PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak liczyć staż pracy?

  • 1. Data: 2003-09-23 06:49:45
    Temat: Jak liczyć staż pracy?
    Od: "PerkinS" <p...@g...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczace obliczanai stażu pracy. Chodzi mi o subtelny szczegół,
    który pozwoliłby mi na uzyskanie pełnego wymiaru urlopu w roku 2004, co jest
    związane z koniecznością posiadania przepracowanego roku.

    Otóż sytuacja wygląda następująco:
    - pierwsza praca od 3 wrzesnia 2002 roku do 30 listopada 2002 roku.
    - kolejne legalne zatrudnienie od 25 marca 2003 roku i trwa cały czas.

    Jak teraz policzyć staż pracy. Czy dokonuje sie tego w pzreliczeniu na dni?
    Czy może na miesiące?

    Moje rozumowanie jest takie, ze 25 grudnia 2003 roku mija mi rowno rok pracy
    (3 miesiace z ubieglego roku + 9 z bieżącego). Takim oto sposobem nabietram
    prawo do kolejnego urlopu w pelnym wymiarze. Tak czy nie?

    Z gory dziękuję za informacje

    Mariusz Mroczkowski

  • 2. Data: 2003-09-23 09:47:04
    Temat: Re: Jak liczyć staż pracy?
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    nabietram
    > prawo do kolejnego urlopu w pelnym wymiarze. Tak czy nie?

    Moim zdaniem nabywasz prawa do urlopu w pelnym wymiarze w 2004 roku.
    Ale dlaczego piszesz " prawo do kolejnego urlopu ". Przeciez to nie jest
    kolejny
    tylko pierwszy urlop w pelnym wymiarze.

    MarcinP

  • 3. Data: 2003-09-23 09:57:53
    Od: "PerkinS" <p...@g...pl>

    A czy nie jest tak, że:
    - pierwszy urlop po roku pracy, a wiec rok pracy mija 25 grudnia 2003
    roku,
    - skoro rok pracy mija 25.12.2003 roku to mam do końca 2003 roku 20 dni
    urlopu,
    - z kolejnym rokiem kalendarzowym nabieram prawo do kolejnych 20 dni
    - wchodzac w rok 2004, zakładajac ze nie bralem to tej pory urlopu mam
    wiec 40 dni wolnego (20
    z 2003 roku i 20 kolejnych w nowym roku kalendarzowym)

    Pytam sie o liczenie dni w stazu pracy, poniewaz jak mozna zauwazyc waznych
    jest dla mnie 5 dni dajace rok pracy co wiaze sie z prawem do kolejnego
    urlopu. Pierwszy przysluguje po roku pracy, ktory minie 25 grudnia 2003 roku
    a kolejny z nowym rokiem kalendarzowym a wiec 1 stycznia 2004 roku.

    Tylko czy to jest dobra droga rozumowania?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-09-23 10:09:43
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > A czy nie jest tak, że:

    Nie jest tak. Do pierwszego urlopu masz prawo po 6 miesiacach pracy
    (50 % urlopu czyli 10 dni).
    Czyli u Ciebie koniec maja (bo 6 miesiecy). Potem to co jest miedzy majem
    a grudniem nie ma zadnego znaczenia.
    Nowy pelny urlop przysluguje Ci na nowy rok KALENDARZOWY.

    MarcinP

  • 5. Data: 2003-09-23 12:07:15
    Od: "PerkinS" <p...@g...pl>

    Dobra a co z pozostałą częscią czyli pozostalymi 50 -cioma % urlopu? Kodeks
    pracy mówi, że pozostała częśc do wykorzystania po pełnym roku pracy. A wiec
    w moim przypadku druga część urlopu (10 dni) do wziecia od 25.12.2003. Tak
    czy nie? Co z pozostalymi z tymi 10 dniami jest od 25.12.2003?

    Jeszcze jedna sprawa, która stanowi sedno mojego watku. Czy od nowego roku,
    a wiec 2004, przysluguje mi nowe 20 dni urlopu? Jesteś pewien, że mam do
    niego prawo?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2003-09-23 12:32:22
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    wiec
    > w moim przypadku druga część urlopu (10 dni) do wziecia od 25.12.2003. Tak

    KP:
    Art. 153. Par. 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z
    upływem 6 miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu
    przysługuj?cego mu po przepracowaniu roku.
    Par. 2. Prawo do urlopu w pełnym wymiarze pracownik nabywa z upływem
    roku pracy. Do tego urlopu wlicza się urlop, o którym mowa w Par. 1.

    Czyli po roku drugie pol.

    > Co z pozostalymi z tymi 10 dniami jest od 25.12.2003?

    Par. 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    czyli przepadaja

    MarcinP

  • 7. Data: 2003-09-23 13:26:45
    Od: "PerkinS" <p...@g...pl>

> [...]
    > Par. 2. Prawo do urlopu w pełnym wymiarze pracownik nabywa z upływem
    > roku pracy. Do tego urlopu wlicza się urlop, o którym mowa w Par. 1.

    Rok mija 25 grudnia 2003 roku! Mam wiec prawo do kolejnych dni urlopu od
    tego dnia, tak?

    > Par. 3. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    > roku kalendarzowym.
    >

    > czyli przepadaja

    A nie ma czegos takiego, ze niewykorzystane dni urlopu w danym roku
    przechodza na rok nastepny?

  • 8. Data: 2003-09-23 13:37:42
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > Rok mija 25 grudnia 2003 roku! Mam wiec prawo do kolejnych dni urlopu od
    > tego dnia, tak?

    Nie. Od nowego roku ale KALENDARZOWEGO (od 1 stycznia)

    > A nie ma czegos takiego, ze niewykorzystane dni urlopu w danym roku
    > przechodza na rok nastepny?

    Oczywiscie ze jest. Ale za czas od 25 grudnia do 1 stycznia nie nalezy
    Ci sie zaden urlop.
    Reasumujac, nie narzekaj.
    Ja zaczalem prace 1 kwietnia 2001. Przez pierwszy rok
    (czyli do 1 kwietnia 2002) mialem do wykorzystania
    1 pelny urlop (50% + 50%). Potem od kwietnia 2002 do grudnia
    nie nalezalo mi sie dokladnie NIC bo takie sa poj...ane przepisy.
    Nastepny urlop liczyl mi sie od 1 stycznia 2003.
    pozdr
    MarcinP