PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzień wolny?

  • 1. Data: 2003-04-22 14:48:02
    Temat: Dzień wolny?
    Od: w...@p...onet.pl

    Czy ktoś z was wie coś na temat dodatkowego dnia urlopowego za dni świąteczne
    które w kalendarzu wypadają w soboty? ostatnio ukazały się w gazetach artykuły
    na ten temat,ale mi niestety nie wpadł żaden w reke .Może wy mi powiecie gdzie
    moge coś znależć.

  • 2. Data: 2003-04-22 15:36:19
    Temat: Re: Dzień wolny?
    Od: "iMa" <m...@N...tlen.pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    artykuły
    > na ten temat,ale mi niestety nie wpadł żaden w reke .Może wy mi powiecie

    popatrz tu:
    http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTE0Mjc=

    pozdr.i.

  • 3. Data: 2003-04-23 06:36:32
    Od: "Bartek" <c...@b...pl>

> [...]
    artykuły
    > na ten temat,ale mi niestety nie wpadł żaden w reke .Może wy mi powiecie

    oraz tu:
    http://www.mgpips.gov.pl/serwis_prasowy_szczegoly.ph
    p?nr=1707&slowo=informac
    je

  • 4. Data: 2003-04-23 07:26:41
    Od: "Dominiczka" <...@w...pl>

    Wolny - niewolny 3 Maja?
    (16 Kwietnia 2003)

    Długie weekendy juz na stałe wpisały się kalendarz pracy. Dzielą one rok
    pracy na określone odcinki, z niecierpliwością odliczamy dni planując w te
    dni wyjazdy i odpoczynek. Wiele trójmiejskich firm już od kilku lat
    wprowadziło przymusowy urlop na dni łączące dni wolne. Atmosfera w pracy
    jest wówczas leniwa, telefon milczy, bo wszyscy na urlopie, więc po co
    płacić za taką pracę - nie pracę? Lepiej niech pracownicy wykorzystają
    zaległy urlop lub odpracują ten dzień w sobotę.

    W Polsce do wolnych ustawowo dni zalicza się:

    . 1 stycznia - Nowy Rok,
    . pierwszy dzień Wielkiej Nocy,
    . drugi dzień Wielkiej Nocy,
    . 1 maja - Święto Państwowe,
    . 3 maja - Święto Narodowe Trzeciego Maja,
    . Dzień Bożego Ciała,
    . 15 sierpnia - Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny,
    . 1 listopada - Wszystkich Świętych,
    . 11 listopada - Narodowe Święto Niepodległości,
    . 25 grudnia - pierwszy dzień Bożego Narodzenia,
    . 26 grudnia - drugi dzień Bożego Narodzenia.

    W tym roku 3 maja wypada w sobotę. Wiele osób zmartwionych tym faktem
    zaplanowało sobie dłuższy weekend biorąc dodatkowo urlop na wcześniejsze.
    Tymczasem uchwała Sądu Najwyższego (z 14 listopada 2001 r.) mówi, iż w
    sytuacji, gdy dzień ustawowo wolny od pracy wypada w którymkolwiek dniu
    tygodnia innym niż niedziela, czyli m.in. w wolną sobotę - pracodawca
    zobowiazany jest wyznaczyć wzamian inny dzień wolny. Musi to jednak nastąpić
    w tym samym miesiącu. Tak się jednak złożyło, że w okresie 1 maja 2001 r. -
    31 grudnia 2002 r. każdy z dni świątecznych przypadał w innych dniach
    tygodnia niż wolna sobota. Za to w roku 2003 dwa z takich dni świątecznych -
    3 maja oraz 1 listopada - przypadają właśnie w wolne soboty.

    Czy pracodawcy, w obecnej trudnej sytuacji gospodarczej powinni sie
    zdecydować na dodatkowy wolny dzień?

    Pozdrawiam i zycze milego dnia!!!!!!!!!
    Dominika
    P.S. Artykul znajdziesz w archiwum wiadomosci z dnia 16 kwietnia br na
    stronach www.trojmiasto.pl