PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dziwne ogłoszenie

  • 1. Data: 2005-07-25 09:32:00
    Temat: Dziwne ogłoszenie
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Na Gratka.pl znalazłem taką ofertę:
    "Renomowana firma zatrudni kobiety i mężczyzn na stanowiskach: pakowacz,
    magazynier, kontroler jakości, informatyk. Wymagana niekaralności oraz
    zdolności manualne - umowa o pracę. Prosimy o przesłanie CV oraz ksera dowodu
    osobistego w celu rekrutacji oraz weryfikacji danych drogą elektroniczną na
    adres:[..]" niby ogłoszenie jakich wiele ale zastanawia mnie jedna rzecz - po
    kiego grzyba potrzebny pracodawcy ksero dowodu osobistego kandydata? Czyżby to
    był jakiś przekręt?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2005-07-25 09:45:56
    Temat: Re: Dziwne ogłoszenie
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Piotr napisał(a):
> [...]
    > kiego grzyba potrzebny pracodawcy ksero dowodu osobistego kandydata? Czyżby to

    Zgaduję, że "renomowana firma" się nie przedstawiła jakoś bliżej?
    Konto na darmowym serwerze? - na takie ogłoszenia nie odpowiadałem z zasady.
    ... enyłej zgodnie z KP pracodawca ma prawo żądać podania:

    imienia i nazwiska,
    imion rodziców,
    daty urodzenia,
    miejsca zamieszkania (adres do korespondencji),
    wykształcenie,
    przebieg dotychczasowego doświadczenia,
    nr PESEL

    Nie widzę tu (w art. 22 KP) nigdzie nr dowodu.
    Jak dla mnie tak ewidenty przekręt.
    Później znowu się okaże, że bezrobotna szwaczka/pielęgniarka/łotewer
    wzięła zestaw kina domowego na raty.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 3. Data: 2005-07-25 11:09:15
    Od: darek <m...@g...pl>

    Zbyszek Tuźnik wrote:
    [...]
> [...]
    > Jak dla mnie tak ewidenty przekręt.
    > Później znowu się okaże, że bezrobotna szwaczka/pielęgniarka/łotewer
    Można chyba zakłądać konta w bankach internetowych.
    O ile dobrze pamiętam, jak kiedyś zakładałem konto w mBanku to trzeba
    było wysłać ksero dowodu i podpisać umowe, i to w zasadzie wszystko

    pozdrawiam
    darek

  • 4. Data: 2005-07-25 12:14:57
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    darek napisał(a):

    > Można chyba zakłądać konta w bankach internetowych.

    W Inteligo kurier jednak sprawdza - a przynajmniej powinien - dowód
    osobisty przy podpisaniu umowy.

    > O ile dobrze pamiętam, jak kiedyś zakładałem konto w mBanku to trzeba
    > było wysłać ksero dowodu i podpisać umowe, i to w zasadzie wszystko

    Bez sprawdzania, że osoba podpisująca to ta sama której był dowód?
    Ciekawe...

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 5. Data: 2005-07-25 12:22:57
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):
    > Bez sprawdzania, że osoba podpisująca to ta sama której był dowód?
    > Ciekawe...
    W mBanku wysylalo sie ksero dowodu, otrzymywalo umowe do podpisania,
    podpisana umowe sie odsylalo - zero kontaktu z pracownikiem banku, wiec
    bank nie sprawdza czy osoba podpisujaca sie to ta sama ktorej jest dowod
    (bo jej nie widzi)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-07-25 16:57:37
    Od: Piotr <s...@r...com>

    darek napisał(a):

    > Można chyba zakłądać konta w bankach internetowych.

    Przychodzi mi na myśl jeszcze jeden przekręt - zbliżają się wybory i
    różne partie zbierają podpisy na listach poparcia dla ich kandydatów.
    Aby wpis był ważny potrzebny jest oprócz imienia, nazwiska i adresu
    także numer PESEL, czyli właściwie jedyna informacja której standardowo
    nie ma w CV i trzeba ją pozyskać z dowodu osobistego. Zamiast łazić po
    ulicach dadzą takie ogłoszenie i po kilku dniach mają spokojnie kilkaset
    albo i więcej wpisów (przy tak sformułowanej ofercie, na dodatek w Łodzi
    na brak odzewu narzekać nie będą). A ryzyko wykrycia niewielkie, przy
    weryfikacji dane będą się przecież zgadzały z bazą PESEL a żeby wykryć
    przekręt trzeba byłoby zbadać podpisy na listach przez grafologa.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2005-07-25 18:22:27
    Od: c...@g...pl

    darek wrote:

    > Można chyba zakłądać konta w bankach internetowych.
    > O ile dobrze pamiętam, jak kiedyś zakładałem konto w mBanku to trzeba
    > było wysłać ksero dowodu i podpisać umowe, i to w zasadzie wszystko

    Faktycznie pewnie po to. Teraz w mBanku jest promocja - kto uzyska najwięcej
    poleconych wygrywa wakacje za 12 tys. złotych. Kotś widocznie chce wakacje
    za wszelką cenę.

    --
    Pozdrawiam,
    Cyryl