PracaGrupypl.praca.dyskusje › Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane

  • 1. Data: 2007-05-09 05:25:15
    Temat: Informatyk (programista/projektant) - cechy pożądane
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Robię rachunek sumienia przed spotkaniem z potencjalnym pracodawcą.
    Chciałabym jak najlepiej wypaść na rozmowie (każdy by chciał ;-)) i
    podkreślić te cechy, które obiektywnie można uznać za cenne w tym zawodzie.
    Podpowiedzcie, proszę, jakie są wg Was ważne. Proszę o rozwinięcie listy:
    - zdolność do szybkiego uczenia się
    - odporność na stres
    - dokładność, sumienność, rzetelność
    - umiejętność współpracy w zespole oraz współpracy z klientem

    Pozdrawiam,
    ae

  • 2. Data: 2007-05-09 05:44:06
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > - zdolność do szybkiego uczenia się
    > - odporność na stres
    > - dokładność, sumienność, rzetelność
    > - umiejętność współpracy w zespole oraz współpracy z klientem

    żadne z powyższych nie jest brane pod uwagę, to wychodzi zawsze dopiero w
    praniu.
    Ja zadam Ci pytanie, czy poniższe zdanie jest prawdziwe:
    [(p=>q)=>r]<=>(p&&r)||(~q&&r)
    i na wstępie wiem, czy się w ogóle nadajesz(o twoim poziomie świadczy też
    jak to rozwiążesz).

  • 3. Data: 2007-05-09 05:54:21
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

> [...]
    > [(p=>q)=>r]<=>(p&&r)||(~q&&r)
    > i na wstępie wiem, czy się w ogóle nadajesz(o twoim poziomie świadczy też

    Uściślam: chodzi o cechy charakteru. Nie pytam o sprawdzanie kompetencji, bo
    to oddzielny rozdział.

  • 4. Data: 2007-05-09 07:18:24
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    AlterEgo wrote:

    > Uściślam: chodzi o cechy charakteru. Nie pytam o sprawdzanie kompetencji,
    > bo to oddzielny rozdział.

    Tak jak napisałem, to wychodzi w praniu!
    A skoro nie potrafisz odpowiedzieć na najprostrze bytanie, bo jakbyś
    potrafił, to raz dwa byś odpowiedział, to sądzę, że twoje kompetencje są
    mizerne.

  • 5. Data: 2007-05-09 07:30:39
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    > Tak jak napisałem, to wychodzi w praniu!
    > A skoro nie potrafisz odpowiedzieć na najprostrze bytanie, bo jakbyś
    > potrafił, to raz dwa byś odpowiedział, to sądzę, że twoje kompetencje są
    > mizerne.

    Wyluzuj chłopie; nie ty mnie będziesz egzaminował, więc się nie podniecaj.
    Niektóre sprawy wychodzą wcześniej niż w praniu, np. frustracja i problemy z
    ortografią.

  • 6. Data: 2007-05-09 08:10:37
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    AlterEgo pisze:

    > Wyluzuj chłopie; nie ty mnie będziesz egzaminował, więc się nie podniecaj.
    > Niektóre sprawy wychodzą wcześniej niż w praniu, np. frustracja i problemy z
    > ortografią.

    a skąd wiesz że nie on?

  • 7. Data: 2007-05-09 08:12:20
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    AlterEgo wrote:

    > Wyluzuj chłopie; nie ty mnie będziesz egzaminował, więc się nie podniecaj.
    > Niektóre sprawy wychodzą wcześniej niż w praniu, np. frustracja i problemy
    > z ortografią.

    Ooo, proszę jak wychodzą cechy charakterku, szybciej jak w praniu!
    PLONK!

  • 8. Data: 2007-05-09 10:01:00
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

    > Ooo, proszę jak wychodzą cechy charakterku, szybciej jak w praniu!
    > PLONK!

    To jakas nowa technika: odpowiadac nie na temat i bez przeczytania na co sie
    odpowiada, rozkrecac sie, rzucac oskarzenia a na koniec plonkowac.

    Nawiasem mowiac, na pytanie dlaczego w IT jest tak malo kobiet, dosc ciekawie
    odpowiedzial P. J. Eby : http://dirtsimple.org/2006/12/real-reasons-there-are
    -
    few-women-in-it.html .

