PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność gospodarcza

  • 1. Data: 2004-12-07 11:42:56
    Temat: Działalność gospodarcza
    Od: "Marek" <n...@w...pl>

    Witam.

    Czy wczasie gdy jest zrobiony wpis do ewidencji i nadany regon a nie ma
    jeszcze deklaracii w urzedzie skarbowym i zusie mozna :skladac oferty
    podpisywac umowy lub sie reklamowac ? Lub podobna sytuacja podczas
    zawieszonej działalnosci?

    Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2004-12-07 12:01:29
    Temat: Re: Działalność gospodarcza
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 07 gru 2004 w liście [news:cp451f$2foi$1@news.mm.pl] Marek
    [n...@w...pl] napisał(a):

> [...]
    > :skladac oferty podpisywac umowy lub sie reklamowac ? Lub podobna
    > sytuacja podczas zawieszonej działalnosci?

    ZTCW to nie. Najpierw zapisanie się do US i ZUS, a dopiero potem
    robienie kosztów, wystawianie faktur/rachunków, itp. Chyba, że dasz z
    przyszłą datą, ale to już fałszerstwo i druga strona musi się na to
    zgodzić.
    Co do zawieszonej działalności, to jest to stan jakby firmy w ogóle nie
    było, więc tym bardziej nie można wystawiać ww papierków.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 3. Data: 2004-12-07 12:06:15
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-07, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl> wrote:
    > Co do zawieszonej działalności, to jest to stan jakby firmy w ogóle nie
    > było, więc tym bardziej nie można wystawiać ww papierków.
    I tak, i nie :) Niektóre US wymagają składania deklaracji VAT.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Mądry Polak po errorze
    /z pamiętnika administratora/

  • 4. Data: 2004-12-07 12:23:31
    Temat: Odp: Działalność gospodarcza
    Od: "Marek" <n...@w...pl>

> [...]
    > robienie kosztów, wystawianie faktur/rachunków, itp. Chyba, że dasz z
    > przyszłą datą, ale to już fałszerstwo i druga strona musi się na to

    Tak z fakturami/rachunkami to ok.
    Nie myslalem tylko o tym :)).
    Chodzi mi bardziej o skladanie ofert i reklama produktow/uslug.
    Czy mozna np. po pierwszym zamowieniu zadeklarowac sie w us i zus, a
    nastepnie wystawic faktore?

  • 5. Data: 2004-12-07 12:30:02
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 07 gru 2004 w liście
    [news:slrncrb75n.rh0.arturcz@blabluga.hell.pl] Artur R. Czechowski
    [a...@h...pl] napisał(a):

    > I tak, i nie :) Niektóre US wymagają składania deklaracji VAT.

    A, możliwe... Ja nie jadam vaty, to nie wiem ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 6. Data: 2004-12-07 12:38:29
    Temat: Re: Odp: Działalność gospodarcza
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 07 gru 2004 w liście [news:cp47bl$j5b$1@news.mm.pl] Marek
    [n...@w...pl] napisał(a):

    > Chodzi mi bardziej o skladanie ofert i reklama produktow/uslug.

    Myślę, że nawet jeżeli jest to łamanie prawa, to w niewielkim stopniu.
    Poza tym żeby cię ZUS i US zaczął ścigać, to musiałby im ktoś donieść o
    twoich "niecnych" poczynaniach. Ale myślę, że zaryzykować możesz.

    > Czy mozna np. po pierwszym zamowieniu zadeklarowac sie w us i zus,
    > a nastepnie wystawic faktore?

    W jednym poradniku wyczytałem, że dla US faktyczną datą rozpoczęcia
    działalności jest wystawienie pierwszej f-ry/rachunku. ZUS może to
    rozumieć inaczej. Na pewno możesz prowadzić rozmowy w celu wybadania
    rynku i ewentualnie umówić się z klientem na wystawienie f-ry
    konkretnego dnia, jak będziesz już pewien, że zdążysz założyć
    działalność w ZUS'ie i US.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://www.redinfo.pl/muck/

  • 7. Data: 2004-12-07 13:04:01
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    Marek wrote:

    > Nie myslalem tylko o tym :)).
    > Chodzi mi bardziej o skladanie ofert i reklama produktow/uslug.
    > Czy mozna np. po pierwszym zamowieniu zadeklarowac sie w us i zus, a
    > nastepnie wystawic faktore?

    Na wpisie do ewidencji jest data rozpoczęcia DG i od tej daty masz 7 dni w
    ciągu których _musisz_ zgłosić działalność w ZUS, niezależnie od tego czy
    cokolwiek zrobiłeś/sprzedałeś/itp., jakie są terminy dla US nie pamiętam.
    Natomiast o pozyskiwanie zamówień i szukanie klientów w czasie gdy masz już
    wpis a jeszcze przed datą rozpoczęcia nikt Cię raczej ścigać nie będzie.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-12-07 13:09:46
    Temat: Odp: Odp: Działalność gospodarcza
    Od: "Marek" <n...@w...pl>

    ooo?

    Gdy na wpisie do ewidencji jest data 13 wrzesnia jako rozpoczecie dzial ,a
    ja do dzis nie bylem w us i zus ? W us powiedziano mi ze jesli okres ten
    przekroczy miesiac od daty rozpoczecia zadeklarowanej we wpisie to nalezy
    napisac tylko oswiadczenie i uzasadnic. W zus powiedziano ze data z wpisu
    ich nie interesuje , potrzebuja tylko zaswiadczenia z regonu i nipu xero.

    Czy ktos mnie wprowadził w błąd ?

  • 9. Data: 2004-12-07 13:12:42
    Temat: Re: Odp: Odp: Działalność gospodarcza
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-07, Marek <n...@w...pl> wrote:
    > Czy ktos mnie wprowadził w błąd ?
    US to jedno, ZUS to drugie. Każde rządzi się swoimi prawami.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Ja jestem czymś w rodzaju trybu tekstowego. Użyteczne toto,
    funkcjonalne, zmyślne, ale wyglądem nie powala na kolana.

  • 10. Data: 2004-12-07 15:41:24
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 07 gru 2004 w liście [news:cp4a2f$28o8$1@news.mm.pl] Marek
    [n...@w...pl] napisał(a):

> [...]
    > uzasadnic. W zus powiedziano ze data z wpisu ich nie interesuje ,
    > potrzebuja tylko zaswiadczenia z regonu i nipu xero.

    No właśnie... Szkoda gadać, co miasto i urząd, to inne decyzje.
    Najlepiej trzymaj się tego co ci mówią w twoich rejonowych urzędach.
    Polecam też z jednym pytaniem udać się do kilku urzędasów w celu
    sprawdzenia czy mówią to samo. Mi się np. zdarzyło, że otrzymałem trzy
    sprzeczne ze sobą informacje od trzech biurw w ZUS'ie dotyczące ulgi
    dla absolwentów (na początku jej obowiązywania). Zadowoliłem się
    dopiero opinią ZUS'owskiego działu prawnego. Chociaż to co oni powiedzą
    i tak ktoś inny może zakwestionować...

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki