PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak sie pisze MANAGER po polsku ?

  • 1. Data: 2005-10-11 07:29:09
    Temat: Jak sie pisze MANAGER po polsku ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Cche na wizytowce umiescic slowo manager ale w formie polskiej. Co tam mozna
    napisac ? menager, menedżer, menadżer ? a moze jakis polski sensowny
    odpowiednik ?

    Fantom

  • 2. Data: 2005-10-11 07:34:15
    Temat: Re: Jak sie pisze MANAGER po polsku ?
    Od: "Filip \"Fatman\" Kata" <a...@l...nieprzepadamzaspamem.net>

    Dnia pańskiego wtorek, 11 października 2005 09:29 szanowny(a) Fantom
    zamieścił(a) na forum publicznym pl.praca.dyskusje co następuje:

    > Witam
    > Cche na wizytowce umiescic slowo manager ale w formie polskiej. Co tam
    > mozna napisac ? menager, menedżer, menadżer ? a moze jakis polski sensowny
    > odpowiednik ?

    http://so.pwn.pl/slowo.php?co=mened%BFer

    Te są poprawne. Osobiście dobrałbym to pod kątem targetu tej wizytówki.
    Jeśli to Polacy to polski odpowiednik i analogicznie.

    --
    Pozdrawiam Filip "Fatman" Kata
    E-mail: admin(malpeczka)linuxace(kropeczka)net

  • 3. Data: 2005-10-12 07:49:21
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mozna
    > napisac ? menager, menedżer, menadżer ? a moze jakis polski sensowny
    kierownik

  • 4. Data: 2005-10-12 18:58:19
    Od: Y <y...@o...o2.pl>

    Filip "Fatman" Kata wrote:

    > http://so.pwn.pl/slowo.php?co=mened%BFer
    >
    > Te są poprawne. Osobiście dobrałbym to pod kątem targetu tej wizytówki.
    > Jeśli to Polacy to polski odpowiednik i analogicznie.

    Cóż za debilne jest poskie odmienianie przez np. przypadki słów angielskich
    pisanych (do połowy ;-) tylko) w oryginale!

    I to nawet w reklamie w TVN coś takiego widziałem:
    "producent odzieży *outdoorowej* "

    Powinno sie pisać po polsku w pełni fonetycznie - tak jak to robią (po
    francusku oczywiście) szanujący swój język Francuzi i Frankofoni -
    przynajmniej ludzie wiedzieliby jak się to *wymawia* !!!
    (co próbują *rozpaczliwie* spelować)

    czyli polska firma, jeżeli już, to powinna napisać:
    "producent odzieży *ałtdorowej* " - nie sądzicie?

    bo dotąd, jak zauważyłem, jest tak, że ktoś pisze w dopełniaczu "managera" i
    wymawia "menadżera" podczas gdy jak Anglik to usłyszy to mu się to kojarzy
    raczej z *menażerią* ;-)))

  • 5. Data: 2005-10-12 19:39:22
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 12-10-2005 o 20:58:19 Y <y...@o...o2.pl> napisał:

    > czyli polska firma, jeżeli już, to powinna napisać:
    > "producent odzieży *ałtdorowej* " - nie sądzicie?

    Nie sądzimy. Dopóki nie ma "ałtdoru" w polszczyźnie, nie ma i ałtdorowej
    odzieży. Ale stokrotka na pewno wie lepiej...

    --
    "Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że wnioski płynące z samego tylko
    życiowego doświadczenia czasami bywają mylące. Na przykład doświadczenie