PracaGrupypl.praca.dyskusje › Gwarancja zatrudnienia -dokument-prośba o pomoc.

  • 1. Data: 2004-10-16 10:18:09
    Temat: Gwarancja zatrudnienia -dokument-prośba o pomoc.
    Od: "Starless" <s...@o...pl>

    Witam,
    przyszły pracodawca chce podpisac ze mną tzw. gwarancję zatrudnienia, tzn.
    że nie zwolni mnie z pracy(oprócz oczyw. ważnych przyczyn jak np. Par 52
    KP)
    w ciągu trzech lat.
    Zażądał ode mnie przygotowania odpowiedniego dokumentu,
    i mam problem jak taka klauzula powinna brzmieć.
    Może trafiliście na coś podobnego w sieci lub macie jakiś pomysł?
    Wdzięczny za pomoc.
    Star

  • 2. Data: 2004-10-16 11:24:36
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Starless" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > że nie zwolni mnie z pracy(oprócz oczyw. ważnych przyczyn jak np. Par
    52
    > KP)> w ciągu trzech lat.

    Może umowa na czas okreslony, bez wypowiedzenia?

    vertret

  • 3. Data: 2004-10-16 11:39:20
    Od: "Starless" <s...@o...pl>

    > Może umowa na czas okreslony, bez wypowiedzenia?
    > vertret

    Myslałem o tym, pracodawca tez zasugerował, ale co na to KP, czy może umowa
    nie mieć możliwości wypowiedzenia??

    PZDR,
    Star

  • 4. Data: 2004-10-16 15:22:16
    Od: "Praca na Aukcji - Jobber.pl" <i...@N...jobber.pl>

    > Myslałem o tym, pracodawca tez zasugerował, ale co na to KP, czy może
    > umowa nie mieć możliwości wypowiedzenia??

    Witamy,

    Proponujemy dodanie do umowy klauzuli o konieczności wypłaty przez
    pracodawcę odszkodowania w wysokości proporcjonalnej do utraconego
    wynagrodzenia w przypadku zerwania umowy przed upłynięciem x miesięcy od
    daty podpisania UOP. De facto będzie to stanowić gwarancję zatrudnienia
    przez okres nie krótszy niż okres minimalny zawarty w tej klauzuli. Nawet w
    przypadku zerwania umowy przed czasem, będzie przysługiwało odszkodowanie w
    wysokości utraconego wynagrodzenia.

    --
    Jobber.pl
    aukcyjny portal pracy

  • 5. Data: 2004-10-16 19:53:30
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 16 Oct 2004 13:39:20 +0200, "Starless"
    <s...@o...pl> zakodował:

    >Myslałem o tym, pracodawca tez zasugerował, ale co na to KP, czy może umowa
    >nie mieć możliwości wypowiedzenia??

    Tak działa umowa na czas określony.
    Gdy jest zawarta na okres <6 miesięcy nie można jej w ogóle
    wypowiedzieć, gdy >=6 miesięcy to strony MOGĄ w umowie zawrzeć
    możliwość jej wypowiedzenia. Więc wystarczy umowa na czas określony
    bez zapisu o możliwości jej wypowiedzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2004-10-16 20:23:35
    Od: "MichalT[ACN]" <m...@a...pl>

  • 7. Data: 2004-10-18 04:36:49
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > i mam problem jak taka klauzula powinna brzmieć.
    > Może trafiliście na coś podobnego w sieci lub macie jakiś pomysł?

    Czy to jest klauzula, że on Cie nei zwolni, czy odwrotnie, że Ty z pracy nie
    odejdziesz? Tak czy inaczej probujecie nawiazac stosunki feudalne, komu to
    potrzebne? No i prawo tego ne rpzwiduje w zasadzie. Lepiej okreslic sobei w umowie,
    że w przypadku zerwania umowy strona zrywająca płaci drugiej odszkodowanie - np
    półroczne wynagrodzenie.

    Wojtek