PracaGrupypl.praca.dyskusje › Do woja marsz, do woja

  • 1. Data: 2004-04-05 10:49:10
    Temat: Do woja marsz, do woja
    Od: "groszek" <g...@g...pl>

    Jak będzie wyglądała moja sytuacja w pracy gdy otrzymam powolanie do odbycia
    ćwiczeń wojskowych? Czy pracodawca musi mnie puścić? I czy to się nazywa
    urlop bezpłatny?

  • 2. Data: 2004-04-05 11:09:12
    Temat: Re: Do woja marsz, do woja
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik groszek napisał:
    > Jak będzie wyglądała moja sytuacja w pracy gdy otrzymam powolanie do odbycia
    > ćwiczeń wojskowych? Czy pracodawca musi mnie puścić?

    Pracodawca moze sie odwolywac do WKU , jesli jestes niezbedny w firmie.
    Czasem to skutkuje. Znam przypadki, gdy po pare lat z rzedu udawalo sie
    "wybronic" pracownika od cwiczen rezerwy.

    I czy to się nazywa
    > urlop bezpłatny?

    Nie mam pojecia

  • 3. Data: 2004-04-05 11:15:41
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-05 12:49, osoba przedstawiająca się jako "groszek" napisała
    co następuje:

    > ćwiczeń wojskowych? Czy pracodawca musi mnie puścić? I czy to się nazywa
    > urlop bezpłatny?

    Jeśli odwołanie pracodwacy nie pomoże to musi.

    Jeśli ćwiczenia masz w czasie pracy to wojsko Ci zapłaci. Głównie
    dlatego od dłuższego czasu robią ćwiczenia w niedziele :) Kiedyś płacili
    zwykłą dniówkę z pracy, potem była jakaś stawka wojskowa, jak jest teraz
    nie wiem.
    W robocie masz w tym czasie nieobecność typu służba wojskowa. To się w
    statystykach do GUS ponoć wykazuje. Jeśli idziesz odbywać zasadniczą sw
    to jeszcze przysługuje Ci ekwiwalent za niewykorzystany urlop i chyba
    jakaś odprawa czy wyprawka.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 4. Data: 2004-04-05 13:29:20
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 05 Apr 2004 13:15:41 +0200, na pl.praca.dyskusje, Pe.Ka napisał(a):

    > Dnia 04-04-05 12:49, osoba przedstawiająca się jako "groszek" napisała
    > jakaś odprawa czy wyprawka.

    Jeżeli wróci do pracy to nie dostanie ekwiwalentu i odprawki już też nie
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 5. Data: 2004-04-05 13:33:03
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-05 15:29, osoba przedstawiająca się jako "MEva" napisała co
    następuje:

    > Jeżeli wróci do pracy to nie dostanie ekwiwalentu i odprawki już też nie

    Ale przecież te świadczenia są wypłacane przed pójściem do wojska a po
    roku nikt tych pieniędzy nie odbiera.

    _ _ _

  • 6. Data: 2004-04-05 13:55:09
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 05 Apr 2004 15:33:03 +0200, na pl.praca.dyskusje, Pe.Ka napisał(a):

    > Ale przecież te świadczenia są wypłacane

    od tego roku te świadczenia są zlikwidowane , a urlop pracodawca może
    wypłacić, ale już nie ma takiego obowiązku . Jak idzie do wojska w styczniu
    to w np. w listopadzie wezmie sobie urlop.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 7. Data: 2004-04-05 14:07:56
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-05 15:55, osoba przedstawiająca się jako "MEva" napisała co
    następuje:

    > wypłacić, ale już nie ma takiego obowiązku . Jak idzie do wojska w styczniu
    > to w np. w listopadzie wezmie sobie urlop.

    To na ile się teraz do wojska chodzi ???

    _ _ _

  • 8. Data: 2004-04-05 14:23:39
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 05 Apr 2004 16:07:56 +0200, na pl.praca.dyskusje, Pe.Ka napisał(a):

    > To na ile się teraz do wojska chodzi ???

    Na razie jeszcze na rok /ma być 10 miesięcy, mówią też o zawodowej armii/ ,
    ale za ten rok i tak nie ma urlopu ewentualnie zaległy z przed wojska.
    Wiem, że teraz uruchamia się znajomości jak się chce iść do woja
    -naprawdę-.

    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 9. Data: 2004-04-05 14:38:50
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-05 16:23, osoba przedstawiająca się jako "MEva" napisała co
    następuje:

    > Wiem, że teraz uruchamia się znajomości jak się chce iść do woja
    > -naprawdę-.

    Nie musisz mi tłumaczyć :) Ja od kilku ładnych lat próbuję na poligon z
    rezerwy pojechać ale się zawsze kończy na paru godzinach w kolejce po
    kartę :)

    _ _ _