PracaGrupypl.praca.dyskusje › Driving License - United Kingdom

  • 1. Data: 2004-02-13 16:57:52
    Temat: Driving License - United Kingdom
    Od: "unr" <u...@w...op.pl>

    Siemka!
    Czy ktokolwiek orientuje sie jak otrzymac ten dokument (Driving License -
    United Kingdom ) ew. czy jest mi to potrzebne czy wystarczy polskie prawo
    jazdy (albo miedzynarodowe jesli cos takiego istnieje)?
    Jesli musialbym przejsc kurs i egz w UK prosilbym o jakies porady: gdzie to
    zrobic i ile to kosztuje

    Z gory wielgachne dzieki dla wszystkich ktorzy moga mi pomoc
    pozdrawiam
    unr

  • 2. Data: 2004-02-14 02:04:10
    Temat: Re: Driving License - United Kingdom
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

    Polskie Ci wystarczy na pol roku.

    t.

  • 3. Data: 2004-02-16 11:00:00
    Od: <m...@b...net>

    "unr" <u...@w...op.pl> wrote in message

    > Jesli musialbym przejsc kurs i egz w UK prosilbym o jakies porady: gdzie
    > zrobic i ile to kosztuje

    od konca: dobra (albo zla :) wiadomosc: NIE masz obowiazku przechodzenia
    zadnego kursu. Tzn, jesli masz natchnienie, ew. jestes urodzonym kierowca,
    lub jezdziles gdzies wczesniej, podchodzisz do egzaminu "z marszu". Teraz
    ROWNIEZ teoretycznego / z przepisow
    Z wielu powodow odpuszczenie sobie lekcji praktycznych nie jest to zalecane,
    bo przydaje sie choc obycie z lewostronnym ruchem na szosie :)
    lekcje kosztuja ok 10 - 20 funtow za godzine, w zaleznosci od firmy. Nie
    wiem, czy polecac drozsze (AA) czy tansze, NIE wiem, czy drozsze = lepsze.
    Mozna tez, podobno, "zlapac" instruktora-Polaka-rodaka, ktory bedzie Cie
    uczyl taniej po godzinach. Nie wiem, czy warto, imho nie, bo ubezpieczenie
    tego nie pokrywa.
    Z zaslyszenia dla wlasnego spokoju i nabrania pewnosci nalezy liczyc sie z
    ok 30 godzinami lekcji praktycznych.
    formalnosci zwiazane z egzaminem i wystapienie o prawo jazdy zalatwic mozna
    w urzedach pocztowych.
    Coraz czesciej zdarza sie oblewanie kandydatow i slyszalem plotki (brzmi
    znajomo ;) ze to aby wycisnac wiecej kasy - za kolejne podejscie :)
    moje wiadomosci sa tylko z drugiej reki.
    Z pierwszej... mozesz zapytac Hanie Burdon, w grupie pl.hum.tlumaczenia,
    wiem, ze jezdzi i chyba dobrze sobie radzi. w temacie podaj: "OT - do Hani
    Burdon - w sprawie prawa jazdy w UK", mysle, ze sie czegos dowiesz.

    marek

  • 4. Data: 2004-02-16 23:58:59
    Od: "unr" <u...@w...op.pl>

    dzienx za odpowiedzi, wprawdzie do mojego wyjazdu troszke jeszcze jest czasu
    ale zaczynam sie orientowac co mnie może czekać na miejscu
    Zastanawiam się jak ewentualny pracodawca może zareagować jesli w
    wymaganiach wpisał 'clean driving license' a ja bym legitymowal sie polskim
    prawkiem

    pozdry
    unr

  • 5. Data: 2004-02-17 13:14:23
    Od: <m...@b...net>

    "unr" <u...@w...op.pl> wrote in message
> [...]
    > Zastanawiam się jak ewentualny pracodawca może zareagować jesli w
    > wymaganiach wpisał 'clean driving license' a ja bym legitymowal sie

    dobrze by bylo, gdybys na poczatek mial to prawo jazdy przetlumaczone na
    angielski (czy w polskim jest gdzies zapisane, ze jestes "bez punktow"?)
    formalnie nie moglby Cie NIE przyjac z powodu posiadania prawa jazdy jednego
    z panstw w koncu Unii europejskiej ;), ale specyfika lewostronnego ruchu,no
    i jesli nie bedziesz mial dowodow i zaciecia do sadu, zeby mu udowodnic
    dyskryminacje...
    Chocby miedzynarodowe prawo by sie przydalo - na poczatek.
    No i zalezy od pracodawcy, jeden bedzie marudzil, inny powie: dobra, to
    poprowadzisz samochod i zobaczymy (a mozesz prowadzic nawet... bez prawa
    jazdy, jesli obok siedzi kierowca z prawem, ale to dygresja).
    w Twoim osobistym interesie jest, zeby zrobic co tylko mozliwe, aby
    potencjalny pracodawca nie mial takich pretekstow do wziecia do pracy kogos
    z "lepszym" prawem jazdy.

    marek