PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy jest niezbędne świadectwo pracy ?

  • 1. Data: 2006-04-30 15:54:14
    Temat: Czy jest niezbędne świadectwo pracy ?
    Od: studentos <s...@T...pl>

    Witam

    Mam następującą sytuację: Aktualnie jestem na 3 miesięcznym okresie
    wypowiedzenia w Firmie A, z pisemnym zwolnieniem z obowiązku świadczenia
    pracy w okresie wypowiedzenia, tj. do dnia 31 lipca 2006, bez klauzuli o
    możliwości powołania w dowolnym momencie do wykonywania pracy (czyli mogę
    kompletnie nie pracować w okresie tych 3 miesięcy). Pracodawca A
    zadeklarował, w przypadku znalezienia nowego miejsca zatrudnienia, istnieje
    możliwość przekwalifikowania tego wypowiedzenia, na zwolnienie za
    porozumieniem stron. Oczywiście korzystniejsze z powodu otrzymywania
    należnego wynagrodzenia jest pozostanie na okresie wypowiedzenia aż do 31
    lipca 2006...

    Od 8 maja 2006 (a więc na długo przed zakończeniem okresu wypowiedzenia)
    mam rozpocząć pracę w Firmie B.

    Czy możliwym jest zawarcie nowej umowy o pracę w świetle sytuacji, którą
    opisałem powyżej ?

    Czy_koniecznym_jest przedstawienie świadectwa pracy od pracodawcy A, w
    chwili zawierania umowy na okres próbny z pracodawcą B ?

    Ewentualnie jakie sugerujecie rozwiązanie mojej sytuacji ?
    --
    Kłaniam się zobowiązany za pomoc
    studentos

  • 2. Data: 2006-05-07 13:30:48
    Temat: Re: Czy jest niezbędne świadectwo pracy ?
    Od: studentos <s...@T...pl>

    30-04-2006, na pl.praca.dyskusje, studentos napisał(a):

> [...]
    > chwili zawierania umowy na okres próbny z pracodawcą B ?
    >
    > Ewentualnie jakie sugerujecie rozwiązanie mojej sytuacji ?

    Cytuję cały wątek, ponieważ chciałbym odświeżyć i zapytać, czy naprawdę
    nikt nie ma na ten temat żadnej koncepcji :> ?
    studentos

  • 3. Data: 2006-05-14 21:59:51
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    jeżeli nie ma umowy o zakazie konkurencji lub inne przepisy tego nie
    zabraniają, to pracownik może równocześnie pracować nawet u kilku
    pracodawców. Spokojnie możesz podjąć pracę w nowym zakładzie, a
    świadectwo pracy dostarczysz po rozwiązaniu umowy o pracę z aktualnym
    pracodawcą.
    W okresie do 31 lipca br. praca w nowym zakładzie będzie dodatkowym
    zatrudnieniem (dla celów sprawozdawczości GUS) i nie będzie
    uwzględniana ulga podatkowa (44,17 zł miesięcznie). Aktualnego
    pracodawcy nie musisz informować o podjęciu nowej pracy (niewskazane
    ze względu na możliwość odwołania z urlopu lub z nieświadczenia pracy
    w okresie wypowiedzenia).
    Możliwe jest też skrócenie okresu wypowiedzenia do 1 miesiąca i
    wypłacenie odszkodowania za pozostałe 2 miesiące. Odradzam rozwiązanie
    umowy o pracę na mocy porozumienia ze względu na trudną sytuację na
    rynku pracy i zagrożenie bezrobociem - mógłbyś pozbawić się prawa do
    zasiłku dla bezrobotnych przez pierwsze 3 miesiące bezrobocia.
    Najlepiej skonsultować sprawę w PIP, jeżeli masz taką możliwość lub
    podjąć nową pracę.

    wa

  • 4. Data: 2006-05-15 18:56:45
    Od: studentos <s...@T...pl>

    14-05-2006, na pl.praca.dyskusje, wektor napisał(a):

    .:cach:.

    Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    studentos