PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?

  • 71. Data: 2004-03-01 09:50:24
    Temat: Re: Czy nadchodzi następny obwał rynku pracy?
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Przejrzyj ogloszenia o prace.Polowa ma zastrzezenie, ze wymagana jest grupa
    > inwalidzka, wylacznie niepelnosprawni itp. tak wiec chyba maja
    > doswiadczenie, przynajmniej ci, co pracuja na stanowiskach z tych ogloszen.
    > Tak wiec twoj komentarz dotyczacy braku doswiadczenia rencistow w duzej
    > czesci jest niezasadny.

    NO WŁAŚNIE!!! Teraz sporo (jeżeli nie większość) tych pracujących rencistów
    zostanie zwolniona, bo pracę dostali tylko dlatego, że mieli rentę.
    A ilu z nich załatwiło sobie lewą rentę tylko po to, ŻEBY DOSTAĆ PRACĘ!?!?
    Teraz pracodawcy pozwalniają byłych rencistów i przyjmą więcej studentów
    i uczniów szkół średnich. A kolejka bezrobotnych po pracę będzie
    roooooooosła!! Horror.

    Marek

  • 72. Data: 2004-03-01 10:06:36
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > No wiesz, ja kiedys sam bylem "socjalista" wielkim ;) Wiec to mija z wiekiem
    > i wyksztalceniem.
    > ale jak sie czyta cos takiego, to...
    > http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1938903.ht
    ml

    Obaj jesteści wielcy, mądrzy, wykształceni i doświadczeni. Ja też
    krytykowałem czasy PRL-u w czasie jego istnienia. Ale jak się stoi w kolejce
    po pracę na szarym końcu i to głównie z powodu wieku, bo już nie chce w
    takiego inwestować, to można właśnie wtedy zostać nie tylko socjalistą, ale
    również komunistę i faszystą. Rozsądna władza nie powinna doprowadzać do
    takich nastrojów społecznych.

    Marek

  • 73. Data: 2004-03-01 11:49:20
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marek <m...@W...gazeta.pl> wrote:
    > PRACĘ!?!? Teraz pracodawcy pozwalniają byłych rencistów i przyjmą
    > więcej studentów
    > i uczniów szkół średnich. A kolejka bezrobotnych po pracę będzie
    > roooooooosła!! Horror.

    a g. cie obchodzi kogo zatrudni ten pracodawca.
    Znaczy co - ci studenci maja tez przymierac glodem?
    Idz sobie chlopie zalatw te ra trente i przestan juz glupoty pisac

  • 74. Data: 2004-03-01 11:51:00
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marek <m...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > tylko socjalistą, ale również komunistę i faszystą. Rozsądna władza
    > nie powinna doprowadzać do takich nastrojów społecznych.

    To glosuj na Leppera, albo idz odbierz bogatemu!
    Tylko zauwaz, ze odbieranie bogatemu czy to w formie podatkow czy fizycnzie
    to takie samo zlodziejstwo.
    A pytanie - dlaczego nie zalozysz swojej firmy?
    boisz sie wysokich kosztow? A pomysl - dlaczego one sa wysokie?

  • 75. Data: 2004-03-01 12:38:54
    Od: " " <m...@W...gazeta.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > a g. cie obchodzi kogo zatrudni ten pracodawca.
    Nieprawda. Dopóki jestem w wieku produkcyjnym, preferencje pracodawców
    - zwłaszcza te uderzające w mój interes - będą mnie obchodzić.
    Ma prawo mi się to niepodobać.

    > Znaczy co - ci studenci maja tez przymierac glodem?
    A dzieci bezrobotnych mają przymierać głodem byleby Pan Student miał pracę?
    Kiedyś chętni i potrzebowscy Państwo Studenci pracowali w spółdzielniach
    studenckich, a teraz są zatrudniani gdzie popadnie z powodu chorego rynku
    pracy i chorych przepisów podatkowych.

