PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawe ogłoszenie - co sądzicie ?

  • 1. Data: 2002-10-03 10:38:57
    Temat: Ciekawe ogłoszenie - co sądzicie ?
    Od: "Albert" <a...@p...fm>

    Witam

    Czasem uderzają mnie wymagania pracodawców, ale jak widzę takie ogłoszenie
    to nie wiem co myśleć !
    http://www.kiz.pl/praca77.htm
    Niby wymagania stawiają jasne, ale analizując je dochodzę do wniosku że ma
    to na celu wymóc u przyszłych pracownków gotowość do pracy ponad normę, bez
    własnych praw pracowniczych w dodatku najciekawsze jest to :

    " Forma prawna zatrudnienia: możliwe są różne formy, gdzie pracujesz w
    pełnym wymiarze godzin z wyjątkiem jednej formy zatrudnienia: umowy o pracę
    ( zatem możemy Cię zatrudnić na umowę zlecenie, o dzieło lub jeszcze
    inaczej). Będziesz musiał się zgodzić na 3 miesięczny okres próbny

    Czyli po 3 miesiącach pracy przykładowo po 12 godzin - kopa w tyłek,
    nastepnego naiwnego poszukujemy tylko na umowę zlecenie. No nieźle, oferują
    pracę - tak wiele a w zasadzie nic !!! Czyż tylko na tyle Was stać
    pracodawcy ?

    Albert

  • 2. Data: 2002-10-03 15:00:37
    Temat: Re: Ciekawe ogłoszenie - co sądzicie ?
    Od: "AL" <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > nastepnego naiwnego poszukujemy tylko na umowę zlecenie. No nieźle, oferują
    > pracę - tak wiele a w zasadzie nic !!! Czyż tylko na tyle Was stać

    a dla mnie to wyglada na malenka firemke robiaca niewielkie zlecenia. Pewnie
    z reguly robota jest ale czasami jej nie ma, trzymanie w takiej sytuacji
    pracownika jest kosztowne. Na malych zleceniach nie masz wystarczajacych
    marginesow zeby trzymac ludzi na przyszlosc. To tez powinienes starac sie
    zrozumiec.
    Popatrz na to z drugiej strony, potrzebuja kogos do wielu rzeczy
    (programowanie, grafika, administracja, zarzadzanie, organizacja
    oprogramowania/sprzetu), mozna sie wiele nauczyc a pozniej startowac do
    powaznej firmy chwalac sie osiagnieciami. Nie sadze ze oczekuja ze zglosi sie
    do nich ktos wielce doswiadczony, bo za takich ludzi sie niestety ostro placi
    i potrafia oni swietnie uzaleznic firme od siebie. Ewidentnie szukaja
    studenta, kogos bez rodziny kto jest w stanie zainwestowac swoj czas.
    I nie sadze ze jak ktos sie sprawdzi to beda to tylko trzy miesiace, koszt
    rekrutacji i przyuczenia jest zbyt wysoki.
    Powodzenia i troche zdolnosci wczucia sie w sytuacje innych i rynku.

  • 3. Data: 2002-10-03 17:13:39
    Od: "GreenGarden" <g...@p...onet.pl>

    > a dla mnie to wyglada na malenka firemke robiaca
    > niewielkie zlecenia. Pewnie z reguly robota jest ale
    > czasami jej nie ma, trzymanie w takiej sytuacji

    Ja też prowadzę małą firmę. I nigdy nie przyszłoby do głowy, żeby publikować
    ogłoszenia o rekrutacji, które w istocie rzeczy po prostu są obraźliwe dla
    potencjalnego pracownika. Choćby z powodu tego, żeby moje ogłoszenie nie
    było przedmiotem takich dyskusji (podstawy PR). Pomijam sformułowania "per
    ty", ale chodzi o użyty język - nakazowo rozdzielczy. Współczuję ludziom,
    którzy pracują w takim miejscu....

    > Powodzenia i troche zdolnosci wczucia sie w sytuacje innych i rynku.

    Arogancja i bezczelność nie zasługuje na zrozumienie. Ciekaw jestem, czego
    oni w tym instytucie uczą i co mają tak naprawdę wspólnego z Kanadą....

