PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak uniknac skladek ZUS ?

  • 1. Data: 2002-11-19 07:33:04
    Temat: Jak uniknac skladek ZUS ?
    Od: "Mirkolak" <m...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    1. Moj ojciec zalozyl wlasna firme i chcialby mnie w niej zatrudnic unikajac
    placenia skladek na ZUS. Ja pracowalbym jednoczesnie w innej firmie na 3/5
    etatu (firma placi za mnie ZUS) zarabiajac wiecej niz minimalna krajowa. Czy
    jedynym wyjsciem jest w tej sytuacji zalozenie przeze mnie wlasnej firmy i
    swiadczenie uslug dla firmy ojca???

    2.Czy zakladajac wlasna firme bedac na zasilku przedemerytalnym
    automatycznie traci sie prawo do wczesniejszej emerytury? (po skonczeniu 60
    a nie 65 lat ze wzgledu na szkodliwe warunki pracy) ?

    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 2. Data: 2002-11-19 12:11:26
    Temat: Re: Jak uniknac skladek ZUS ?
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Mirkolak" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czy
    > jedynym wyjsciem jest w tej sytuacji zalozenie przeze mnie wlasnej firmy i

    Jeżeli prowadzicie wspolne gospodarstwo domowe to niestety tak. Ojciec
    w takim przypadku nie może zatrudnić syna czy żony.

> [...]
    60
    > a nie 65 lat ze wzgledu na szkodliwe warunki pracy) ?

    Nie, traci się prawo do zasilku przedemerytalnego,
    warunki szkodliwe przecież pozostają.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-11-19 12:32:29
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    > Czy
    >
    > Jeżeli prowadzicie wspolne gospodarstwo domowe to niestety tak. Ojciec
    > w takim przypadku nie może zatrudnić syna czy żony.

    Rozumiem, ze w drugą stronę (tzn. syn nie może zatrudnić ojca), też tak
    jest?

    Tytus

  • 4. Data: 2002-11-19 14:29:45
    Od: "Mirkolak" <m...@p...gazeta.pl>

    > unikajac
    > Czy
    >
    > Jeżeli prowadzicie wspolne gospodarstwo domowe to niestety tak. Ojciec
    > w takim przypadku nie może zatrudnić syna czy żony.

    Nie bardzo rozumiem co masz na mysli po pojeciem "wspolne gospodarstwo
    domowe".
    Zameldowani jestesmy w tym samym miejscu ale mieszkamy osobno i ja utrzymuje
    siebie i swoja rodzine samodzielnie pracujac na 3/5 etatu w prywatnej
    firmie..

    > 60
    >
    > Nie, traci się prawo do zasilku przedemerytalnego,
    > warunki szkodliwe przecież pozostają.

    Czyli ojciec po skonczeniu 60 lat spokojnie bedzie mogl przejsc sobie na
    emeryture ?

    Dzieki!
    Mirek

  • 5. Data: 2002-11-20 15:29:26
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    utrzymuje
    > siebie i swoja rodzine samodzielnie pracujac na 3/5 etatu w prywatnej

    To takie stwierdzenie prawne. W przetłumaczeniu na nasze oznacza że są
    zameldowani w tym samym lokalu mieszkalnym. Są od tego wyjatki można np.
    udowodnic że mieszka się gdzie indziej niż jest sie zameldowany (np. u
    konkubiny).

    Wiesiek

  • 6. Data: 2002-12-04 12:54:22
    Temat: Odp: Jak uniknac skladek ZUS ?
    Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wiesław Wronowicz <w...@p...com> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:ard9s2
    > unikajac
    > Czy
    >
    > Jeżeli prowadzicie wspolne gospodarstwo domowe to niestety tak. Ojciec
    > w takim przypadku nie może zatrudnić syna czy żony.

    Czy moglbys podac podstawe prawna powyzszego stweirdzenia?

    Dzieki

    Smerf