PracaGrupypl.praca.dyskusjeChcę się zwolnić i mam kilka pytań › Chcę się zwolnić i mam kilka pytań
    From: "Katanka" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Chcę się zwolnić i mam kilka pytań
    Date: Wed, 15 Nov 2006 23:14:29 +0100

    Witam serdecznie. Bardzo poważnie myślę o zwolnieniu się z mocno stresującej
    pracy. Boję się jednak, że pracodwaca nie będzie mnie chciał puścić zbyt
    łatwo, a gdy odmówię po propozycji podwyżki (zakładam, że taka będzie), może
    chcieć się chciał mocno mścić. No ale najważniejsze pytania to takie ...

    1. Co zrobić jeśli pracodawca odmówi podpisania wypowiedzenia ? Wiem, że
    musi podpisać, ale co zrobić gdy powie NIE i nie podpisze? Gdzie można
    zgłosić taką sprawę, aby moje wypowiedzenie było ważne i abym po upływie
    kolejnego miesiąca mógł legalnie opuścić miejsce pracy i zarejestrować
    własną działalność.

    2. Pracuję w sklepie internetowym i po zwolnieniu chcę otworzyć własną firmę
    i zajmować się także sprzedażą w internecie, po części konkurującymi
    produktami (ta sama branża, jednk bardziej ukierunkowana i
    wyspecjalizowana). Mam taki oto zapis w umowie o pracę i nie wiem co on
    faktycznie oznacza? Czy jeśli otworzę podobną działalność, to nie zaszkodzi
    mi właśnie ten zapis? Czy teraźniejszy pracodawca może go potem jakoś użyć
    przeciw mnie?

    "Pracownik zobowiązuje się zachować w tajemnicy wszelkie informacje
    dotyczące Pracodawcy oraz podmiotów z nim związanych, które Pracownik
    uzyskał w trakcie realizacji Umowy. Obowiązek ten rozciąga się w stosunku do
    wszelkich osób trzecich - osób fizycznych, osób prawnych oraz jednostek
    organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej i nie wygasa z ustaniem
    stosunku pracy."

    Reszta umowy jest bez haczyków ;) Przynajmniej tak sądzę.

    Pozdrawiam i będę wdzięczny za odpowiedź.

    --
    Katanka