    Jarecki

  • 4. Data: 2002-10-03 17:58:47
    Od: "TS" <(freespam)tsmaster@poczta.onet.pl>

> [...]
    > ty", ale chodzi o użyty język - nakazowo rozdzielczy. Współczuję ludziom,

    A ja sądzę, że szukają osoby o konkretnym stosunku do pracy i życia, więc
    ogłoszenie jest skonstruowane tak, aby takie osoby zainteresować. Uczciwie
    piszą, kogo szukają, a kto ich nie interesuje, więc w czym problem.

    --
    ______________________
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-10-03 18:48:23
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    > A ja sądzę, że szukają osoby o konkretnym stosunku do pracy i życia, więc
    > ogłoszenie jest skonstruowane tak, aby takie osoby zainteresować. Uczciwie
    > piszą, kogo szukają, a kto ich nie interesuje, więc w czym problem.

    A ja sądzę że pisanie w stylu : "Jeśli myślisz w kategoriach polskiego
    Kodeksu Pracy " jest na wstępie podejrzane od strony traktowania przyszłego
    pracownika. Po to jest Kodeks aby normował postępowanie wobec jednej i
    drugiej strony. A ich ton wypowiedzi nakazowy podkreślający, że ten się
    nadaje a takich nie chcemy to już przekracza poczucie dobrego smaku !!!
    Powiem krótko dobry specjalista wykaże się efektywną pracą w ciągu 8 godzin
    pracując wydajnie a ktoś inny będzie potrzebował na to 12 godzin nie
    wymagając wypłacenia za nadgodzimy o czym mowa aby nie "podpierać się
    Kodeksem Pracy". Więc spostrzegam jedno, szukają albo studenta albo jelenia
    jednym słowem tak jak podkreślił to również przedmówca prowadzący własną
    działaność.
    Zauważcie że ktoś kto nawet od wszystkiego bedzie w tej firmie,włoży cały
    swój wysiłek, lata doswiadczeń i wykształcenia - nie otrzyma od nich nic
    poza wynagrodzeniem w formie dzisiaj jesteś a jutro wynocha. Najgorsze jest
    to że coraz więcej widzę ogłoszeń o zatrudnianiu ludzi na takich warunkach.
    To jest chore, bo gdzie ludzie rozpoczynający etap pracy zawosowej na takich
    warunkach mają doczekać stabilności lub możliwości założenia rodziny ? W
    takich firmach, dziekuję bardzo !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 6. Data: 2002-10-04 09:01:19
    Od: "Aga" <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > warunkach mają doczekać stabilności lub możliwości założenia rodziny ? W

    wow, powalajacy pesymizm, nic tylko usiasc i plakac. Bez pierwszej rozmowy
    juz wiesz ze chca oszukac. Raczej jest to nieformalna firma wiec wysylajac
    swoje CV, zadajac nieformalne pytania mozesz sie wiele dowiedziec. Firmy sa
    niestabilne i padaja jak mrowki wiec jak moga Ci zapewnic stabilnosc? Na
    calym swiecie pojecie 'stabilna praca' umiera (ostatnio starszy
    robotnik/specjalista australijski w Australii tlumaczyl mi /zalil sie ze od
    wielu lat majac rodzine moze sobie tylko pomarzyc o stalej pracy i tak jest
    rowniez z jego kolegami). Moze jeszcze bogate (socjalistyczne) kraje jak
    Niemcy czy Francja moga sobie pozwolic na rozbudowany kodeks pracy (czego
    efektem jest ze np mlodzi francuzi bardzo zadko zostaja zatrudniani na
    bezterminowa umowe - to nie sa informacje z gazet tylko bezposrednio od
    nich), ale nie kraje rozwijajace sie i majace jeszcze bardzo daleka droge do
    stabilnosci. Wiesz jak wyglada kodeks pracy w Irlandii? (pisza ze za trzy
    lata bedzie to najbogatszy kraj na swiecie, chociaz dla mnie to czyjes
    abstrakcyjne tlumaczenie statystyk) moga cie zwolnic z dnia na dzien dajac
    1/2 (do 40 lat) - 1 tydzien (powyzej 40lat)odprawy za rok przepracowany w
    danej firmie. Nalezy sie po dwoch latach w firmie. Oczywiscie w firmach ze
    zwiazkami zawodowymi ludzie dostaja duzo wiecej a i niektore firmy majac na
    wzgledzie nastroje wewnatrz daja wieksze odprawy. Ale nie musza, to jest w
    tylko w dobrym guscie. W umowie pisza ze nie placa Ci chorobowego ale doloza
    sie do ubezpieczenia, ktore gwarantuje ci 2/3 pensji w czasie dlugiej
    choroby. Realnie mozesz zadzwonic rano ze jestes chory i nie przychodzic a i
    tak zaplaca normalnie, tylko ze jak zaczniesz nadwyrezac ich cierpliwosc to
    zwyczajnie moga sie pozegnac. Wszystko jest umowne a pracownicy maja wieksza
    swobode, oczywiscie jak firme stac na ta swobode.
    Jezeli w Polsce jest tak zle to czemu nie wyjedziesz? kraje umozliwiaja
    szybkie dostanie pozwolenia na prace (ale sie spiesz, powoli to znika, np
    Anglia juz nie ma preferencji dla IT), jak potrzebuja pilnie to i zaplaca za
    relokacje. Jak nie potrzebuja to trzeba postawic na nauke a nie
    stabilnosc/dobra pensje lub mozna jechac i isc do pracy fizycznej szukajac
    czegos lepszego. Zrob cos, nawet jak nie wyjdzie to zaczniesz doceniac to co
    masz. Ja nie mowie ze jest latwo i wiele ludzi jest naprawde w sytuacji
    patowej, ale jak informatyk za tak narzeka to jest to cos nie tak.
    Pozdrowienia i troche optymizmu.

