PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawy pomysł na zdobywanie doświadczenia...

  • 11. Data: 2003-11-05 23:59:27
    Temat: Re: Ciekawy pomysł na zdobywanie doświadczenia...
    Od: " " <k...@g...WYTNIJ.pl>

    Wieslaw Bicz <W...@o...pl> napisał(a):
    > Jako pracodawca mogę powiedzieć tylko tyle: brak faktycznego doświadczenia
    wyjd
    > zie bardzo szybko w
    > czasie okresu próbnego.
    > Na nepotyzm i popieranie ludzi "poleconych" mogš sobie pozwolić tylko
    urzędy i
    > firmy państwowe oraz
    > monopolistyczne, które oczywiście sš w Polsce znaczšcš częściš gospodarki.
    Norm
    > alne firmy nie mogš
    > sobie pozwolić na takie rzeczy. Praca musi przynosić efekty, a nie może być
    efe
    > ktem tego, że ktoś
    > chce mieć stołek, bo ma poparcie.

    Panie Wiesławie!
    Może mi Pan wyjaśnić czymże jest to magiczne "doświadczenie"?
    Chodzi mi o pracę umysłową (własne biurko, komputer, fax, jasno określone
    zadania od A-Z).

    Przykład:
    Kolega (absolwent) dostał pracę w pewnej firmie. Pierwszą rzeczą było
    szkolenie z ze znajomości dokumentów używanych przez tą firmę, przepływu
    dokumentów, sposobu pisania raportów w tej firmie, a nawet sposobu pisania
    maili który preferuje ta firma. Po jakimś czasie kolega zmienił pracę i...
    znów to samo, jego doświadczenie z poprzedniej firmy było do niczego
    nieprzydatne w nowym miejscu pracy, ale było argumentem przy zatrudnieniu
    (znowu szkolenie dokumenty, raporty itp.).
    Jedynie co mu się przydało w nowym miejscu pracy to umiejętność parzenia
    dobrej kawy i sprytnego obijania się przy każdej możliwej okazji.

    Ja jestem bezrobotnym absolwentem. 2 dyplomy mgr+podyplomowe, język angielski.
    Posiadam mnóstwo zapału, pomysłów i dobrych chęci. Jestem pozytywnie
    nastawiony do pracy i przyszłego pracodawcy. Nie mam dużych wymagań
    finansowych. Dlaczego jestem gorszy od człowieka który np. przez rok pracował
    jak robot i poznał jedynie fragment organizacji swojej firmy, fragment który
    ładnie wygląda w CV i na rozmowie kwalifikacyjnej, ale i tak wiedza ta będzie
    bezużyteczna w nowym miejscu pracy.
    Irytuje mnie traktowanie mojej osoby przez potencjalnego pracodawcę jak
    jakiegoś debila, który nie będzie potrafił wypełnić druczku, nie będzie
    potrafił rozmawiać z kontrahentem, nie obsłuży firmowego programu np. "Radosne
    biuro 2003", nie będzie w stanie porozumieć się przez telefon, i stworzyć
    banalnego raportu (nie mówiąc już o posadzie menadżera do której
    przygotowywałem się przez 5 lat studiów dziennych).
    Proszę o odpowiedź na moje pytanie.

    --
    Pozdrawiam!
    Kamil O

  • 12. Data: 2003-11-06 00:07:01
    Od: " Kamil OK" <k...@g...WYTNIJ.pl>

    > Panie Wiesławie!
    Nie podałem adresu (netykieta)
    --
    Kamil OK >>> k...@g...pl

  • 13. Data: 2003-11-06 00:38:30
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <k...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
    > Może mi Pan wyjaśnić czymże jest to magiczne "doświadczenie"?
    > Chodzi mi o pracę umysłową (własne biurko, komputer, fax, jasno określone
    > zadania od A-Z).

    Dam ci przyklad z mojej "kariery" na jeden elemencik tworzacy doswiadczenie.

