PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność gospodarzca

  • 1. Data: 2002-10-03 10:47:11
    Temat: Działalność gospodarzca
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    Witam!
    Muszę założyć działalność gospodarczą. Wymóg nowego pracodawcy :( W dodatku
    muszę być VATowcem
    Z tego co się dowiedziałem. Mam dwa wyjścia: ryczałt i "normalne podatki"
    (pardon, ale jakoś mi wyleciało z głowy jak to się nazywa).
    A teraz moje pytanka:
    1. Jaka jest różnica między ryczałtem a płaceniem "normalnych" podatków?
    Czym się kierować przy wyborze? Kiedy opłacalne jest wejście w ryczałt?
    2. Czy to prawda, że jeśli wejdę teraz w Vat, to będę już musiał być w nim
    do końca życia? Tzn. likwiduję tą działalność, zakładam inną i mimo, ze to
    nowa działalność, to muszę być vatowcem. Tak powiedziała pani w okienku, ale
    mi się nie chce coś w to wierzyć.
    --
    Pozdrawiam i thx from moutain
    Tytus

  • 2. Data: 2002-10-04 11:08:31
    Temat: Re: Działalność gospodarzca
    Od: "Mariusz L." <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tytus" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Muszę założyć działalność gospodarczą. Wymóg nowego pracodawcy
    [..]
    > 1. Kiedy opłacalne jest wejście w ryczałt?

    Jeśli przewidujesz, że koszty Twojej działności będą niskie to
    ryczałt jest opłacalny. Przy relatywnie wysokich kosztach
    bardziej opłacają się zasady ogólne.
    Możesz opodatkować się w formie ryczałtu tylko jeśli Twój
    zakres działalności na to pozwala (jeśli będą to np. usługi
    informatyczne to pozostają Ci tylko zasady ogólne)

    > 2. Czy to prawda, że jeśli wejdę teraz w Vat, to będę już musiał być w nim
    > do końca życia?

    Niestety - tak.

    Mariusz.

  • 3. Data: 2002-10-04 17:18:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 3 Oct 2002 12:47:11 +0200), "Tytus"
    <m...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >A teraz moje pytanka:
    >1. Jaka jest różnica między ryczałtem a płaceniem "normalnych" podatków?

    Ryczałt to forma, gdzie nie ma uwzględnianych kosztów. Stosowana do
    niektórych usług. Jeśli usługi są niskokosztowe to się opłaca ryczałt,
    bo tam podatki są od bodajże 3% do 12%, a normalnie minimum 19%. Ale
    jeśli miewasz koszty, to ich nie odliczysz -- księguje się tylko sam
    zysk.

    Nie wszystkie formy działalności podlegają pod ryczałt.

> [...]
    >nowa działalność, to muszę być vatowcem. Tak powiedziała pani w okienku, ale

    Miała rację. Tak to już jest. Wyjście -- założyć SC. Wtedy SC zostaje
    VATowcem i wspólnicy nadal mogą mieć nievatowe DG. Ale wtedy masz
    podwójny ZUS. Choć jeśli wspólnik pracuje na UoP i ma chcociaż
    minimalną krajową zarobków, to tylko zdrowotne -- 100zł.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert