PracaGrupypl.praca.dyskusje › DG a składka ZUS...?

  • 1. Data: 2004-10-08 15:41:40
    Temat: DG a składka ZUS...?
    Od: "a" <d...@o...pl>

    Hej
    Mam pytanie. Obecnie jestem bezrobotna a kiedys prowadziłam Działalnośc
    Gospodarczą(bardzo krótko). W związku z tym mam do zapłacenia składke ZUS za 1
    m-ąc. Problem w tym, ze za bardzo nie mam z czego jej zapłacić. Jak myślicie
    czy jest możliwe umorzenie tej składki...? Czy jak wyśle podanie do ZUS-u to
    wogole uwzględnią takie coś.... Moze ktos z Was miał podobną stuację?

  • 2. Data: 2004-10-09 01:02:00
    Temat: Re: DG a składka ZUS...?
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 08 paź 2004 w liście
    [news:1243.00000d31.4166b533@newsgate.onet.pl] a [d...@o...pl]
    napisał(a):

> [...]
    > tej składki...? Czy jak wyśle podanie do ZUS-u to wogole
    > uwzględnią takie coś.... Moze ktos z Was miał podobną stuację?

    Nie chcę cię martwić, ale jeżeli to "kiedyś" było dawno temu, to może
    będziesz musiała zapłacić odsetki karne za opóźnienie. Ale z drugiej
    strony, jeżeli ZUS jeszcze się do ciebie nie odzywał, to może dali
    sobie spokój. Albo nie zauważyli. Lepiej jednak sprawdzić osobiście.

    Co do umorzenia zaległych składek, to jest to podobno możliwe. Na pewno
    ZUS zgadza się na rozłożenie na raty.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

  • 3. Data: 2004-10-09 07:37:39
    Od: "nurich" <n...@p...pierdu.com>

    Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl> napisał w
    wiadomości news:ck7dgo$g0a$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dnia 08 paź 2004 w liście
    > [news:1243.00000d31.4166b533@newsgate.onet.pl] a [d...@o...pl]

    Tak miałam podobną sytuację. Zus nie był płacony przez cały rok. Rozłożyli
    mi na raty, ale i tak nic z tego nie zapłaciłam. Sprawa skierowana została
    do komornika. Komornik super facet, przyszedła do mieszkania, napisał, że
    biedna jestem jak cholera i nie ma z czego ściągać kasy.Sam zwrócił się do
    zusu o umorzenie zaległości. Cała sprawa trwała może z tydzień. Nic nie
    musiałam zapłacić.
    Życzę powodzenia i dobrych ludzi na drodze

  • 4. Data: 2004-10-11 06:49:24
    Od: "art-int.net" <a...@p...onet.pl>

    > strony, jeżeli ZUS jeszcze się do ciebie nie odzywał, to może dali sobie
    spokój. Albo nie zauważyli.

    Z tego co pamietam ZUS przypomni sobie, gdy wratość zadłużenia przekroczy
    określoną kwotę (chyba 2000 zł).

    Piotr