  • 7. Data: 2002-10-04 09:24:51
    Od: b...@p...onet.pl

    Najzabawniejsze jest nazywanie tego formą _prawną_, podczas gdy przy podanych
    wymaganiach (nie tych dotyczących umiejętności, tylko zakresu obowiązków
    podporządkowania, wymiaru i rozkładu czasu pracy), umowę zlecenia, a już
    zwłaszcza o dzieło należy od razu nazwać _bezprawną_. Pracownik, jeżeli tylko
    zadba o udokumentowanie czasu pracy, spokojnie wygra proces o ustalenie
    istnienia stosunku pracy.

    > z reguly robota jest ale czasami jej nie ma, trzymanie w takiej sytuacji
    > pracownika jest kosztowne. Na malych zleceniach nie masz wystarczajacych
    > marginesow zeby trzymac ludzi na przyszlosc.

    No i OK! Jezeli mam malutką firmę, mało zleceń, skromne dochody, to kalkuluję,
    czy w ogóle stać mnie na pracownika, a jeśli tak - to jakiego. Nie mogę nikogo
    zatrudnić na etat, bo mnie na to nie stać - trudno, jestem uczciwy i biorąc
    kogoś na zlecenie, nie oczekuję, że na podstawie tego zlecenia będzie pracował
    jak na trzech etatach, bo ja muszę oszczędzać. To prosta i uniwersalna zasada:
    jeśli mnie na coś nie stać (na auto, perfumy, wyjazd, nowe kafelki w łazience,
    wyposażenie biura....), to albo z tego rezygnuję, albo szukam tańszego, lecz
    _uczciwego_ rozwiązania. To, że koszty pracy są wysokie, a różne przepisy
    głupie, nie oznacza, że mam omijać prawo, i to kosztem konkretnej osoby. Moja
    matka też ma małą 1-os. firmę i często powtarza: zatrudniłabym pracownika,
    przydałby się bardzo, no ale cóż, nie mogę sobie na to pozwolić.
    Nie bądźmy adwokatami diabła;-)
    Ste

  • 8. Data: 2002-10-04 10:17:53
    Od: "Aga" <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    pracował
    > jak na trzech etatach, bo ja muszę oszczędzać.

    alez tam nigdzie nie jest napisane ze bedzie pracowal na trzech etatach, moze
    do nich dzwonilas i Ci to powiedzieli, co swiadczy ze sa uczciwi przynajmniej
    wobec Ciebie (z prawem gorzej, ale w Polsce jest takie prawo ze uczciwych
    skutecznie eliminuje, patrzac na to co sie dzieje w rzadzie jawne
    zaproponowanie pracy na 3 etatach wydaje sie niczym), wiesz co bierzesz, brac
    nie musisz.

