PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak dalej kształcić sie po studiach??

  • 1. Data: 2005-07-26 10:12:54
    Temat: Jak dalej kształcić sie po studiach??
    Od: "Szaki" <l...@g...pl>

    Witam,
    W tym roku ukończyłem studia, informatyke na Politechnice. Udało mi się też
    zdobyć prace z czego bardzo się cieszę, ale nie o tym chciałem pisać. Jako
    że rynek jest okrutny chciałbym się dalej kształcić.
    Co waszym zdaniem powinieniem teraz zrobić, jaką drogę rozwoju obrać ?? Wiem
    że każdy z was napisze, powinienieś sam przemyśleć w czym byś się widział,
    ale ja chciałbym was zapytać, co wy byście zrobili na moim miejscu.

    Czy wybrać studia uzupełniające, czy pójść na podyplomowe. Co cenione jest w
    obecnych czasach na rynku bardziej??

    Za wszelkie rady z góry dzieki

    --
    Pozdrawiam Łukasz

  • 2. Data: 2005-07-26 10:48:03
    Temat: Re: Jak dalej kształcić sie po studiach??
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Szaki napisał(a):

    >Wiem
    > że każdy z was napisze, powinienieś sam przemyśleć w czym byś się widział,
    > ale ja chciałbym was zapytać, co wy byście zrobili na moim miejscu.

    Rozumiem, ze jestes gotowy kierowac swoim zyciem wedle wskazowek innych,
    obcych ludzi, z całymi tego konsekwencjami?

    > Czy wybrać studia uzupełniające, czy pójść na podyplomowe. Co cenione jest w
    > obecnych czasach na rynku bardziej??

    Jesli dzialasz w IT i masz tylko inż., to chyba lepiej bedzie zrobić mgr
    w tym samym kierunku a potem mozna podyplomowe. Zakonczyc jedna scieżke
    i dopiero zaczynac nastepna.

    --
    czarny
    [:::: zmien lp na pl :: mystique at free.art.lp ::::]

  • 3. Data: 2005-07-26 11:50:57
    Od: "Szaki" <l...@g...pl>

    Użytkownik "czarny" <m...@f...art.lp> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym samym kierunku a potem mozna podyplomowe. Zakonczyc jedna scieżke i

    Mam mgr inż.
    A czy kierować swoim życiem wedle wskazówek innych to zobaczymy, narazie
    mysle o zdobyciu potrzebnej mi wiedzy by pożniej pracowac w jakiejś wiekszej
    korporacji bądz otworzyć coś swojego.

  • 4. Data: 2005-07-26 13:12:20
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Szaki napisał(a):

> [...]
    > mysle o zdobyciu potrzebnej mi wiedzy by pożniej pracowac w jakiejś wiekszej

    skoro masz mgr inż to o jakich studiach *uzupelniajacych* piszesz?
    Co chcesz uzupelniac ...? ;-)

    W takim ukladzie najrozsadniej bedzie strzelic sobie podyplomowe np. z
    zarzadzania (firma, moze personelem, albo projektami).

    Natomiast jesli chcesz kuc kase na wlasnym wikcie, to moim zdaniem nie
    ma sensu inwestowac w nauke podyplomowa tylko zakasac rekawy i spozyc
    energie na rozkrecanie biznesu. Myslisz ze klientowi bedzie
    robilo roznice co ukonczyles lub co studiujesz podyplomowo w kontekscie
    zlecenia napisania programu bazodanowego, albo stawiania na zlecenie
    systemu NetWare*?

    Jesli juz czujesz, ze musisz to zainwestuj predzej w certyfikaty: cisco,
    M$, Netware umiera wiec nie polecam, chyba ze w Suse.
    ----

    [*] zakladam, ze bedziesz dzialal na swoim w branzy informatycznej.
    Podalem tylko przykldy, moze akurat bedziesz tworzyl www w technice
    flash... Zreszta, to nie jest istotne.

  • 5. Data: 2005-07-26 13:35:15
    Od: Rjak <r...@o...pl>

    w <news:dc5ckb$1kcd$1@news2.ipartners.pl>
    czarny napisał(a):

    > skoro masz mgr inż to o jakich studiach *uzupelniajacych* piszesz?
    > Co chcesz uzupelniac ...? ;-)

    No np. mozna w dosc krotkim czasie uzupelnic sobie drugiego mgr z innej,
    pokrewenej dziedziny. I to na prawde w krotkim czasie. Tylko czy to nie bedzie
    pusty papier? Bo zeby wejsc w inna, nawet pokrewna dziedzine trzeba nad tym
    troszke przysiasc.

