PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to naprawde z tym bezrobociem jest.

  • 1. Data: 2003-10-09 07:26:08
    Temat: Jak to naprawde z tym bezrobociem jest.
    Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)

    wlasie, dzisiejsza Rzeczpospolita przynosi artykul bedacy
    podsumowaniem badan (szczegoly na www.diagnoza.com)

    http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_031009/kraj/
    kraj_a_2.html

    z podsumowania:

    ----------------
    Co trzeci rodak, zarejestrowany w urzędzie pracy jako bezrobotny,
    wcale bezrobotny nie jest. Trudno uznać za bezrobotne osoby, które nie
    zamierzają szukać pracy albo zarabiają na życie bez stałego legalnego
    zatrudnienia.

    Gwarantujące anonimowość badania socjologiczne są dobrym sposobem
    weryfikacji skali zjawiska, o jakim głośno mówi się od kilku
    lat. Jedną z głównych motywacji rejestrujących się w urzędach pracy
    osób jest chęć zagwarantowania sobie ubezpieczenia - zdrowotnego i
    emerytalnego. W kolejce po zasiłek tacy "bezrobotni" stają niejako
    przy okazji.

    To badanie pokazuje, że pomoc z kasy państwa w takiej formie jak
    obecnie wcale nie mobilizuje bezrobotnych do poszukiwania
    zatrudnienia. Część Polaków, zamiast pracować, woli wyciągnąć rękę po
    zasiłek, który jest tylko trochę niższy niż płaca minimalna. Wygodnie
    jest dla nich żyć skromniej, ale na koszt budżetu. Biorąc jeszcze pod
    uwagę, że jesteśmy rekordzistami świata, jeśli chodzi o odsetek
    rencistów, widać, iż cały polski system weryfikacji pomocy z budżetu
    jest dziurawy jak sito.

    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun
    http://pierdol.ninka.net/~ninka/

  • 2. Data: 2003-10-09 07:34:14
    Temat: Re: Jak to naprawde z tym bezrobociem jest.
    Od: "mer" <b...@w...de>

    I po co to pisalas? Zaraz cie zjedza, ze Cie nie ma u umeczonej ojczyznie, wiec skad
    mozesz wiedziec
    jak jest na prawde.

    mer

  • 3. Data: 2003-10-09 07:59:27
    Temat: Odp: Jak to naprawde z tym bezrobociem jest.
    Od: "bubu" <j...@p...fm>

    Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net.usun> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...
> [...]
    >
    > z podsumowania:
    >
    > ----------------
    > Co trzeci rodak, zarejestrowany w urzędzie pracy jako bezrobotny,
    Banda Leszka Millera za tydzień zmanipuluje i ogłosi obiecywany
    spadek bezrobocia bez wysiłku tworzenia nawet kilku miejsc pracy.
    Wręcz ogłosi sukces !!!!!!!
    Co ten durny i niewdzięczny elektorat chce ?????????????
    Lesiu ze swoją bandą jest mistrzem manipulacji !!!!!!!!!!!!

  • 4. Data: 2003-10-09 08:04:49
    Od: "JL" <jl@[cut]walor.torun.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:m24qyix46n.fsf@pierdol.ninka.net...

    > z podsumowania:
    >
    > ----------------
    > Co trzeci rodak, zarejestrowany w urzędzie pracy jako bezrobotny,
    > wcale bezrobotny nie jest.

    Z przyzwoitości, mogłabyś nie powtarzać głupot za politycznym medium.

    Dla mnie wymowa artykułu świadczy o tym iż rzĄd pomrocznej
    szykuje nowy pomysł na cięcie wydatków.

    Nie wierzę w badania statystyczne zwłaszcza nie mając dostępu do treści
    pytań w ankiecie, informacji o wielkości próby oraz rozmieszczeniu
    geograficznym badań.

    Proponuję inną statystykę. Średnia bezrobocia w poszczególnych
    regionach na podstawie analizy następujących danych:

    1. Ilość firm w obszarze.
    2. Dynamika wzrostu.
    3. Liczba zatrudnionych
    4. Roczne plany zatrudnienia
    5. Ilość mieszkańców w regionie
    6. Ilość bezrobotnych
    7. Średnia absolwentów rocznie
    8. Średnia osiągania wieku emerytalnego.
    9. Wahanie średnie populacji rencistów.
    10. Śmiertelność grupy emerytów i rencistów (klienci głównie branży
    medycznej i spożywczej)

    Składając do kupy powyższe zyskasz sobie jako taki pogląd na temat
    bezrobocia.

    Dla wielu osób zasiłek jest raunkiem przed zamieszkaniem w kartonach,
    nie w każdym mieście zimą jest dworzec główny/centralny.

