PracaGrupypl.praca.dyskusje › Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika

  • 31. Data: 2003-08-21 09:14:25
    Temat: Odp: Debilny kraj? Czy moze ja jestem glupia? pyta sie Monika
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Gancarski <w...@e...org.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bi20ov$mud$...@n...news.tpi.pl...

    > Ale po co rozpatrzać taką sytuację? To absurd, model, który modelem nie
    jest
    > bo nie pozwala nic zrozumieć. Jeśli wszystkie będą wydawać tyle samo, to
    > masz niemal statyzm, Klus, bardzo lubusz statyzm zauważyłem.

    Nie chodzi o wydawanie przez kazda firme takiej samej kwoty, ale
    o stan, gdy od dzisiaj, przy takim podziale/zroznicowaniu przychodow
    firmy wydaja tyle ile mialy wplywow.

    > Bo to jest jedyny przykład, który ma jakiekolwiek oparcie w
    rzeczywistości.
    > Cyrkulacja i różne cykle, ja ci to powtarzam, Klus, może wreszcie pojmiesz
    > swój błąd. Te dwa pojęcia to klucz do zagadki.

    Wiem, ze taki przypadek nie zachodzi, ale zeby cos zobrazowac,
    to ze czyjs wiekszy wydatek niz pozniejszy wplyw generuje u innego
    podmiotu wiekszy pozniejszy wplyw niz wczesniejszy wydatek.

    Teraz trzeba miec swiadomosc, ze prowadzenie biznesu jest
    dazeniem do sytuacji wiekszych pozniejszych wplywow przy
    mniejszych wczesniejszych wydatkach, ktorych wszystkie firmy
    nie osiagna, a drugiej szansy upadly podmiot nie dostanie
    bez zadluzenia sie.

    Tylko czy ktos pozyczy jesli poprzedni biznes upadl?

    Klus

  • 32. Data: 2003-08-21 17:27:04
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

> [...]
    > bez zadluzenia sie.
    >
    > Tylko czy ktos pozyczy jesli poprzedni biznes upadl?

    Oczywiście, w USA niektórzy bankrutują kilka razy w życiu. Moja ciotka
    pracowała u ludzi, którzy właśnie zbankrutowali. Ograniczyli wydatki,
    sprzedali część mienia i zaczęli kręcić nowy biznes. Dobrze im idzie. Rynek
    to nauka, Klus, po to tworzy się plany ratunkowe. Firma dostanie drugą
    szansę, jeśli tylko będzie miała plan naprawy. Po to właśnie banki
    współpracują z firmami, pomagają im wyjsć z tarapatów, bo to się wszystkim
    opłaca.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 33. Data: 2003-08-22 09:06:13
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał Gancarski <w...@e...org.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bi2vf8$84e$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > szansę, jeśli tylko będzie miała plan naprawy. Po to właśnie banki
    > współpracują z firmami, pomagają im wyjsć z tarapatów, bo to się wszystkim

    Ale w tym przypadku majatek wystarczyl na splate zadluzenia.
    A jesli po upadku nic nie pozostalo?

    Przeciez wiele firm ma wieksze kapitaly obce od wlasnych.

    Klus