    > Jesli juz czujesz, ze musisz to zainwestuj predzej w certyfikaty:
    > cisco, M$, Netware umiera wiec nie polecam, chyba ze w Suse.

    Certyfikaty sie przydaja, dosc czesto w nieoczekiwanych momentach, dlatego
    lepiej miec cos w rekawie. Ale jak wyzej - certyfikat to tez w pewnym stopniu
    papier, a wazne sa umiejestnosci.

    Powodzenia.

  • 6. Data: 2005-07-26 13:44:16
    Od: "gromax" <gromax@NOSPA_M.interia.pl>

    Użytkownik "czarny" <m...@f...art.lp> napisał w wiadomości
    > Netware umiera wiec nie polecam, chyba ze w Suse.

    jak by nie patrzeć, od kilku lat a jakoś kolejne numerki przybiera. tak że
    nie ma się co ekscytować, po prostu może trochę niszowy, ale jak najbardziej
    rynkowy produkt

  • 7. Data: 2005-07-26 14:06:10
    Od: "marcin" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Szaki" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jako że rynek jest okrutny chciałbym się dalej kształcić.
    > Co waszym zdaniem powinieniem teraz zrobić, jaką drogę rozwoju obrać ??

    no nie, teraz to takie buraki pisza na te grupe, ze ciezko to czytac
    czego ty oczekujesz, ze co ktos napisze?
    Czlowieku, masz mgr jednego kierunku wiec albo wezsza specjalizacja, zeby
    byc dobrym w
    konkretnym zagadnieniu, albo wybrac cos, co bedzie z jedne strony
    uzupelnieniem
    obecnych studiow a z drugiej strony czyms nieco odmiennym
    np skonczyles informtyke to moze warto wybrac to, co pozwoli ci te wiedze
    stosowac np w bankowosci,
    finansach wiec tu np studia podyplomwe z zagadnien ekonomicznych.
    Wszystko zalezy jaka, tak naprawde, chcesz wykonywac prace.
    Ale co ty umiesz dobrze, co czujesz lepiej a co uwazasz, ze nie dla ciebie
    to tego nikt nie wie,
    wiec co podpowiedziec?
    Dorosly czlowiek po studiach, ktory pyta jaka droge wybrac, no na listosc
    boska,
    no juz to akurat wypadaloby wiedziec

  • 8. Data: 2005-07-26 15:03:00
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    gromax napisał(a):

    > jak by nie patrzeć, od kilku lat a jakoś kolejne numerki przybiera. tak że
    > nie ma się co ekscytować, po prostu może trochę niszowy, ale jak najbardziej
    > rynkowy produkt

    raczej 'przybierał', bo skonczylo sie na wersji 6.5 i 'siódemki' juz nie
    bedzie ku rozczarowaniu tych którzy nań czekali.
    Netware choć diabelnie stabilne to sie konczy, bo ludzie wolą bezmyślnie
    klikać niestety.
    Dlatego Novell wszedł w Suse, czyms rynek trzeba podtrzymac.

  • 9. Data: 2005-07-26 17:31:04
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Szaki wrote:
    > W tym roku ukończyłem studia, informatyke na Politechnice. Udało mi się też
    > zdobyć prace z czego bardzo się cieszę, ale nie o tym chciałem pisać. Jako
    > że rynek jest okrutny chciałbym się dalej kształcić.

    Zdobywaj PRAKTYKĘ, ucz się SAM w tym zakresie jaki jest zgodny z Twoimi
    zainteresowaniami i planowaną karierą. Staraj się zdobywaną wiedzę
    wykorzystywać w pracy. Potem możesz pomyśleć o jakiś certyfikatach.

    B.

  • 10. Data: 2005-07-26 21:04:32
    Od: "Tofifik" <kino-ekoton@wp_wszystko.to.sciema_.pl>

    Użytkownik "Szaki" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    > Czy wybrać studia uzupełniające, czy pójść na podyplomowe. Co cenione jest
    > w obecnych czasach na rynku bardziej??

    wlasne myslenie, no panie ale ja sie zastanawiam jak ty skonczyles studia
    jak zadajesz takie pytania.