym nie musial placi takich potwornych danin Zus-owskiemu Panstwu?

    Pozdrawiam
    Greg