PracaGrupypl.praca.dyskusjeDziwne ogłoszenie › Re: Dziwne ogłoszenie
    From: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dziwne ogłoszenie
    Date: Mon, 25 Jul 2005 11:45:56 +0200

    Piotr napisał(a):
    > Na Gratka.pl znalazłem taką ofertę:
    > "Renomowana firma zatrudni kobiety i mężczyzn na stanowiskach: pakowacz,
    > magazynier, kontroler jakości, informatyk. Wymagana niekaralności oraz
    > zdolności manualne - umowa o pracę. Prosimy o przesłanie CV oraz ksera dowodu
    > osobistego w celu rekrutacji oraz weryfikacji danych drogą elektroniczną na
    > adres:[..]" niby ogłoszenie jakich wiele ale zastanawia mnie jedna rzecz - po
    > kiego grzyba potrzebny pracodawcy ksero dowodu osobistego kandydata? Czyżby to
    > był jakiś przekręt?

    Zgaduję, że "renomowana firma" się nie przedstawiła jakoś bliżej?
    Konto na darmowym serwerze? - na takie ogłoszenia nie odpowiadałem z zasady.
    ... enyłej zgodnie z KP pracodawca ma prawo żądać podania:

    imienia i nazwiska,
    imion rodziców,
    daty urodzenia,
    miejsca zamieszkania (adres do korespondencji),
    wykształcenie,
    przebieg dotychczasowego doświadczenia,
    nr PESEL

    Nie widzę tu (w art. 22 KP) nigdzie nr dowodu.
    Jak dla mnie tak ewidenty przekręt.
    Później znowu się okaże, że bezrobotna szwaczka/pielęgniarka/łotewer
    wzięła zestaw kina domowego na raty.

    pozdrawiam

    Zbyszek