    > Idz sobie chlopie zalatw te ra trente i przestan juz glupoty pisac

    nie będę się zniżał żeby to skomentować

    Marek

  • 76. Data: 2004-03-01 12:50:31
    Od: "RM" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Marek" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > po pracę na szarym końcu i to głównie z powodu wieku, bo już nie chce w
    > takiego inwestować, to można właśnie wtedy zostać nie tylko socjalistą,

    Wiesz... idąc dalej tym tropem to i wszystko można by na brak pracy
    zrzucić... to, że kradnę czy morduję również.
    Sam sobie odpowiedz czy ten argument rzeczywiście jest słuszny.

    > Rozsądna władza nie powinna doprowadzać do
    > takich nastrojów społecznych.

    Jeżeli ty liczysz na rozsądek władzy - to ja się nie dziwię, że jesteś
    socjalistą.

    RM

  • 77. Data: 2004-03-01 13:07:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:c1v836$ojt$1@news.onet.pl...

> [...]
    > A pytanie - dlaczego nie zalozysz swojej firmy?
    > boisz sie wysokich kosztow? A pomysl - dlaczego one sa wysokie?

    A każdy kto krzyczy ze prawo musi chroni pracowników itd.....
    powinien zwrócić uwagę na jeden element tej układanki
    im łatwiej jest zwolnić pracownika tym chętniej pracodawca zatrudni pracownika
    gdy ma taka potrzebę..........

    W sytuacji gdy rynek wygląda jak wygląda, gdy przedsiębiorca nie jest pewny
    czy za miesiąc będzie miał robotę dla ludzi, należy rozluźnić przepisy prawa pracy
    tak aby umożliwić elastyczne zarządzanie zasobami.

    należy wprowadzić prawo do zatrudnienia czasowego rozliczanego w okresach
    tygodniowych
    tzn że pracodawca ma prawo tak zatrudnionego pracownika zwolnić z ostatnim dniem
    danego tygodnia
    bez wypowiedzenia.

    takie regulacje ograniczyłyby znacznie szarą strefę w zatrudnieniu

  • 78. Data: 2004-03-01 13:09:37
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > A pytanie - dlaczego nie zalozysz swojej firmy?
    > boisz sie wysokich kosztow? A pomysl - dlaczego one sa wysokie?

    Ja się boję nie tyle kosztów, co braku klientów. Zanim straciłem pracę,
    większość tych co mogli i umieli już założyli działalność. Teraz jest
    taka sytuacja, że naprawdę wszyscy, wszystkim, wszystko chcą sprzedać (usługi
    też), a nikt nie chce kupować (lub nie może z powodu prozaicznego braku
    gotówki). Jako wieloletni najemny nie mam ani umiejętności, ani rodzinnych
    tradycji do własnej działalności. A zaczynać po to żeby skończyć na ulicy
    przez długi, to nie jest dobry pomysł.

    Marek

  • 79. Data: 2004-03-01 13:12:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > studenckich, a teraz są zatrudniani gdzie popadnie z powodu chorego rynku

    Sądząc po tym co wypisujesz to się nie dziwię ze nie możesz znaleźć pracy......

    człowiek ma prawo pracować gdzie popadnie, a pracodawca ma prawo zatrudniać kogo chce
    chore jest obecne prawo które preferuje zatrudnianie emerytów i rencistów
    oraz utrudnia elastyczne kształtowanie polityki zatrudnienia w firmach.
    Chore jest prawo które zmusza normalnie pracujących do utrzymywania bandy
    naciągaczy i kombinatorów.

  • 80. Data: 2004-03-01 13:21:14
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    dniem danego tygodnia
    > bez wypowiedzenia.
    >
    > takie regulacje ograniczyłyby znacznie szarą strefę w zatrudnieniu

    USA na takim systemie wychodzi dobrze.
    Nasze prawo pracy skupia sie na budowaniu okopow w ktorych chowaja sie
    pracownicy zagrozeni zwolnieniami, jednoczesnie dyskryminujac tych, ktorzy
    nie sa juz pracownikami i uniemozliwiajac im powrot do pracy.

    ---