PracaGrupypl.praca.dyskusjeDG czy umowy? › DG czy umowy?
    From: "Yaga" <R...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: DG czy umowy?
    Date: Mon, 20 Sep 2004 18:21:48 +0200
    Sender: y...@o...pl@hurrican.whitemouse.com.pl

    Hej,

    Generalnie jest to pytanie do tłumaczy, ale z drugiej strony wszystkie
    wypowiedzi mile widziane :)
    Otóż od jakiegos czasu zaczęłam wspólpracowac z biurami tłumaczeń,
    jednocześnie pracując na etacie w zupełnie innej branży. W związku z czym
    tłumaczę na umowy o dzieło, a z etatu mam ubezpieczenia, ZUSy i takie tam
    inne. Ale ponieważ tenże etat nie do końca mi odpowiada, bo jednak wolę
    tłumaczyć, zastanawiam się, jak najlepiej rozpocząc samodzielną działalność.
    No i tu parę pytań od strony techniczno-podatkowo-papierkowej.
    Czy opłaca mi się zakładać dzialalność gospodarczą? Ile tak mniej więcej
    musiałabym miesięczne zarabiać, zeby mi się to opłacało? Wiadomo, że wrzucam
    sporo rzeczy w koszty, ale z drugiej strony tłumacz tak dużo kosztów nie
    generuje :) No bo opłat z tytułu DG co miesiac to pewnie tak koło 800 -
    prawda?
    A może lepiej nadal współpracować na zasadzie umow o dzielo, tylko wtedy
    sama musiałabym opłacac składkę zdrowotną (czy orientuje się ktoś ile wynosi
    tak mniej więcej?), no i sama zbierać na emeryturę :) No i tak się wlasnie
    zastanawiam, co jest lepsze :) Aha, rodziny nie mam, dzieci brak,
    przynajmniej na razie ;)
    Co się bardziej opłaca z punktu widzenia papierków, podatkow, emerytury?

    Dzięki za wszystkie wypowiedzi.

    Pozdrawiam, Yaga

    --
    I'm the snow on your lips