PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciąża i zatrudnienie.

  • 1. Data: 2004-07-27 15:10:41
    Temat: Re: Ciąża i zatrudnienie.
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    uważaj, bo ZUS jest cholernie wyczulony na takie fikcyjne zatrudnianie :)
    najlepiej mieć "zatrudnienie" już sporo wcześniej.

    gromax

  • 2. Data: 2004-07-27 15:17:50
    Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@W...interia.pl> napisał w wiadomości
    > uważaj, bo ZUS jest cholernie wyczulony na takie fikcyjne zatrudnianie :)
    > najlepiej mieć "zatrudnienie" już sporo wcześniej.

    Potwierdzam.
    Nie ma sensu kombinowac, bo chociazby zglaszajac druk Z-3 za pracownice,
    ktora jest na zwolnieniu, trzeba podac date zatrudnienia, a po czyms takim w
    2 tygodnie jest kontrola i na 100% zakwestionuja.
    Poza tym srednia do naliczenia chorobowego jest wyliczana z ostatnich 6
    miesiecy, wiec, zeby ci sie to jakos kalkulowalo to te 6 miesiecy musialaby
    pracowac, a dalej i tak nie wiadomo czy nie zakwestionuja, wiec mozesz
    niepotrzebnie wydac kase.
    Poza tym nie wiem jak w Torunium ale w Wawie to Panie z Zus pamietliwe sa i
    na przyszlosc cos takiego zonie w teczce ZUSowej zostanie..
    IMO nie kalkuluje sie.

    m.

  • 3. Data: 2004-07-27 17:03:51
    Temat: Ciąża i zatrudnienie.
    Od: Pawel <p...@o...pl>

    Witam.
    Mam pytanie. W przypadku gdyby moja żona zaszła w ciązę, a w chwili
    obecnej nie jest zatrudniona, to czy istnieje metoda na otrzymanie
    jakichś świadczeń? Chodzi mi po głowie fikcyjne zatrudnienie. Załóżmy
    mam znajomego, który ma własną firmę, zatrudniamy ją u niego, ja opłacam
    składki ZUS. Po jakimś czasie żona idzie na zwolnienie lekarskie. Moje
    pytanie jest takie. Ile czasu trzebaby opłacać składki aby mogła iść na
    zwolnienie lekarskie? Czy w czasie zwolnienia lekarskiego trzeba też
    opłacać składki? Jak jest z urlopem macierzyńskim i wychowawczym (kto to
    płaci i jak jest ze składkami)? Proszę o porady jak to porobić aby miało
    to ręce i nogi.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-07-27 17:38:15
    Od: "MruMru" <z...@b...op.pl>

    Pawel wrote:
    Skoro to Twoja żona, to TY możesz całkiem legalnie płacić za nią
    ZUS itepe. Po co kombinować skoro zapewnisz jej świadczenia?

    --
    pzdr
    MruMru

  • 5. Data: 2004-07-27 17:40:04
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Pawel wrote:
    > Witam.
    > Mam pytanie. W przypadku gdyby moja żona zaszła w ciązę, a w chwili
    > obecnej nie jest zatrudniona, to czy istnieje metoda na otrzymanie
    > jakichś świadczeń?

    A te świadczenia ZUS wypłaca oczywiście z pieniędzy rosnących na drzewach
    w specjalnych oranżeriach i wcale nie idą na nie składki uczciwie
    pracujących płatników?

    T.

    PS. Tuż obok jest wątek pod dramatycznym tytułem "skąd się biora niskie
    zarobki w Polsce". To już częściowo wiadomo, dlaczego, skoro niedługo
    każdy pracujący będzie miał na utrzymaniu jednego emeryta i jednego
    pasożyta.

  • 6. Data: 2004-07-27 17:58:44
    Od: "ANIA" <a...@v...com.pl>

> [...]
    > pasożyta.
    >
    > czy uważasz ze kobieta w ciąży to nieuczciwy podatnik lub płatnik?
    jeśli jej mąż za nią płaci składki

    jak śmiesz tak się wyrażać; może to Twoja mama też sprowadziła na świat
    pasożyta
    KOBIETY CIĘŻARNE powinne być dla Ciebie święte - jasne!!!
    mam nadzieję że nie masz kobiety i nigdy nie będziesz jej miał czego Ci
    szczerze żeyczę

  • 7. Data: 2004-07-27 19:12:59
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    ANIA wrote:

    > jeśli jej mąż za nią płaci składki

    Autor pierwszego posta wyraźnie napisał, że "chodzi mu po głowie fikcyjne
    zatrudnienie".

    > jak śmiesz tak się wyrażać; może to Twoja mama też sprowadziła na świat
    > pasożyta
    > KOBIETY CIĘŻARNE powinne być dla Ciebie święte - jasne!!!

    No jasne, okradajmy innych w imię wyższych racji, w końcu wszyscy tak
    robią, więc czym się tu przejmować.

    > mam nadzieję że nie masz kobiety i nigdy nie będziesz jej miał czego Ci
    > szczerze żeyczę

    Pudło, tak się składa że mam żonę i dwójkę dzieci i szlag mnie trafia jak
    sobie pomyślę, że one będą musiały za kilkanaście lat zacząć utrzymywać tę
    bandę lewych emerytów, rencistów i innych świętych krów.

    T.

  • 8. Data: 2004-07-27 19:27:57
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 27 Jul 2004 17:03:51 +0000, na pl.praca.dyskusje, Pawel napisał(a):

    > Witam.
    > Mam pytanie. W przypadku gdyby moja żona zaszła w ciązę, a w chwili
    > obecnej nie jest zatrudniona, to czy istnieje metoda na otrzymanie
    > jakichś świadczeń?

    Niedawno pewna ciężarna skarżyła się, że ZUS nie płaci jej chorobowego, bo
    dopiero co podjęła pracę. Było mi jej żal i byłam wściekła na ZUS.
    Dalej go /ZUSu/ nie lubię, ale teraz trochę mniej.

    Po przemyśleniu:

    Do licha inni kradną miliony i nie mają skrupułów a tu te
    grosze...powodzenia, byle dziecko było zdrowe.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 9. Data: 2004-07-27 21:14:14
    Od: "ANIA" <a...@v...com.pl>

> [...]
    > sobie pomyślę, że one będą musiały za kilkanaście lat zacząć utrzymywać tę
    > bandę lewych emerytów, rencistów i innych świętych krów.

    Zajmij się lepiej swoją cybernetyką i nie zabieraj glosu na tematy o których
    nie posiadasz pojęcia
    pozdrów żone

  • 10. Data: 2004-07-27 23:15:40
    Od: Pawel <p...@o...pl>

    Tomasz Finke wrote:

    > A te świadczenia ZUS wypłaca oczywiście z pieniędzy rosnących na drzewach
    > w specjalnych oranżeriach i wcale nie idą na nie składki uczciwie
    > pracujących płatników?

    Układ jest chory od podstawy, a ja nie zamierzam leczyć go od drugiej
    strony. Państwo nie martwi się o mnie w niektórych sprawach pomimo, że
    płacę za to i powinienem mieć to zagwarantowane. Dla mnie w chwili
    obecnej ważniejsze jest zapewnienie bytu swojej rodzinie. Żona płaciła
    składki ponieważ pracowała, dziś nie płaci bo nie pracuje. Takie jest
    życie.
    Moje stanowisko w tej kwestii przedstawiłem, dlatego dla tego wątku EOT.
    Paweł