PracaGrupypl.praca.dyskusje › III filar

  • 1. Data: 2003-05-25 20:44:07
    Temat: III filar
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Powiedzcie mi proszę, czy jest sens wpłacać składki na III filar? Czy może,
    jak twierdzą niektórzy, lepiej chociażby lokować te pieniądze w jakieś
    fundusze inwestycyjne lub lokaty?
    (mowa o osobie, która dopiero rozpocznie pracę zawodową)

  • 2. Data: 2003-05-25 22:10:47
    Temat: Re: III filar
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> wrote in message
> [...]
    > fundusze inwestycyjne lub lokaty?
    > (mowa o osobie, która dopiero rozpocznie pracę zawodową)

    Nie ma sensu. lepiej odkładać samodzielnie te pieniądze na jakimś funduszu
    inwestycyjnym.

  • 3. Data: 2003-05-25 23:09:40
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Użytkownik "p...@g...pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma sensu. lepiej odkładać samodzielnie te pieniądze na jakimś funduszu
    > inwestycyjnym.

    Czy ktoś mógłby mi podać jakąś dobrze przygotowaną stronę traktującą o
    filarach? Oczywiście wygooglowałem sporo ale nadal czuję pewien niedosyt
    wiedzy na ten temat - ogólnie część serwisów zawiera dość ubogie informacje.
    Chciałbym się głównie dowiedzieć czy taki III filar oferuje coś więcej niż
    np. jakiś fundusz inwestycyjny, itp.

  • 4. Data: 2003-05-26 07:06:15
    Od: "Krzymas" <k...@o...pl>

    --
> [...]
    > fundusze inwestycyjne lub lokaty?
    > (mowa o osobie, która dopiero rozpocznie pracę zawodową)

    dla mnie przygoda z III filarem skonczyla sie dosc smutno :-(. Wplacalem 3
    lata i pech chcial ze z powodu chwilowej utraty pracy, mialem inne
    zmartwienia niz skladka. Postawilem wycofac swoje pieniadze. Z ok. 4500
    dostalem 800 !!!

    pzdr Krzymas

  • 5. Data: 2003-05-26 07:40:37
    Temat: Odp: III filar
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik -=Przemek=- <c...@d...alter.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bar9v4$78o$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    jakieś
    > fundusze inwestycyjne lub lokaty?
    > (mowa o osobie, która dopiero rozpocznie pracę zawodową)

    Polecam fundusz inwestycyjny Union-Investment np.systematycznego
    wpłacania lubdowolnego.
    Możesz w każdej chwili wycofać pieniądze nie ponosząc żadnych strat
    czego nie zapewnia żaden Fundusz Ubezpieczeniowy 3 filaru.
    Odpisujący Ci Krzymas jest jednym z wielu oszukanych na 3 filarze
    i możesz dać mu wiarę .
    Ja od kilku lat mam zyski niezłe z funduszy inwestycyjnych otwartych.
    Bywały i nawet duże . Nigdy straty kapitału jak tego zaznał
    odpowiadający Ci na grupie Sz.P. Krzymas .
    Polecam zapoznać się z polecanym funduszem www.union-investment.pl/

  • 6. Data: 2003-05-26 08:38:14
    Od: "Marcin Ciecwierz" <g...@t...pl>

    Witam,
> [...]
    > lata i pech chcial ze z powodu chwilowej utraty pracy, mialem inne
    > zmartwienia niz skladka. Postawilem wycofac swoje pieniadze. Z ok. 4500

    a w jakim funduszu?

    Marcin.

  • 7. Data: 2003-05-26 20:53:59
    Temat: Re: III filar ? Nieeee....
    Od: "T.F." <t...@m...org>

    "Krzymas" <k...@o...pl> ...

    DOBRZE to przemysl :-///

    IMHO wlasnie tak.

    > dla mnie przygoda z III filarem skonczyla sie dosc smutno :-(.

    Dla mnie tez.
    Z 2700 odratowalem 900 :-((((
    CU

    Zreszta sprawa (III-go filaru) swego czasu (3-4 miesiace temu)
    byla dosc szczegolowo opisywana/analizowana w GW.
    Wlacznie z przykladami. Takimi jak nasze :-(((

    --
    T.F.

  • 8. Data: 2003-05-27 05:55:08
    Od: "Paweł Schmidt" <a...@n...neurosoft.net>

    Użytkownik "T.F." <t...@m...org> napisał w wiadomości
    > "Krzymas" <k...@o...pl> ...

    > DOBRZE to przemysl :-///

    > IMHO wlasnie tak.

    > Dla mnie tez.
    > Z 2700 odratowalem 900 :-((((
    > CU

    Ubezpieczenie na życie z funduszem emerytalnym - bo o to własnie chodzi - ma
    sens, gdy zakładasz, że faktycznie ze środków zgromadzonych na funduszu
    będziesz korzystać na emeryturze za jakieś *dzieści lat. W innym wypadku
    faktycznie nie ma sensu na coś takiego się porywać, a w wyżej opisanych
    przypadkach pretensje można mieć tylko do siebie.
    Poza świaczeniami emerytalnymi w przyszłości III filar daje także dodatkowe
    profity w rodzaju ubezpieczenia NNW, zwrot kosztów leczenia (w określonych
    przypadkach), swiadczenia związane z kalectwem, śmiercią, śmiercią dziecka
    etc. wraz z ubezpieczeniem skłądki w przypadku utraty zdolności do pracy
    (mojej żonie nie chcieli w CU uwzględnić tej opcji, wychodząc z założenia,
    że zdolność do wykonywania zawodu rehabilitanta zbyt łatwo utracić).
    Wydaje mi się, że nie ma sensu porównywać ubezpieczeń III filaru z
    funduszami inwestycyjnymi - to są dwa zupełnie różne produkty. Oczywiście,
    każdy wybiera, co woli.

    P.

  • 9. Data: 2003-05-27 09:01:15
    Od: b...@a...pl

    Wszystkie powyższe wypowiedzi są mieszanką pojęć. III filaru nie zakładasz żeby
    zarobić natychmiast w przypadku towarzystw ubezpieczeniowych. Zyski są
    obliczane na przyszłe lata lub w ogóle ich nie ma w przypadku wybrania
    ubezpieczenia typowo chroniącego życie i zdrowie.
    Towarzystwa w ramach ubezpieczeń oferują fundusze inwestycyjne, lecz zysk z
    nich odkładany jest na emeryturę lub ew. na pokrycie kosztów ubezpieczenia gdy
    nie jesteś w stanie płacić (tzw. polisa zawieszona).
    Jeśli chcesz szybko "zarobić" to poszukaj innej drogi: banki oferują też
    fundusze... Możesz się też przejść do biur brokerskich: tam powinni ci doradzić.

    Powodzenia
    Baba Jaga

  • 10. Data: 2003-05-27 13:03:00
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@WON_SPAM_wp.pl>

> [...]
    > faktycznie nie ma sensu na coś takiego się porywać, a w wyżej opisanych
    > przypadkach pretensje można mieć tylko do siebie.

    Święte słowa !

> [...]
    > Wydaje mi się, że nie ma sensu porównywać ubezpieczeń III filaru z
    > funduszami inwestycyjnymi - to są dwa zupełnie różne produkty. Oczywiście,
    Dokładnie! Trzeba wiedzieć co się kupuje i do czego to służy. Skoro ma
    oszczędzać na emeryturę, to czego siespodziewać za 2-3 lata? Za AC w
    samochodzi też spodziewa się "zwrotu składki"? To jest ubezpieczenie, a więc
    muszą być jakieś koszty związane z ryzykiem