PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nagana - konsekwencje, slusznosc i co mowi kodeks pracy na ten temat?

  • 1. Data: 2003-08-16 06:49:53
    Temat: Nagana - konsekwencje, slusznosc i co mowi kodeks pracy na ten temat?
    Od: "Adam Kozlowski" <a...@e...pl>

    Witam,
    Pilnie potrzebuje porady, gdyz w poniedzialek mam ciag dalszy zmagan z moim
    przelozonym :(
    Jak wyglada sytuacja:
    Zarudniony juz jestem dwa lata i dostalem polecenie wykonania czynnosci
    ktora uwazam za lezaca poza zakresem moich obowiazkow jako pracownika tej
    firmy.
    Niestety nie ma czegos takiego stworzonego jak lista obowiazkow, ktore sa
    przypisane do mojego stanowiska (mam nadzieje ze to dziala w obie strony).
    Wiem ze nagane moge zaskarzyc do Sadu Pracy, ale nie o to tu chodzi :(
    Problem z w tym ze zostalo mi przedstawione pismo jaki dostane do podpisania
    ze przyjmuje nagane (nie pamietam dokladnie), albo ze ja dostane i ze
    zostala zaakceptowana przez jakiegos dyrektora.
    1. Czy moge odmowic przyjecia takiej nagany i co sie z tym wiaze?
    2. Czy moj szef (kierownik, nad nim jest jeszcze pare osob) moze wydac mi
    polecenie, ja go nie wykonuje, dostaje nagane i dac mi je jeszcze raz (w
    przeciagu 2 dni roboczych)?
    3. Czy jezeli jednyna osoba z ktora na ten temat rozmawialem jest moj szef
    tzn. nie wykonuje jego polecenia, wrecza mi pismo o naganie, gdzie mam
    podpisac sie ze moje argumenty zostaly wysluchane jest to poprawne ze niekt
    wyzej nie wysluchuje moich argumentow tylko on sam? Chodzi mi o to ze
    sytuacja wyglada tak ze ktos chce mnie zbic bo taki ma kaprys a ja mu staram
    sie przemowic do rozumu zeby tego nie zrobil, a on mowi krotkie ach i bierze
    sie do bicia, czy nie powinno byc przy takiej rozmowie kogos jeszcze, osoby
    z wyzszym stanowiskiem, z innego dzialu (chodzi o bezstronnosc)?
    4. Czy wykonywana przez moja osobe praca przez okres 2 lat moze wplywac na
    obraz zakresu obowiazkow? Nie wiem jak to powiedziec ale czy stanowisko i
    dzial w jakim jestem ma wplyw na to co zdaniem powiedzmy sadu powinienem
    robic badz nie

    Jezeli ktos z Was mialby jakies pytania w tej sprawie to z checia na nie
    odpowiem lub uzupelnioe informacje o te posiadane przeze mnie.
    Jezeli bedzie potrzeba to podam informacje dot. rodzaju stanowiska i
    wykonywanej pracy, spodziewam sie ze bedzie to konieczne, ale na razie chce
    tego uniknac.

    Adam Kozlowski

  • 2. Data: 2003-08-16 07:12:01
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Z tego co mi wiadomo , od każdego urzędowego pisma jest czas na odwołanie
    się od niego. Wynosi on przeważnie 14 dni, ale w twoim przypadku może być 7
    (na naganej powinno być pouczenie, bo jak nie to kadrowa dała dupy). Na
    umowie o pracę powinien być określony zakres obowiązków, ale jest on tak
    sformułowany ze trudno konkretne czynności precyzować. Jeżeli uważasz , że
    twój kierownik cię wykorzystuje idź wyżej się poskarż.
    I pamiętaj 3 nagana = zwolnienie dyscyplinarne.
    Sławek

  • 3. Data: 2003-08-16 07:26:03
    Od: "Adam Kozlowski" <a...@e...pl>

    "Sławek" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > twój kierownik cię wykorzystuje idź wyżej się poskarż.
    > I pamiętaj 3 nagana = zwolnienie dyscyplinarne.

    Problem jest tego typu ze nagane dostane w ciagu 14 dni bo tak ponoc mozna,
    nie moga od razu bo osoba wyznaczona do tego celu jest gdzie na urlopie,
    wiec nagane dostane za jakis czas a w poniedzialek moge dostac i pewnie
    dostane to samo polecenie :(, wiec chce sie dowiedziec jak moge sie bronic.

