PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co zrobić by nie dołączyć do bezrobotnych?

  • 11. Data: 2003-04-10 08:46:21
    Temat: Re: Odp: Co zrobić by nie dołączyć do bezrobotnych?
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Rafal" <?@?.?> writes:

    > Użytkownik Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:m...@p...ninka.net...
    >
    > dokładnie. 100% racji.
    > przynajmniej tak by się wydawało...
    > no bo jednak po co tutaj uczyć się samodzielności kiedy coraz więcej decyzji
    > podejmuje za mnie minister lub inny urzędas?

    pf.... jak ktos nastawia sie na dozywotnia prace na panstwowym, albo
    na siedzenie na zasilkach, to pewnie nie ma po co.

    ale. jesli ktokolwiek chce cokolwiek w zyciu osiagnac, to musi byc
    samodzielny. to tacy pracownicy sa najbardziej cenieni .. zreszta, co
    ja tutaj bede gadac takie truizmy :)

    czlowiek samodzielny, myslacy przedsiebiorczy da sobie rade w kazdej
    sytuacji, z glodu nie umrze i biedny raczej nie bedzie.

    jesli sytuacja w kraju zejdzie juz dokladnie na psy (np. nastapi krach
    finansow panstwowych) - to tylko ci najbardziej przedsiebiorczy i
    samodzielni znajda robote na obczyznie, robote za ktora przyzwoicie
    zaplaca.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-04-10 09:49:47
    Temat: Re: Co zrobić by nie dołączyć do bezrobotnych?
    Od: "b2d2" <modul@(olejolejolejto)gratka.pl>

    > Jestem uczennicą 1 klasy LO, mam napisać pracę nt. Co zrobić dziś by nie
    > dołączyć w przyszłości do bezrobotnych.
    > Jedno co mi przyszło do głowy to "powiesić się dizś". Może ktoś z
    > grupowiczów pomoże mi

    1. Głosowac jak dorosniesz na tych co chca obnizyc podatki
    2. pracowac na wakacjach i w wolnym czasie gdzie sie da, zdobywac
    doswiadczenie
    3. uczyc sie uczyc sie i jeszcze raz uczyc, jak powiedziel Lenin (chociaz
    sie n bezrobociu nie znal), bo niewykształconych to tylko do wojska biora.
    pozdr
    Pinio
    --
    "Bo jak się człowiek przejmie rolą sam pan wisz
    to zaraz plecy go rozbolą albo krzyż..."

  • 13. Data: 2003-04-11 08:48:07
    Temat: Odp: Odp: Co zrobić by nie dołączyć do bezrobotnych?
    Od: "Rafal" <?@?.?>

> [...]
    > pf.... jak ktos nastawia sie na dozywotnia prace na panstwowym, albo
    > na siedzenie na zasilkach, to pewnie nie ma po co.

    Państwo próbuje podejmować decyzje nie tylko za tych, którzy boją się
    odpowiedzialności, ale za wszystkich.
    Osoba przedsiębiorcza też jest pozbawiana możliwości decydowania o sobie.
    Np. Ubezpieczenie zdrowotne - sam nie mogę podjąć decyzji czy albo gdzie.
    Ubezpieczenie OC - na szczęście tutaj przynajmniej mogę zdecydować gdzie,
    ale nadal jednak muszę się ubezpieczyć.
    ZUS - to jest już wogóle katastrofa...
    Otwierania róznego typu działalności - np. nie mogę samodzielnie otworzyć
    restauracji bez zezwoleń sanepidów, pihów itp..
    Albo spróbuj otworzyć aptekę nie będąc farmaceutą (co z tego, że będziesz
    zatrudniać farmaceutów)
    Albo spróbuj samodzielnie zadecydować aby dać długi (ponad miesiąc) termin
    płatności dla kupca Twoich towarów jeżeli jesteś małym a on dużym
    przedsiębiorcą . nie możesz! nawet jeżeli oboje tego chcecie...
    Przykładów ograniczania swobody decyzji jest niestety bardzo dużo....

    A podatki? Można powiedzieć że moja swoboda decydowania o wydawanych
    pieniądzach jest ograniczona w stopniu równym wysokości obciążeń podatkowych
    (a te wliczając dochodowy, VAT i inne wynoszą stanowczo ponad 50%)
    Znaczy to, że ja nie decyduję o sobie nawet w 50%...

    Więc co mi po umiejętności samodzielnego decydowania?

    > ale. jesli ktokolwiek chce cokolwiek w zyciu osiagnac, to musi byc
    > samodzielny. to tacy pracownicy sa najbardziej cenieni .. zreszta, co
    > ja tutaj bede gadac takie truizmy :)

    Ale o tych truizmach się zapomina i bardzo łatwo oddajemy swoją
    samodzielność w ręce urzędników. A demokracja działa w ten sposób, ze ja
    nawet jeżeli nie godzę się z czymś takim to będę przymuszony do decyzji
    większości.

    Oczywiście ja tylko przewrotnie piszę o zbędności umiejętności samodzielnego
    decydowania o sobie.
    Ale wiele w tym prawdy jest. Obecny system gospodarczy w polsce zabija
    przedsiębiorczość, zabija samodzielność.
    A tym samym powoduje jeszcze głębsze umocnienie tego systemu. To jest
    samonapędzający się mechanizm, który znowu doprowadzi do socjalizmu. Chyba,
    że ludzie się w końcu opamiętają i znowu zapragną sami decydować o sobie.

    Rafał

  • 14. Data: 2003-04-12 09:02:56
    Od: "KaeL" <k...@...pl>

    Użytkownik "b2d2" <modul@(olejolejolejto)gratka.pl> napisał w wiadomości
    ( ciach :)
    > 1. (...) 2. (...) 3. uczyc sie uczyc sie i jeszcze raz uczyc, jak
    powiedziel Lenin.
    No i 4: uczyć się języków z krajów które są lepiej zarządzane od nas. Żeby
    mieć potem możliwość wyboru...
    --
    KaeL
    Wytnij tekst pomiędzy znakami _ (włącznie) z adresu