PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ceny projektów w PHP

  • 1. Data: 2003-05-22 21:23:02
    Temat: Ceny projektów w PHP
    Od: "zross" <z...@i...pl>

    Witam.
    Od niedawna pracuję na umowę o dzieło. Dostałem zlecenie napisania pewnego
    projektu. Wyszło 50 skryptów w PHP (około 40 podstron, nie licząc skryptów
    ładujących strony z samymi ramkami). Nie wiem ile linii kodu ale zajmuje to
    270 Kb, bez szablonów graficznych, dodatkowo napisałem dokumentację (60
    stron A4).
    Przy czym nie zajmowałem się układem graficznym (szablony pisała inna
    osoba).
    Pracodawca zlecił mi to za 1100 zł brutto.

    Mam pytanie ile płaci się za projekty w PHP (i ewentualnie jak się je
    wycenia), czy pracodawca nie wypłacił mi za mało (jest to moja pierwsza
    praca) ?

  • 2. Data: 2003-05-22 21:37:17
    Temat: Re: Ceny projektów w PHP
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "zross" <z...@i...pl> wrote in message

    > Mam pytanie ile płaci się za projekty w PHP (i ewentualnie jak się je
    > wycenia), czy pracodawca nie wypłacił mi za mało (jest to moja pierwsza
    > praca) ?

    Język programowania nie jest zbyt istotny. Liczy się poświęcony czas i
    umiejętności niezbędne do rzetelnego wykonania pracy. Jeśli nie wiesz, ile
    czasu Ci coś zajmie, będziesz dążył do rozliczenia godzinowego. Jeśli masz
    gotowca, będziesz negocjował stawkę za gotowy produkt. Pracodawca będzie się
    oczywiście starał zminimalizować wynegocjowaną kwotę, ale nie możesz
    powiedzieć że dostałeś za mało, jeśli sam się na tyle zgodziłeś.

    Tomek Z.

  • 3. Data: 2003-05-23 06:23:41
    Od: Robert Drozd <r...@s...wawSPAMPRECZ.pl>

    Stało się to Thu, 22 May 2003 23:23:02 +0200, gdy "zross"
    <z...@i...pl> napisał:

> [...]
    >projektu. Wyszło 50 skryptów w PHP (około 40 podstron, nie licząc skryptów

    Tzn. rozumiem, że każdy z tych 50 skryptów robił coś innego - nie było
    tak, że <?include header ?> tresc w html :) <?include footer?>?

> [...]
    >
    >Mam pytanie ile płaci się za projekty w PHP (i ewentualnie jak się je
    >wycenia), czy pracodawca nie wypłacił mi za mało (jest to moja pierwsza

    A ile czasu Ci to zajęło? Policz sobie ile Ci wychodzi godzina - 10zł?
    20zł, 50zł? I zastanów się czy to jest OK. Jednak jeśli ustaliłeś już
    stałą kwotę będzie Ci trudno zmienić zasady rozliczania.

    Też bym się chętnie dowiedział, jaka jest przeciętna stawka w Warszawie
    za godzinę pracy z PHP?

    Robert

  • 4. Data: 2003-05-23 10:27:25
    Od: "zross" <z...@i...pl>

    ciach.
    > Tzn. rozumiem, że każdy z tych 50 skryptów robił coś innego - nie było
    > tak, że <?include header ?> tresc w html :) <?include footer?>?

    Tak. Każdy skrypt odpowiadał za inną funkcjonalność.