    JL

  • 5. Data: 2003-10-09 08:18:37
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    JL wrote:
> [...]
    >
    > Dla wielu osób zasiłek jest raunkiem przed zamieszkaniem w kartonach,
    > nie w każdym mieście zimą jest dworzec główny/centralny.

    Twoja metodologia jest o kant tylka potluc. Gdzie masz w niej szara strefe?
    Tak pienisz sie, ze dane z Rzepy sa do niczego - a jak widac sam nie worzysz
    nic lepszego.
    Zreszta - w te same dane uwierzysz, jak powiedza przy innym rzadzie? Zreszta
    co do tych badan ma obecny rzad?
    Marek Gora tam sie wypowiada w tym artykule. Ty zobacz zanim zaczniesz
    takierzeczy pisac kim ten facet byl (oprocz tego kim jest).

  • 6. Data: 2003-10-09 08:22:32
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller) napisał(a):

> [...]
    > uwagę, że jesteśmy rekordzistami świata, jeśli chodzi o odsetek
    > rencistów, widać, iż cały polski system weryfikacji pomocy z budżetu

    Statystyki to statystyki - mierzą to, co się da mierzyć.

    WIEM

    1. Bezrobotny, człowiek, który chce pracować, ale z różnych powodów nie może
    znaleźć zatrudnienia.

    2. Według prawa polskiego bezrobotny to osoba niezatrudniona i niewykonująca
    żadnej innej pracy zarobkowej, zdolna i gotowa do podjęcia zatrudnienia w
    pełnym wymiarze czasu pracy obowiązującego w danym zawodzie, nieucząca się w
    systemie dziennym i zarejestrowana w rejonowym urzędzie pracy. Dodatkowe
    kryteria dotyczące bezrobotnych określa ustawa z 1994 o zatrudnieniu i
    przeciwdziałaniu bezrobociu.

    Oficjalne statystyki mierzą liczbę zarejestrowanych w UP według 2.

    Natomiast 1. jest po prostu niemierzalne, tutaj sobie można wypowiadać
    dowolne poglądy.

    Zawsze można dla jakiś celów te liczby zwiększyć lub zmniejszyć. Na przykład
    jest cała duża sfera bezrobocia na wsi (pewnie 0.5 mln - 1 mln), którzy się
    nie rejestrują bo im to niepotrzebne. Są na pewno cwaniaki, którzy się
    rejestrują i kombinują na czarno.

    Tylko co ma z takich manipulacji liczbami wynikać ?

    Rząd się powinien opierać na statystykach mierzalnych, a nie na jakiś
    domniemaniach czy przypuszczeniach.

  • 7. Data: 2003-10-09 08:23:16
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    BTW - nastepna duza grupa zyjaca na koszt panstwa...
    http://polityka.onet.pl/162,1135024,1,0,2421-2003-40
    ,artykul.html

  • 8. Data: 2003-10-09 08:48:25
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    leszek wrote:
    > Rząd się powinien opierać na statystykach mierzalnych, a nie na jakiś
    > domniemaniach czy przypuszczeniach.

    Wiesz, dziwne jest to, ze wraz z wejsciem kas chorych nagle przybylo nam
    znaczna ilosc bezrobotnych. A to jest tak, ze ludzie ci nie placa skaldki
    zdrowotnej, a opieki wymagaja tak, jakby placili...
    Zreszta - jesli mowa o sluzbie zdrowia:
    http://biznes.interia.pl/news?inf=434303

  • 9. Data: 2003-10-09 09:00:03
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > znaczna ilosc bezrobotnych. A to jest tak, ze ludzie ci nie placa skaldki
    > zdrowotnej, a opieki wymagaja tak, jakby placili...

    Kolego, nie wiem jak to jest, może tak, a może nie. Jesli jednak uważasz, że
    bezrobocie jest wynikiem manipulowania liczbami, to chyba nie czytasz postów
    na tej liście.

    Z drugiej strony ludzie pracę znajdują. U mojej żony w pracy dwie osoby
    znalazły nową prace - najnormalniej na świecie. Jedna pani miała nawet 50
    lat - wcale nie po znajomości. Wysłała swoje dane do ogłoszenie z GW,
    zaproszono ją na rozmowe i zaproponowano prace - na bardzo dobrych
    warunkach. Inna znalazłe pracę przez jakąś agencję - też bardzo przyzwoitą.

  • 10. Data: 2003-10-09 09:56:31

> [...]
    > zaproszono ją na rozmowe i zaproponowano prace - na bardzo dobrych
    > warunkach. Inna znalazłe pracę przez jakąś agencję - też bardzo przyzwoitą.>

    Co oni tam pieprzą w tych gazetach? Przecież na przykładach Leszka widać, że
    ludzie pracę znajdują i bezrobocia nie ma. No more comments.