PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak pomoc mojemu bratu (zwolnienie dyscyplinarne) wypadek w pracy

  • 11. Data: 2003-09-07 20:53:27
    Temat: Re: Jak pomoc mojemu bratu (zwolnienie dyscyplinarne) wypadek w pracy
    Od: "Serwisant81" <s...@w...pl>

    > No wlasnie, tak to wyglada, ale fakt faktem, pracodawca niezle zabrudzil
    mu
    > papiery.

    Dlaczego, chyba nie musi sie nikomu tym chwalic

    Serwisant81

  • 12. Data: 2003-09-07 20:55:48
    Od: "grzesiek" <p...@N...interia.pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Moze to juz ktoras z rzedu brama poszla w ten sposob w tym roku i facet
    "nie
    > zdzierzyl"?

    Prosze przeczytac pare watkow wyzej tego tematu, pisalem tam, ze brat byl na
    okresie probnym i byl to pierwszy taki wypadek w jego zyciu.

    > pzdr. Krzysztof

    Pozdr
    Grzesiek

  • 13. Data: 2003-09-07 21:01:17
    Od: "grzesiek" <p...@N...interia.pl>

    Użytkownik "Serwisant81" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego, chyba nie musi sie nikomu tym chwalic

    To fakt, chwalic sie nikomu nie musi, biorac pod uwage fakt, ze krotko tam
    pracowal, a i referencje z innym firm ma niezle, ale bardzo zalezalo mu na
    tej pracy. No i jest powazny problem jesli chodzi o zasilek, bo w czasie
    szukania kolejnej pracy, z taka "wizytowka" w urzedzie zasilek mu nie
    przysluguje.

    > Pozdrawiam
    > Serwisant81

    Pozdr
    Grzesiek

  • 14. Data: 2003-09-07 21:05:03
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "grzesiek" <p...@N...interia.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    na
    > okresie probnym i byl to pierwszy taki wypadek w jego zyciu.

    W firmie, nie ze akurat brat to ponownie zrobil. Na niego po prostu moglo
    pasc, jako kolejnego winowajce takich uszkodzen. Przy okazji, jesli jest
    akurat taka powtarzalna sytuacja, to swiatlo bram moze byc faktycznie
    niedostosowane do istniejacego natezenia ruchu sztaplarek.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 15. Data: 2003-09-07 21:27:35
    Od: "grzesiek" <p...@N...interia.pl>

    > W firmie, nie ze akurat brat to ponownie zrobil. Na niego po prostu moglo
    > pasc, jako kolejnego winowajce takich uszkodzen.

    Przepraszam w takim razie, bo nie zrozumielismy sie :) A co do uszkodzen, to
    fakt nie byl on pierwszy.

    > akurat taka powtarzalna sytuacja, to swiatlo bram moze byc faktycznie
    > niedostosowane do istniejacego natezenia ruchu sztaplarek.

    To chyba wazny glos w dyskusji, pracodawca byc moze wogole nie widzi, zle
    zaprojektowanych drzwi. Tym bardziej w firmie gdzie goruje pospiech oraz
    czesto zmienia sie rodzaje wozkow, jest to bardzo wazna sprawa. Byc moze w
    ogole sie nad tym nie zastanawial.

    Pozdr
    Grzesiek

  • 16. Data: 2003-09-07 21:42:08
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > czesto zmienia sie rodzaje wozkow, jest to bardzo wazna sprawa. Byc moze w

    Niech porozmawia z przelozonymi logistyka/magazyn. Jesli sie wstawia za nim
    do szefa to przynajmniej sposob rozwiazania umowy moze wynegocjowac mniej
    bolesny. Poniedzialek, szefowi firmy juz moglo minac i moze bardziej
    "ludzko" spojzec na sprawe. Wystarczajaca kara bedzie, jesli po okresie
    probnym nie podpisze umowy...a moze i z tym sie rozmysli, jesli porozmawia
    na spokojnie z winowajca i jego przelozonymi (jesli faktycznie beda chcieli
    go poprzec).

