PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego emerytura są tak niskie?

  • 1. Data: 2012-02-22 07:20:52
    Temat: Dlaczego emerytura są tak niskie?
    Od: Piotr <...@...com>

    Czytam że obecnie na jednego emeryta przypada 4-5 pracujących.
    Najniższa składka emerytalna ZUS to 270zł, średnia 600zł
    Składki na bieżąca wypłacane są emerytom.

    Czyli powinno być
    najniższa emerytura: 270*4.5 = 1200zł
    średnia emerytura: 600*4.5 = 2700zł

    Jest:
    najniższa emerytura: 728zł
    średnia emerytura: 1800zł

    Przecież podatnicy jeszcze dodatkowo odpłacają do emerytów parę mld zł
    rocznie

    O so chodzi ? :)

  • 2. Data: 2012-02-22 07:36:48
    Temat: Re: Dlaczego emerytura są tak niskie?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-22 08:20, Piotr pisze:
> [...]
    > najniższa emerytura: 728zł
    > średnia emerytura: 1800zł
    >
    > Przecież podatnicy jeszcze dodatkowo odpłacają do emerytów parę mld zł

    O uprzywilejowanych.... Górników, rolników, mundurowych, sędziów itd....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2012-02-22 08:07:14
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4f449b0f$0$1267$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2012-02-22 08:20, Piotr pisze:
    >
    > O uprzywilejowanych.... Górników, rolników, mundurowych, sędziów itd....

    Bredzisz Waść.
    Emerytów i rencistów w ZUS jest około 6 mln, uprzywilejowanych w sumie
    kilkaset tysiecy, wypłaca im emerytury nie ZUS lecz w MSW (policjanci), MON
    (żołnierze), MinSprawiedliwości (sędziowie, prokuratorzy) z budżetu
    ministerstw (nie z składek ZUS).

  • 4. Data: 2012-02-22 08:09:49
    Od: Zenek <t...@p...pl>

> [...]
    > najniższa emerytura: 728zł
    > średnia emerytura: 1800zł
    >
    > Przecież podatnicy jeszcze dodatkowo odpłacają do emerytów parę mld zł

    "W I kwartale 2008 roku w grupie nieco ponad 15,5 milionów wszystkich
    pracujących w Polsce niemal 3 miliony stanowiły osoby samozatrudnione"

    I oni musza zaplacic do ZUS nie 270zl nie 600zl a conajmniej 920zl

  • 5. Data: 2012-02-22 08:15:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-22, Zenek <t...@p...pl> wrote:

    [...]

    > "W I kwartale 2008 roku w grupie nieco ponad 15,5 milionów wszystkich
    > pracujących w Polsce niemal 3 miliony stanowiły osoby samozatrudnione"
    > I oni musza zaplacic do ZUS nie 270zl nie 600zl a conajmniej 920zl

    Dokładnie 412,97 zł (normalny ZUS) lub 87,84 zł (ulgowy) bo mowa o składkach
    _emerytalnych_, a nie wszystkich składkach społecznych.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2012-02-22 08:29:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-22 09:07, Emeryt pisze:
> [...]
    > kilkaset tysiecy, wypłaca im emerytury nie ZUS lecz w MSW (policjanci), MON
    > (żołnierze), MinSprawiedliwości (sędziowie, prokuratorzy) z budżetu

    a gdzie podziali się górnicy, oni dostaja z zusu. Dodatkowo - było o
    osobach czynnych zawodowo, a nie ubezpieczonych w ZUS-ie.

    Kolejna rzecz, to, że większość z tych uprzywilejowanych dostaje
    przeciętnie dużo więcej niż przeciętny emeryt nieuprzywilejowany.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2012-02-22 08:32:00
    Od: Piotr <...@...com>

    > On 2012-02-22, Zenek<t...@p...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dokładnie 412,97 zł (normalny ZUS) lub 87,84 zł (ulgowy) bo mowa o składkach
    > _emerytalnych_, a nie wszystkich składkach społecznych.

    Teraz blisko 600zł.
    Prognozy mówią, że to dla dzisiejszych 30-40latków oznacza emeryturę
    wysokości obecnych 900zł :)

  • 8. Data: 2012-02-22 08:44:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-22, Piotr <...@...com> wrote:
    > Teraz blisko 600zł.

    Nie. Teraz dokładnie tyle ile wymieniłem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2012-02-22 08:49:33
    Od: Piotr <...@...com>

    > Nie. Teraz dokładnie tyle ile wymieniłem.

    Ok. Spojrzałem na to ile place z tytułu "ubezpieczenia społeczne".

  • 10. Data: 2012-02-22 09:53:00
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4f44a784$0$26699$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    >
    > Kolejna rzecz, to, że większość z tych uprzywilejowanych dostaje
    > przeciętnie dużo więcej niż przeciętny emeryt nieuprzywilejowany.

    Dalej bredzisz.
    Było o emeryturach z ZUS (zrówno o skladkach do ZUS, jak i wypłacanych przez
    niego emeryturach). Autor zapomniał o rentach które też wypłaca ZUS i to są
    te brakujace kwoty.

    Natomiast Ty masz wyprany mózg, bez szczegółowej wiedzy na temat na który
    chcesz zabrać głos i powtarzasz slogany jak mały Piotruś. Przykład: co ma do
    wysokości emerytury z ZUS wysokość emerytury uprzywilejowanych? - nic. Dalej
    co oznacza przeciętne dużo wiecej wg.Ciebie to pewno 2 może 3 a może 5 razy.
    Więc zanim zabierzesz głos zapoznaj sie z tematem a nie powielaj
    zasłyszanych bzdur nie mających nic wspólnego z rzeczywistością.