    Adam

  • 4. Data: 2003-08-16 07:38:30
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

> [...]
    > wiec nagane dostane za jakis czas a w poniedzialek moge dostac i pewnie
    > dostane to samo polecenie :(, wiec chce sie dowiedziec jak moge sie

    Jednym słowem za odmowienie tego samego polecenia nie chcesz seryjnie dostac
    3 nagan. To chyba niemożliwe, bo nagane trzeba uzasadnić po to abyś
    zrozumiał (o ile nie masz racji) i nie popełniał tego błędu więcej. To
    "żółta kartka" , nie można ich po meczu dawać.
    W ostateczności idz na zwolnienie lekarskie, ale stosunków z kierownikiem
    nie poprawisz.
    Sławek

  • 5. Data: 2003-08-16 07:50:19
    Od: "Adam Kozlowski" <a...@e...pl>

> [...]
    > "żółta kartka" , nie można ich po meczu dawać.
    > W ostateczności idz na zwolnienie lekarskie, ale stosunków z kierownikiem

    :)))
    Czyli na naganie musi byc napisane za jaki rodzaj nie wykonania polecenia
    ona jest oraz dlaczego powinienem je wykonac? (tego nie bylo)
    To w takim ukladzie jak moge wykonac polecenie, czy tez jak powienien
    podejsc do tematu, ktorego wykonania odmowilem wczesniej, skoro jak na razie
    dostalem informacje ze dostane nagane ale oficjalnie jej jeszcze nie ma,
    wiec nie ma pouczenia i wyjasnienia?

    Adam

  • 6. Data: 2003-08-16 12:20:03
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > wiec nagane dostane za jakis czas a w poniedzialek moge dostac i pewnie
    > dostane to samo polecenie :(, wiec chce sie dowiedziec jak moge sie

    14 dni od momentu przyjęcia do wiadomości, 14 dni roboczych czyli nie licząc
    niedziel, świąt, wolnych piątków, szybkich poniedziałków itp...
    Jak się bronić?
    Najlepiej pogadać z dyrektorem, przedłożyć podpisany przez siebie zakres
    obowiązków. Zakres musiałeś otrzymać na osobnym druku, jeśli masz umowę o
    pracę.
    Jeśli "robienie tego" nie należy do Twoich obowiązków - to negocjuj o aneks,
    ale coś za to dla siebie. A jak Ci nie pasuje to poprostu się stanowczo nie
    godzic i tyle. Jeśli zgodzisz się na naganę to nie masz odwołania w SP
    nawet, więc przeczytaj co podpisujesz.

    Tomek

  • 7. Data: 2003-08-16 13:10:42
    Od: "Adam Kozlowski" <a...@e...pl>

    "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    nie
    > godzic i tyle. Jeśli zgodzisz się na naganę to nie masz odwołania w SP

    problem jest w tym ze nie ma takiej listy, czy tez zakresu.
    Dzwonilem tez do naszego dzialu DRH i tam mowia ze cos takiego robia teraz
    ale jeszcze nie ma oficjalnego.
    I to mnie doprowadza do szalu, bo oni za bardzo nie maja podstaw powiedziec
    ze to nalezy a ja im ze nie i tak w kolko macieju :(
    No tak ale nadal pozostaje pytanie co z faktem ze w poniedzialek dostaje
    jeszcze raz to samo polecenie.
    Nie wiem czy powiedzenie im ze nie mam listy obowiazkow, a moim zdaniem to
    do nich nie nalezy oraz ze skoro mam dostac nagane to musi tam byc
    wytlumaczenie dlaczego ja dostaje oraz ze to jednak nalezy do moich
    obowiazkow, no bo tak to dadza mi jeszcze raz to samo polecenie ja powiem ze
    nie i bedzie druga nagana (mozna tak?) nie dajac piewrszej do reki mowic o
    drugiej?

    Z tym godzeniem warte zapamietania :)
    Adam

  • 8. Data: 2003-08-16 16:03:33
    Od: "Da:-\)Za" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Kozlowski" <a...@e...pl> napisał w
    wiadomości news:bhlabr$gev$1@flis.man.torun.pl...

> [...]
    ze
    > nie i bedzie druga nagana (mozna tak?) nie dajac piewrszej do reki mowic o

    Zrob co Ci kaza i tyle - i tak sprzedajesz swoj czas te iles godzin dziennie
    to co Ci zalezy :)))
    Bedziesz mial po klopocie.

    --
    Pozdro
    Da:-)Za
    GG#2164759
    d...@w...pl

  • 9. Data: 2003-08-16 16:40:53
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    .
    > W ostateczności idz na zwolnienie lekarskie,

    Re : Przyznam, że nie do końca rozumiem.... Myślę, że nie chodzi o fikcyjne
    zwolnienie ?
    AR

  • 10. Data: 2003-08-16 18:20:42
    Od: "Rygel" <r...@g...pl>

    On Sat, 16 Aug 2003 18:03:33 +0200, Da:-)Za wrote:

    > Zrob co Ci kaza i tyle - i tak sprzedajesz swoj czas te iles godzin dziennie
    > to co Ci zalezy :)))

    Źle, nie sprzedaje swój czas, tylko wywiązuje się z umowy w której
    miał określone obowiązki, czas pracy i wynagrodzenie - a to nie to samo.

    > Bedziesz mial po klopocie.

    Nie prawda. Będzie miał kolejną pozycję na liście obowiązków
    (myślisz że na jednym razie się skończy?)

    Rygel