  • 17. Data: 2003-09-08 09:16:30
    Od: "" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jezeli twoj brat byl zatrudniony na okres probny to przysluguje mu okres
    wypowiedzenia, natomiast:
    Art. 52. § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika w razie:
    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków pracowniczych,
    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę przestępstwa,
    które
    uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym stanowisku, jeżeli
    przestępstwo jest
    oczywiste lub zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem,
    3) zawinionej przez pracownika utraty uprawnień koniecznych do wykonywania
    pracy na
    zajmowanym stanowisku.

    Pytanie czy to co zrobil twoj brat podpada pod Art.52 - najlepiej zadzwon do
    PIP http://www.pip.gov.pl/ i dowiedz się od ludzi, którzy się na tym znają, czy
    jest o co walczyć w sądzie pracy. Nie ma sensu walczyc o przywracanie do pracy,
    ale na pewno warto powalczyc o zmiane formy wypowiedzenia.

    pozdr.
    Agnieszka

  • 18. Data: 2003-09-08 20:50:26
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) krzysztofsf napisal(a) Sun, 7 Sep 2003 22:26:03 +0200:
    >Moze to juz ktoras z rzedu brama poszla w ten sposob w tym roku i facet "nie
    >zdzierzyl"?

    Tylko czy zwalniajac pracownika, solidnego (mimo wypadku),
    kolezenskiego, chetnego do pracy - czy w ten sposb naprawi
    brame? Czy zwolnienie takiego pracownika (ktory popelnil
    blad), wzmacnia zaklad pracy czy oslabia?

    Poza tym jest kwestia odpowiedzialnosci za brame.
    Czy na pewno winnym jest pracownik? A moze jest tam
    zla organizacja pracy? Jesli by kolejna brama wyleciala,
    tzn. ze dyrektor nie bardzo panuje nad sytuacja.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 19. Data: 2003-09-08 21:10:59
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zla organizacja pracy? Jesli by kolejna brama wyleciala,
    > tzn. ze dyrektor nie bardzo panuje nad sytuacja.

    Nie bronie dyrektora tylko szukam przyczyn takiej drastycznej reakcji. Z
    opisu wynikalo, ze atmosfera w firmie raczej byla ok, czyli jest jakas
    przyczyna, ze szefa tak ponioslo. Mi to wyglada na b...l w zarzadzaniu
    magazynem, dlatego tak bezkrytycznie zaakceptowano "odstrzal" bezposredniego
    winowajcy. Jesli ktos w logistyce jest w porzadku, moze sprobowac wybronic
    pracownika gdy szef ochlonie i minie strach o wlasny stolek. Jesli natomiast
    cala wine zwalono na niego.......

  • 20. Data: 2003-09-09 07:20:31
    Od: "SławekM" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > probnym nie podpisze umowy...a moze i z tym sie rozmysli, jesli porozmawia
    > na spokojnie z winowajca i jego przelozonymi (jesli faktycznie beda

    A jak nie, to odwołać się do Sądu Pracy. Zwolnienie dyscyplinarne należy się
    tylko za rażące naruszenie obowiązków pracownika lub utratę z jego winy
    uprawnień niezbędnych do wykonywania pracy. Brat nie naruszył obowiązków
    pracownika, więc zwolnienie dyscyplinarne jest bezpodstawne. (Tylko nie
    piszcie bzdur, że naruszył obowiązek bezwypadkowej pracy, bo to idiotyzm).
    Ponadto założę się, że skoro to nie był pierwszy incydent z udziałem tej
    felernej bramy, to zapewne nie spełnia ona dotyczących jej norm, w związku z
    czym wypadek powstał z winy pracodawcy (naruszenie przepisów BHP itp.). A za
    to grożą kary. I tym bym argumentował swoją "prośbę" o wycofanie zwolnienia
    dyscyplinarnego.

    pzdr.
    SławekM