PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciąża, pracodawca i jazda tramwajem w środku lata, help.

  • 1. Data: 2005-06-20 15:44:41
    Temat: Ciąża, pracodawca i jazda tramwajem w środku lata, help.
    Od: "Aneta" <j...@g...pl>

    Witam serdecznie,
    prosiłabym o opinie, może jest na forum BHPowiec ...
    Otóż, przez wzglad na 5ty miesiąc ciąży mój pracodawca zasugerował mi
    dzisiaj, iż niebawem z powodu, iż nie mogę w swietle prawa pracy spędzać
    więcej niż 4h przed monitorem komputerowym, a moja praca polega na tym w
    100%, najprawdopodobniej w najblizszym czasie, o tyle zmienią się moje
    warunki pracy, iż po 4h będę jeździła spory kawałek do innej siedziby firmy,
    gdzie jest dla mnie praca 'nie przy komputerze'. Przyznam, że obawiam się
    tego, iż brzuszek szybko rośnie, lato zapowiada się gorąco, a o 12 w
    południe sa zazwyczaj największe upały. Nie jeżdżę samochodem, więc jazda po
    mieście tramwajem, po długim spacerze do przystanku z msca pracy wydają mi
    się już teraz problemem. Czy mogę odmówić tych wycieczek i poprosić (nie
    mają dla mnie odpowiedniej pracy niekomputerowej w stałym mscu pracy) w
    takim przypadku o zwolnienie ze świadczenia pracy przez kolejne 4h, po 12tej
    aż do rozwiazania?
    Serdecznie proszę o opinie i podzielenie się doswiadczeniami. Może któraś
    żona, dziewczyna lub Wy, dziewczyny same miałyście takie dylematy?