> [...]
    > głupie, nie oznacza, że mam omijać prawo, i to kosztem konkretnej osoby.

    hmm, to nie jest nieuczciwe ze ktos moze zaoferowac tylko zlecenie, inne -
    wiec pewnie mozesz miec wlasna firme itp. Student moze miec zlecenia przez
    wiele lat o to jest prawnie uczciwe. Nieuczciwe byloby jakby zaproponowali
    normalna prace a pozniej okazalo sie ze moga dac tylko zlecenie. Wiele ludzi
    juz ma wlasna firme i robi jakies zlecenia, wielu ludzi szuka mozliwosci
    doswiadczenia. To pewnie dla nich ta robota. Rynek jest taki a nie inny,
    jezeli Twoja mama ma do zaoferowania jakas ciekawa prace nawet na zlecenia to
    na pewno znajdzie sie jakis student kto potraktuje to jako praktyke. I nie
    bedzie to dzialanie nieuczciwe, jezeli od razu zaznaczy ze nie ma mowy o
    zatrudnieniu na stale. Oczywscie musi sie liczyc ze jak sie juz dobrze nauczy
    do znajdzie sobie cos lepszego. No ale tak to jest.
    W informatyce lamanie polskiego prawa pracowniczego jest nagminne, gdyz wiele
    rzeczy trzeba zrobic na czas a nie kazdy moze to zrobic (dodanie nowej osoby
    do grupy moze spowolnic prace a nie ja przyspieszyc). Nawet w wyluzowanej
    formie czasami trzeba pracowac duzo godzin wiecej, w soboty i niedziele,
    wiele tygodni pod rzad. I ludzie to robia z wlasnej woli, nawet gdy moga bez
    problemu zmienic prace na inna (mowie o zagranicy w czasie rozkwitu IT),
    gdzie niestety bedzie to samo. To jest cena za dobre zarobki. A doswiadczeni
    pracodawcy cenia dobrych pracownikow, bo to oni zarabiaja im pieniadze.
    Znalezienie nowego + przeszkolenie do olbrzymi koszt. Nie mozna wrzucic
    wszystkich zawodow do jednego worka.
    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2002-10-04 10:53:52
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > masz. Ja nie mowie ze jest latwo i wiele ludzi jest naprawde w sytuacji
    > patowej, ale jak informatyk za tak narzeka to jest to cos nie tak.

    Pracuję nad tym aby stąd wyjechać, robię kroki ku temu. Bo jeśli mam
    podejmować pracę na takich warunkach po raz kolejny u takiego pracodawcy aby
    psuć sobie w CV to wolę dać sobie spokój. Spójrz na to z tej strony, masz 30
    parę lat, popracujesz u takiego kilka miesięcy po to aby znów później przez
    rok szukać pracy i wpisywac w CV że siepracowało tylko kilka mscy ? A
    kolejny pracodawca zapyta dlaczego Pan tak często zmieniał pracę?, ale też
    nie zrozumie że większość zatrudnia na takich zasadach. Więc to jest
    zamknięte koło, dla ludzi w średnim wieku taka oferta to moim zdaniem to
    czysta kpina !

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 10. Data: 2002-10-04 11:04:28
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > problemu zmienic prace na inna (mowie o zagranicy w czasie rozkwitu IT),
    > gdzie niestety bedzie to samo. To jest cena za dobre zarobki.

    Owszem Aga masz rację, można pracować nawet w weekendy i się poswięcać, ale
    większkość pracodawców wymaga pracy nad projektami po 10 godzin i nie
    zostaje to zapłacone. Jestem w branży IT ładnych kilka lat i wiele osób
    które znam, dosłownie charuje za przysłowiową średnią krajową w sektorze w
    którym wydawałoby się że można dobrze zarobić. O przepraszam jeden znajomy,
    główny analityk, twórca modulów FK w Oraclu dostaje niezłą pensje ale jego
    zespół wdrożeniowców, programistów itd. jedzie na średniej krajowej. I nie
    jest to dobry zarobek za cenę przesiadywania po 10 godzin w firmie jak Ty
    sądzisz ;-)))

    Pozdrawiam
    Wrangler