PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak powiedzieć szefowi ...

  • 1. Data: 2004-10-16 07:13:07
    Temat: jak powiedzieć szefowi ...
    Od: "ktoś" <k...@p...onet.pl>

    jak powiedzieć szefowi, że jest się w ciąży?

  • 2. Data: 2004-10-16 07:24:46
    Temat: Re: jak powiedzieć szefowi ...
    Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org>

    Pewnego dnia, a było to Sat, 16 Oct 2004 09:13:07 +0200, przyszła do mnie
    wiadomość z adresu <k...@p...onet.pl> i powiedziała:

    > jak powiedzieć szefowi, że jest się w ciąży?

    "Szefie, jestem w ciąży".

    Zuzanka

    *:.
    Powinno się wystawić Cię w Sevres jako wzorzec cynizmu ;-) (C) Tib

  • 3. Data: 2004-10-16 07:58:32
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 10/16/2004 9:24 AM, Małgorzata Krzyżaniak wrote:
    > Pewnego dnia, a było to Sat, 16 Oct 2004 09:13:07 +0200, przyszła do mnie
    > wiadomość z adresu <k...@p...onet.pl> i powiedziała:

    > "Szefie, jestem w ciąży".
    >
    > Zuzanka

    "Z Tobą, Misiu :)"

    Mariusz

  • 4. Data: 2004-10-16 14:43:57
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    dac zaswiadczenie, powiadomisz milczac..........
    pozatym nie bardzo widze w czym problem????????
    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 5. Data: 2004-10-16 15:01:12
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Ktoś (a&e, a któżby!) wyklepał:
    > dac zaswiadczenie, powiadomisz milczac..........
    > pozatym nie bardzo widze w czym problem????????

    No właśnie wbrew pozorom, to nie taka oczywista sprawa. Też się nad tym
    zastanawiałam, ale tak więcej przyszłościowo i do niczego nie doszłam...
    Powiedzieć zwyczajnie, jak przyjaciołom? Przedłożyć bez słowa
    zaświadczenie? Nic nie robić, aż się nie wyda? Wszystko głupie,
    szczególnie w małej prywatnej firmie...

    M.

    Dziś rano wyjrzawszy przez okno zobaczyłem, że na podwórku stoi
    zagadnienie. Kiedy potem wychodziłem ciągle tam stało, nie zmieniwszy
    pozycji. Dopiero pod wieczór przestąpiło z nogi na nogę...

  • 6. Data: 2004-10-16 15:08:14
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    Mo napisał(a):
    > No właśnie wbrew pozorom, to nie taka oczywista sprawa. Też się nad tym
    > zastanawiałam, ale tak więcej przyszłościowo i do niczego nie doszłam...

    Można pochwalić się jakiejś "życzliwej" koleżance z pracy:)

    --
    Mariusz Rzepkowski - www.mariuszr.prv.pl - GG 966498 - ICQ 134628796
    "Internet Explorer to program, który służy do przeglądania internetu

  • 7. Data: 2004-10-16 16:07:48
    Od: "mangha" <R...@t...pl>

    Użytkownik "ktoś" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > jak powiedzieć szefowi, że jest się w ciąży?
    Najlepiej, żeby się dowiedział o tym od Ciebie, a nie od kogoś z firmy.
    Jeśli chcesz być traktowana przez niego poważnie, to powiedz mu to sama, a
    nie podsyłaj zaświadczenie, jak radzą niektórzy.

    --
    mangha

    Might as well go for a soda, done with your bones so done with the knives
    It's a good old time if you don't mind the smell and don't mind the flies!

  • 8. Data: 2004-10-16 17:33:24
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    wlasnie, powiedz sama, przy okazji zaznaczajac, ze za jakis czas nie
    bedziesz dyspozycyjna, poniewaz............ i chcialabys aby szef byl tego
    swiadomy i przygotowany na taka ewentualnosc....
    mysle ze takie postawienie sprawy jest najbardziej wlasciwe

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska

    ciaza to nie ujma, i kazdy normany szef przyjmie to jak rzecz oczywista... a
    Ty bedziesz ok uprzedzajac go odpowiednio wczesnie

  • 9. Data: 2004-10-18 07:13:43
    Od: "Schwester" <j...@c...com>

    Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > swiadomy i przygotowany na taka ewentualnosc....
    > mysle ze takie postawienie sprawy jest najbardziej wlasciwe

    Tylko radze poczekać aż skończysz trzeci miesiąc, bo wtedy nie może już Cię
    zwolnić

    pozdrawiam
    Schwester

  • 10. Data: 2004-10-18 07:23:03
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    Użytkownik "Schwester" napisał w wiadomości
    > Tylko radze poczekać aż skończysz trzeci miesiąc, bo wtedy nie może już
    > Cię
    > zwolnić

    a czy to nie jest staroc jakas???????????
    wg mnie juz dawno te trzy miesiace (przy umowie na czas nieokleslony)
    wyrzucili z KP........
    no ale ja srednio na bierzaco jestem

    Pan Google wyplul co nastepuje:
    Art. 177. § 1. Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o
    pracę w okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego pracownicy,
    chyba że zachodzą przyczyny uzasadniające rozwiązanie umowy bez
    wypowiedzenia z jej winy i reprezentująca pracownicę zakładowa organizacja
    związkowa wyraziła zgodę na rozwiązanie umowy.
    § 2. Przepisu § 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie próbnym, nie
    przekraczającym jednego miesiąca.
    § 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc, która
    uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu
    do dnia porodu.
    § 31. (105) Przepisu § 3 nie stosuje się do umowy o pracę na czas
    określony zawartej w celu zastępstwa pracownika w czasie jego
    usprawiedliwionej nieobecności w pracy.
    § 4. Rozwiązanie przez pracodawcę umowy o pracę za wypowiedzeniem w
    okresie ciąży lub urlopu macierzyńskiego może nastąpić tylko w razie
    ogłoszenia upadłości lub likwidacji pracodawcy. Pracodawca jest obowiązany
    uzgodnić z reprezentującą pracownicę zakładową organizacją związkową termin
    rozwiązania umowy o pracę. W razie niemożności zapewnienia w tym okresie
    innego zatrudnienia, pracownicy przysługują świadczenia określone w
    odrębnych przepisach. Okres pobierania tych świadczeń wlicza się do okresu
    zatrudnienia, od którego zależą uprawnienia pracownicze.

    koniec wyplutego
    :)))