PracaGrupypl.praca.dyskusjeDlaczego jest bieda i bezrobocie. › Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    From: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    Date: Fri, 21 Mar 2003 02:47:01 +0100

    Hej.

    Bylo w innym poscie jako uzasadnienie, ale postanowilem dac jeszcze raz gdyby
    ktos ominal tamten watek - ciekaw jestem na ile sie ze mna zgodzicie, a na ile
    nie i jakie sa waszym zdaniem przyczyny obecnego stanu rzeczy.

    --------

    Dlatego ze ludzie malo zarabiaja wiec malo przeznaczaja na konsumpcje przez co
    jest dolek i stagnacja. Gdyby ludzie dobrze zarabiali i duzo wydawali to byloby
    zapotrzebowanie na uslugi i produkty, a wiec bylaby praca dla obecnie
    bezrobotnych. Brak kasy w tzw. klasie sredniej powoduje ze cale spoleczenstwo na
    tym cierpi. W tym tez firma w ktorej pracuja. Mechanizm jest prosty.

    Moze przyklad. Dajmy na to pracuje u operatora GSM. Duzo zarabiam, wiec wydaje
    ta kase w firmach A, B, C. Szefowie tych firm aby zaspokoic moje potrzeby musza
    sie kontaktowac z firmami D, E, F przez telefon komorkowy, wiec placa wysokie
    rachunki. Zarabia na tym moj pracodawca, operator GSM, i mi duzo placi. Teraz
    moj szef obcina mi pensje, ja przestaje kupowac w A, B, C, wiec szefowie tych
    firm przestaja dzwonic do D, E, F. Nie mam kasy ja, nie maja jej szefowie A, B,
    C, nie ma jej moj pracodawca. Wiem ze to bardzo uproszczony mechanizm, ale tak
    to dziala. Jak ten problem rozwiazac wskazal pan John M. Keynes, tworca
    interwencjonizmu, ale coz - najpierw pan kolodko i miler oraz reszta naszego
    (nie)rzadu musialaby poznac podstawy ekonomii.

    Kyniu

    --