PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo sądzicie o mojej sytuacji ? › Co sądzicie o mojej sytuacji ?
    From: "Łukasz" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Co sądzicie o mojej sytuacji ?
    Date: Mon, 4 Aug 2003 23:49:22 +0200
    Sender: L...@p...onet.pl@systemy187.toya.net.pl

    Cześć. Mam prośbę do szanownych grupowiczów aby obiektywnym okiem spojrzeli
    na moją sytuacje.
    Jestem absolwentem Politechniki Łodzkiej, kierunku Elektronika i
    Telekomunikacja który to ukończyłem (obroniłem dyplom) na początku czerwca z
    oceną najlepsza z mozliwych do uzyskania. Mimo to moje umiejetnosci
    praktyczne i doswiadczenie zawodowe sa niewielkie. Również na początku
    czerwca podjąłem prace w firmie instalujacej alarmy. Praca zapowiadała sie
    ciekawie, koledzy którzy rozpoczeli tam prace pare miesiecy wczesniej
    przeszli kursy(na 3 lata sa zwiazani z firma - koszty kursu) i zostali
    projektantami , chociaz za duzo projektowaniem sie nie zajmuja (raczej
    wycenami, no ale nie tylko). Myslałem ze czeka mnie podobny los, lecz szybko
    zorientowałem sie ze zostałem zwyklym instalatorem - wiertarka, listewki,
    kable, czasem jakis dołek pod kabel wykopac szpadlem Do podłaczania jakiejs
    elektroniki (tzn przewód do odpowiedniego styku i zakrecic srubke pod nim)
    raczej mnie nie puszczaja bo to chyba "hi-tech " dla mnie. Z poczatku
    pomyslałem ze tak musi byc i ze w sumie to jest logiczne ze musze zaczynac
    od zera i ze nawet to bylo by przydatne takie spojrzenie "nie zza
    kartki/komputera" na te sprawy. Jednak teraz wszytsko wskazuje na to ze za
    duzo projektantów to nie potrzebuja w tej firmie a raczej przydatny jest
    ktos do przykrecania listewek. Mnie moze wysla kiedys na kursy projektanckie
    jesli firma zaczelaby sie gwaltownie rozwijac , a moze i nie . Jestem tam
    narazie na okres probny (3 m-ce) i mam 1000 zł brutto. I tu doszedlem do
    momentu gdy rodza sie watpliwosci. Czy pracowac tam dalej, robic cos co mi
    raczej nie daje zadnej satysfakcji , czy moze dac sobie spokoj i sprobowac
    szczescia gdzie indziej ? Tyle ze jak jest z praca kazdy wie i gdy
    zrezygnuje z tej pracy to moze nie nadazyc mi sie taka "okazja" i bede
    siedział w domu (a to moze byc najgorszym z mozliwych, grozi popadnieciem w
    marazm itd, itp). Zawsze sa to tez jakies pieniadze, nie za duze , ale
    podejrzewam ze wiele osob ma mniejsze. Mozna by powiedziec ze moge tam
    pracowac az nie znajde lepszej pracy, tyle ze jak wracam po tych wierceniach
    to juz nie mam ani specjalnie czasu , ani siły zeby cokowlwiek zrobic, w tym
    jakos aktywnie szukac pracy. Nie mam tez ani sily ani czasu zeby jakos
    rozwijac swoje zainteresowania umiejetnosci. Czuje ze nie tylko nie rozwijam
    sie ale ze wrecz cofam sie.
    PS Po obronie zasugerowano mi ze jest mozliwosc zostania na studiach
    doktoranckich, tyle ze nie jestem przekonany czy podolam i czy takie studia
    maja sens, chociaz było by to o niebo (a raczej kilka nieb) ciekawsze od
    przykrecania listewek, tyle ze jesli wogole miałbym stpendium to nie jakies
    duze a po ukonczeniu tych nastepnych studiów puka mi prawie 30 stka na karku
    a ja zaczynam wtedy "od zera" i to bez zadnej gwarancji ze ten kolejny
    dyplom to bede sobie mogl w ....
    Co sugerujecie ? Bede wdzieczny za kazdy komentarz

    Łukasz