PracaGrupypl.praca.dyskusje › Formaty nadsylanych CV - statystyka

  • 21. Data: 2004-07-16 23:08:10
    Temat: Re: Formaty nadsylanych CV - statystyka
    Od: Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl>

    Michal Tankard <t...@g...pl> wrote:
    > Jeżeli rekruter nie potrafi otworzyć PDF-a, to w moim przypadku (IT) nie
    > mam co u niego szukać.

    To głupio robisz, bo w sporej większości firm CV są najpierw przesiewane
    rączkami pań kadrowych, a dopiero potem oddawane do IT w celu
    dokładniejszej weryfikacji :)

    a.

    --
    -------/-\-$-|-/-\ -- [ Asia Jędrychowska ] - [ asia#echelon.pl ] ---------
    <aki> sama jestes w pewnym sensie kobieta, wiec powinnas rozumiec

  • 22. Data: 2004-07-17 11:11:58
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    T...@s...co.uk wrote:

    > W systemach X, czyli juz czwarty rok, pdf jest natywnym formatem. Opcje
    > save as pdf ma kazdy program - system daje takie mozliwosci...

    A, to nawet nie wiedzialem - całkiem fajna rzecz. Z tym, że w pierwszej
    chwili coś mi nie pasowało to "już czwarty rok" (wydwało mi się że dużo
    krócej, jakieś 2 lata) i sprawdziłem :

    http://www.kernelthread.com/mac/osx/history.html

    Marzec 2001, "developer preview" wrzesień 2000.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz

  • 23. Data: 2004-07-17 15:26:34
    Od: T...@s...co.uk

    In article <cdb1i1$572$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net> wrote:

> [...]
    > krócej, jakieś 2 lata) i sprawdziłem :
    >
    > http://www.kernelthread.com/mac/osx/history.html
    >
    > Marzec 2001, "developer preview" wrzesień 2000.

    Nie do konca tak. Jesli chodzi o scislosc, to od wrzesnia 2000 dostepna
    byla Public Beta, zreszta rozprowadzana komercyjnie - kosztowalo to
    chyba 30 USD czy jakos tak.
    Fakt, ze juz nie pmaietam, czy ten feature (save as PDF) pojawil sie od
    poczatku, bo srednio co roku jest nowy system, a co 2-3 miesiace nowy
    update...

    TA

  • 24. Data: 2004-07-18 13:41:53
    Od: "Luke [Wroc]" <s...@u...skrzynka.net>

    Moje cv i list motywacyjny wysylalem w pdf-ie, stwierdzilem ze jesli firma
    nie potrafi ich odczytac to nie warto starac sie o prace u nich. Pozatym
    jest to IMHO jedyny tak naprawde format gwarantujacy ze to co my ogladamy u
    siebie bedzie tak samo wygladalo u pracodawcy. Na innych formatach mozna sie
    latwo przejechac, wiele osob intensywnie upieksza swoje dokumenty a na
    koniec okazuje sie ze np. pracodawca ma inna wersje worda.

    Dostalem wiele odpowiedzi co swiadczy o tym, ze jednak format ten jest
    akceptowany przez pracodawcow a i prace udalo mi sie znalezc.

    Pozdr.
    Lukasz

  • 25. Data: 2004-07-19 10:35:46
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    (...)

    > Na macach w systemach klasycznych trzeba bylo uzywac czegos podobnego.
    > Lub oczywiscie platny Adobe Acrobat (pelny), albo opensoursowy
    > odpowiednik - Ghostscript
    >
    > W systemach X, czyli juz czwarty rok, pdf jest natywnym formatem.
    > Opcje save as pdf ma kazdy program - system daje takie mozliwosci...

    OpenOffice 1.1.1 (a teraz juz widze 1.1.2) mają zapis w formacie pdf
    a są do użytku prywatnego darmowe i to nawet na windows
    http://www.ux.pl/openoffice/?page=download
    *** blad ***

  • 26. Data: 2004-07-22 14:21:20
    Od: ravw <r...@t...net.pl>

    T...@s...co.uk wrote:

> [...]
    >
    > W systemach X, czyli juz czwarty rok, pdf jest natywnym formatem. Opcje
    > save as pdf ma kazdy program - system daje takie mozliwosci...

    to ja mam pytanie skoro uwazaja pracodawcy ze skoro cv przyszlo do nich
    w pdf-ie tzn jest z pirackiego oprogramowania to znaczy ze w czym mam to
    napisac - dla ulatwienia odpowiedzi powiem tylko tyle ze pliki typu
    .doc, .rtf, itp itd pochodza rowniez z programow za ktore nalezy slono
    placic (czy to nie przypadkiem naciaganie koniunktury Billa Gates'a?) to
    moze napisze w openoffice zapisze w pliku ktory jest jego wlasnoscia i
    recze ze nikt w firmie nawet IT tego nie odczyta bo nawet nie bedzie
    wiedzial o istnieniu takich darmowych zaznaczam darmowych programach
    typu office.
    Denerwuja mnie takie wypowiedzi pracodawcow co nie maja zielonego
    pojecia o czym mowia - zastanowcie sie ludzie poczytajcie a potem
    wymagajcie!!!
    Pozdrawiam niestety bezrobotny informatyk :(

  • 27. Data: 2004-07-23 06:58:11
    Od: "SLaw" <s...@h...pl>

    > No, chyba jednak się mylisz :-). Adobe Acrobat Reader jest darmowy

    To wiem ze reader jest darmowy ;)

    > Co do tworzenia :
    >
    > 1. Open Office w wersji >= 1.1 ma natywny eksport do PDF, który działa
    > całkiem ładnie, zarówno na Windows, jak i na Linuxie. W wersjach <= 1.0
    > w OO też był mechanizm eksportu do PDF, z tym, że bazował na "taktyce
    > śrubokręta" czyli na wydruku do "wirtualnej drukarki" pdfowej.

    A tego nie wiedzialem, dzieki ;)

    SLaw