PracaGrupypl.praca.dyskusje › student + praca wakacyjna w niemczech

  • 1. Data: 2003-05-25 15:01:27
    Temat: student + praca wakacyjna w niemczech
    Od: "moris" <l...@z...polsl.gliwice.pl>

    witam
    moze ktos udzieli mi informacji jak wyglada sprawa pracy wakacyjnej w
    niemczech w tym roku
    bowiem doszly mnie sluchy ze student studiow dziennych moze pracowac w te
    wakacje w niemczech bez pozwolenia na prace ( i bedzie to legalne)
    czy w takim razie wystarczy np dostac zaproszenie od rodziny z niemczech i
    na takim papierku wjechac do niemczech i spokojnie pracowac w okresie
    wakacji ?
    z gory dziekuje za wszelkie informacje
    pozdrawiam

    Leszek

  • 2. Data: 2003-05-25 21:30:32
    Temat: Odp: student + praca wakacyjna w niemczech
    Od: "irek" <i...@o...pl>

    Użytkownik moris <l...@z...polsl.gliwice.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:baqls1$dq$...@z...polsl.gliwice.pl...
    > czy w takim razie wystarczy np dostac zaproszenie od rodziny z niemczech i
    > na takim papierku wjechac do niemczech i spokojnie pracowac w okresie
    > wakacji ?

    zeby wjechac do niemiec nie trzeba miec zaproszenia , praktyce to nawet
    paszportu czesto wogole nie ogladaja dokladnie
    czasy komuny na szczescie minely , miejmy nadzieje ze bezpowrotnie

    co do pracy to nie wiem i szczerze watpie zeby to co napisales bylo prawda
    radze nie opierac sie na plotkach ale sprawdzic u zrodla czyli w ambasadzie

    pozdr
    irek

  • 3. Data: 2003-05-26 08:41:06
    Temat: Re: student + praca wakacyjna w niemczech
    Od: "Zbyszek" <z...@o...pl>

> [...]
    > wakacje w niemczech bez pozwolenia na prace ( i bedzie to legalne)
    > czy w takim razie wystarczy np dostac zaproszenie od rodziny z niemczech i

    Nie wiem jak jest teraz.

    Pare lat temu, student mogl rzeczywiscie pracowac legalnie.
    Ale musisz byc studentem na uczelni niemieckiej! No i musisz miec wize
    studencka.
    Ja mialem na wizie napisane, ze moge wykonywac prace na terenie kampusu
    tylko.
    Inni nie mieli tego zastrzezenia. Byc moze wiazalo sie to z kierunkiem
    studiow.

    Pozdr. Zbyszek