    Tak z 7-8 lat temu w jednym sklepie mojej firmy, w innej miejscowosci popsul
    sie komputer (a raczej rozjechal program) z systemem sprzedazno-magazynowym.
    Autor oprogramowania nei mial czasu na wyjazd w drugi koniec Polski i tak
    obiecanki rozwlekly sei z dnai na dzien do 4 dni.
    Chlopaki ze sklepu troche marudzili przez telefon, ale dawali sobie rade,
    mieli ceny i towar sprzedawali na reczne rachunki, ktore mieli wprowadzic
    potem do systemu po jego uruchomieniu.
    Czwartego dnia wybuchla bomba, w wyniku ktorej odbylem wraz z programista
    nocna podroz na drugi koniec kraju :))
    Okazalo sie, gdy przez przypadek czlowiek z tamtego sklepu wspomnial o swoim
    problemie naszej ksiegowosci, przy wyjasnianiu zupelnie innej sprawy, ze tam
    do komputera jest podpieta drukarka fiskalna, ktora nie notuje sprzedazy..no
    bo kwity leca recznie, czekajac na uruchomienie programu, gdzie zostana
    wtedy wprowadzone jako rachunki (malo zdazrzen akurat mieli w tym okresie,
    pare kwitow). Wg przepisow sklep powienien wstrzymac sprzedaz detaliczna do
    czasu naprawy, a konsekwencje finansowe w razie kontroli.........
    Od tamtej chwili jestem bardzo wyczulony na wszelkie sprawy zwiazane z
    relacjami pomiedzy sprzedaza i drukarka fiskalna, rzucam wszystko jesli sa
    problemy z tym sprzetem i dopytuje sie o jego dzialanie.
    Naturalnie powyzsze wynikalo z mojej niewiedzy i nieznajomosci tematu,oraz
    nieskojarzenia problemow z komputerem z jednoczesnym zablokowaniem jakiejs
    tam sprzedazy fiskalnej, ale mam juz doswiadczenie i nigdy i nigdzie nie
    zbagatelizuje tych smiesznych paragonow.
    A to jest tylko jeden przypadek, jednoczesnie i blachy i powazny, skladajacy
    sie na doswiadczenie, akurat na podstawie mojego wlasnego bledu a nie na
    obserwacji innych osob i zdarzen.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    ---

  • 14. Data: 2003-11-06 09:26:09
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jedynie co mu się przydało w nowym miejscu pracy to umiejętność parzenia
    > dobrej kawy i sprytnego obijania się przy każdej możliwej okazji.

    Masz duzo racji co do wypracowywania umiejetenosci obijania sie.

    Ale co do doswiadczenia to podajesz przyklad demagogiczny. Nie piszesz,
    na jaim stanowisku ten kolega byl i czym tak naprawde sie zajmowal.
    Czy w kazdej z tych firm byl kims odpowiedzialnym za cos zupelnie innego?
    Jesli nawet tylko kawe parzyl i robil za sekretarke, to moge Cie zapewnic,
    ze nawet w zawodzie sekretarki lepiej miec kogos z rocznym doswiadczeniem,
    niz bez.

    t.

  • 15. Data: 2003-11-06 11:16:02
    Od: Wieslaw Bicz <W...@o...pl>

> [...]
    > banalnego raportu (nie mówišc już o posadzie menadżera do której
    > przygotowywałem się przez 5 lat studiów dziennych).

    Wydaje mi się, że to jest dość proste: Sš przypadki, kiedy pracowadcy szukajš kogoś z
    konkretnym
    doświadczeniem, i wtedy łatwo wykryć ludzi tylko symulujšcych jego posiadanie. I sš
    takie, kiedy
    doświadczenie nie jest absolutnie konieczne, bo chodzi np. o nowe stanowisko pracy, o
    pomocnika dla
    kogoś, itd.

    Startujšcy ten post mówił o przypadku symulacji doświadczenia na podstwaie papierów,
    i nawet
    uwierzę, że potem ten człowiem może znaleźć niezłš posadkę np. w agencji rzšdowej,
    jak ojciec należy
    do swoich, albo zabuli komu należy. Taki kraj, takie obyczaje. Nie zdziwił bym się,
    gdyby to już
    było ukartowane, bo "doświadczenie" było np. wymagane przez jakieś przepisy i facet
    ma pewnš posadę
    w "Agencji do Spraw Zapychania Dziury Budżetowej" za 5 tys. netto.

    Wydaje mi się, że Pan powinien starać się znaleźć sposób na "sprzedanie się", nawet
    nie majšc
    doświadczenia. Na rynku, gdzie jest więcej "sprzedajšcych się" niż poszukujšcych
    chętnych do pracy
    jest to oczywiście trudne, ale nie bardzo widzę inne wyjście. Musi pan po prostu
    szukać. W końcu
    pana umiejętności kogoś przekonajš. A w międzyczasie zdobywać doświadczenie, gdzie
    się tylko da.

    Pozdrawiam

    Wieslaw Bicz