    "In short, worrying about inappropriate presentations is far downstream of the
    actual problem. The real problems are:
    1. Women don't apply for the jobs,
    2. When they do, they aren't hired (or at least not for the best positions),
    and
    3. When they are hired, they're sometimes driven out by having to deal with
    a**holes of whatever variety

    The way you fix problem #3, however, is by not hiring a**holes. Not by trying
    to teach them Social Skills 101 (like "don't use porn in a slideshow, a**hole").

    See, the difference between me and the people who are talking about how we
    should fix this "problem", is that they believe that it's possible to reform
    the attitudes of the uncivilized en masse, and I don't. Instead of trying to
    reform them, I simply don't hire them in the first place. No amount of
    technical competence is enough to make up for somebody being an a**hole, and
    it's not my job to teach somebody how to be a decent human being. I'm running
    a place of business, not a charm school or etiquette academy.

    Meanwhile, the way that you fix problem #2 is also by not hiring a**holes. Not
    hiring a**holes causes you to hire fewer men on average, thereby leaving more
    room to hire women (by causing the positions to stay open longer, thereby
    compensating for the smaller number of women applying)."

    A.

  • 9. Data: 2007-05-09 13:58:28
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On May 9, 10:10 am, Tomek <t...@v...pl> wrote:

    > a skąd wiesz że nie on?

    A to juz do tego doszlo na polskim rynku, ze rekrutacje przeprowadzaja
    uczniowie gimnazjum? ;-)

  • 10. Data: 2007-05-10 06:54:41
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    W pierwszej chwili miałem nie odpowiadać, ale w sumie warto żebyś o tym wiedział.
    więc, prosze, przeczytaj (pseudo-imienniku wykonawcy m.in. 12 prac)

    > żadne z powyższych nie jest brane pod uwagę, to wychodzi zawsze dopiero w
    > praniu.
    hmmm, tak? oczywiście, że są potrzebne umiejętnosci "twarde", bo bez nich wykonywanie
    odpowiedniej pracy byłoby po prostu niemożliwe.
    Ale takze jak ktoś bedzie w firmie pracowac, to będzie miał kontakt z innymi ludźmi.
    Zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy (czyli z tzw klientem wewnętrznym i
    zewnętrznym). I uważasz, że jak do tej pory zespół składał się z "wytwornych osób
    cedzacych bułkę przez bibułkę" to jest nieistotne, ze kolejna osoba będzie wyrzucała
    z siebie słowa w tonie "przyziemnie konwencjonalnym" (dla wytłumaczenia - komus może
    przeszkadzac że osoba ze stolika obok co chwile ma "panienki" na ustach, bynajmniej
    nie te dobrze się prowadzące)
    A to jest jeden z tych "miękkich" elementów.
    Pójdźmy dalej - skoro firma potrzebuje programistów, to znaczy że ma dużo kontaktów z
    uzytkownikami. Czy twoim zdaniem sprawdzenie trzech ostatnich punktów z listy
    AlterEgo nie jest uzasadnione?
    Ergo, zastanów się nad tym, proszę.

    > Ja zadam Ci pytanie, czy poniższe zdanie jest prawdziwe:
    > [(p=>q)=>r]<=>(p&&r)||(~q&&r)
    > i na wstępie wiem, czy się w ogóle nadajesz(o twoim poziomie świadczy też
    > jak to rozwiążesz).

    Ale to jest jedna z umiejętnosci twardych. Owszem, nie jest to bezpośrednio
    programowanie a co najwyżej umiejętność rozwiazywania równań logicznych (na dość
    podstawowym poziomie). Sadzę, że łatwiejsze by było do sprawdzenia na pokazaniu
    modelu jakiejś bazy danych i poproszenie kandydata o zadanie odpowiedniego pytania -
    wtedy masz odpowiedź nie tylko o logiczne myślenie, ale także wykorzystanie w
    praktyce

    PS. nie potrzebujesz odpwiadać na grupie, wystarczy że sam się zastanowisz i dla
    siebie wyciągniesz wnioski
    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*