PracaGrupypl.praca.dyskusje › Delegacje

  • 1. Data: 2003-02-26 11:18:36
    Temat: Delegacje
    Od: "Lelepeta" <l...@p...onet.pl>

    1. Czy po 29 godzinach podróży służbowej i powrocie o 3.00 mam obowiązek
    przyjść nazajutrz do firmy na 8.00?

    2. Czy jadąć do klienta 12 godz. pociągiem, pracując u niego 4 godz. i
    wracając z powrotem kolejne 12 godz. mój cas pracy w tym czasie wynosi: 4
    godz. czy 28 godz?

    3. Jaka z tego tytułu przysługuje mi delegacja? (kwota)

    4. Gdzie mogę znaleć aktualne przepisy w sprawie wysokości diet dla
    pracownika w delegacji?

    5. Czy pracodawca może ustalić kwoty diet inne w stosunku do ustawowych?

  • 2. Data: 2003-02-26 12:14:36
    Temat: Re: Delegacje
    Od: d...@o...pl

> [...]
    >
    > 2. Czy jadąć do klienta 12 godz. pociągiem, pracując u niego 4 godz. i
    > wracając z powrotem kolejne 12 godz. mój cas pracy w tym czasie wynosi: 4

    na pewno 28 godzin
    twoja delegacja to praca

    > 3. Jaka z tego tytułu przysługuje mi delegacja? (kwota)

    zwrot za przejaz
    musisz miec bilety
    no i dieta
    ale powiem ci ze nie do końca wiem jak ja policzyć
    wydaje mi się że powinienes dostać dwie diety czyli 18 zł x 2
    dieta powyżej 12 godzin to 18 zł poniżej to 9zł

    > 4. Gdzie mogę znaleć aktualne przepisy w sprawie wysokości diet dla
    > pracownika w delegacji?

    http://www.infor.pl/
    wskaźniki i stawki
    delegacje

    > 5. Czy pracodawca może ustalić kwoty diet inne w stosunku do ustawowych?
    >
    > tak może ale nie moga być mniejsze od ustawowych
    czyli tylko większe :-)

    > ile wiedziałam tyle napisałam
    pozdrawiam pa

  • 3. Data: 2003-02-26 13:08:35
    Od: "Daro" <d...@b...katowice.pl>

    z mojego stanu wiedzy dieta to 20PLN!

  • 4. Data: 2003-02-26 14:33:05
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Daro" <d...@b...katowice.pl> napisał w wiadomości
    > z mojego stanu wiedzy dieta to 20PLN!

    Od 1.01.2003 masz rację :). Ale odpisuj pod postem

    Jakub

  • 5. Data: 2003-02-26 17:26:13
    Od: b...@o...pl

    1. Pracodawca może ustalić kwoty wyższe niż ustawowe, ale pamiętaj że od
    ponadnormatywnych diet zapłacisz podatek (tj. od różnicy)

    2. Jakkolwiek głupio by to nie wyglądało, kojarzę że czas podróży nie wlicza
    się w czas pracy (!) chyba że przypada na godziny czasu pracy. Przykład: w
    Twoim zakładzie pracuje się od 10 do 18. Wyjeżdżasz w delegację o godz. 9 rano,
    przyjeżdzasz o 11, pracujesz do 17, wyjeżdżasz, wracasz do domu o 19. Pierwsza
    godzina to nie jest praca, druga - tak (bo jest już po 10.), podobnie przy
    powrocie - od 17 do 18 jadąc pociągiem wykonujesz pracę, po 18 już nie.

    Pozdrawiam

    B.

  • 6. Data: 2003-02-27 07:43:34
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Lelepeta" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 5. Czy pracodawca może ustalić kwoty diet inne w stosunku do ustawowych?
    >

    > odsyłam do tematy czas pracy a delegacja 21.02 temat był pzrerabiany
    pozdrawiam
    JR

  • 7. Data: 2003-02-27 13:35:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 26 Feb 2003 12:18:36 +0100, "Lelepeta"
    <l...@p...onet.pl> zakodował:

    >1. Czy po 29 godzinach podróży służbowej i powrocie o 3.00 mam obowiązek
    >przyjść nazajutrz do firmy na 8.00?

    Czas podróży nie ma znaczenia, ważna godzina powrotu.
    Rozporzadzenie w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecnosci w
    pracy oraz udzielania pracownikom zwolnien od pracy:

    § 3. Dowodami usprawiedliwiaj?cymi nieobecno?ć w pracy s?:
    [...]
    5) o?wiadczenie pracownika potwierdzaj?ce odbycie podróży służbowej w
    godzinach nocnych, zakończonej w takim czasie, że do rozpoczęcia pracy
    nie upłynęło 8 godzin, w warunkach uniemożliwiaj?cych odpoczynek
    nocny.

    >2. Czy jadąć do klienta 12 godz. pociągiem, pracując u niego 4 godz. i
    >wracając z powrotem kolejne 12 godz. mój cas pracy w tym czasie wynosi: 4
    >godz. czy 28 godz?

    W czasie normalnych godzin pracy podróżujesz w czasie pracy, poza
    normalnymi godzinami podróżujesz w swoim wolnym czasie - i nie należy
    Ci się za to nic poza dietą. Nadgodziny może stanowić tylko praca na
    delegacji poza normalnymi godzinami pracy. Czyli gdy pracujesz np. od
    8 do 16, wyjeżdżasz o 9 i jedziesz przez 7 godzin, potem pracujesz
    przez 4 i wracasz następne 7 to masz 11 godzin pracy. Ale gdybyś
    wyjechał pociągiem o 3 rano, to wykonując przez ten sam czas, te same
    czynności pracowałbyś tylko przepisowe 8 godzin.

    >3. Jaka z tego tytułu przysługuje mi delegacja? (kwota)

    20 PLN (chyba, że pracodawca z własnej woli ustanowi wyższą)

    >4. Gdzie mogę znaleć aktualne przepisy w sprawie wysokości diet dla
    >pracownika w delegacji?

    Np. rzeczpospolita.

    >5. Czy pracodawca może ustalić kwoty diet inne w stosunku do ustawowych?

    Tak, wyższe - ale nie bardzo się to opłaca, bo różnicę musi oZUSować i
    opodatkować - tak jak każdy "zwykły" składnik wynagrodzenia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775