PracaGrupypl.praca.dyskusje › odprawa bez skladki ZUS

  • 1. Data: 2003-05-22 15:53:52
    Temat: odprawa bez skladki ZUS
    Od: "Rob" <n...@i...pl>

    Rozstalem sie z pracodawca i dostalem odprawe.
    Zupelnie przypadkowo dowiedzialem sie ze ten typ
    wynagrodzenia jest zwolniony (wylaczony) ze skladek na ZUS.
    [podst. prawna: Dz.U. 161/18.12.1998 poz.1106]
    Okazalo sie ze moj poprzedni pracodawca wrzucil te pieniadze
    do jednego worka z moimi ostatnimi poborami i od wszystkiego zaplacil
    skladke.
    Moje pytania:

    1.Czy ktos potrafi mi powiedziec jaka kwota poszla na
    skladke ZUS - calkowita wartosc odprawy 7600 PLN brutto.

    2.Czy firma moze zlozyc korekte od tej deklaracji i odzyskac pieniadze.

    Poniewaz mosty nie zostaly spalone - jest szansa ze moglbym je dostac -
    chce oszacowac o jakie pieniazki chodzi.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-22 21:44:27
    Temat: Re: odprawa bez skladki ZUS
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > skladke ZUS - calkowita wartosc odprawy 7600 PLN brutto.
    >
    > 2.Czy firma moze zlozyc korekte od tej deklaracji i odzyskac pieniadze.

    powinienes od tej kwoty miec potracony tylko podatek bez kosztow i skladki
    zdrowotnej (chiba sie nie myle) w odpowieniej wysokosci (19/30/40), a
    korekta do zus jak najbardziej mozliwa

    Jean

  • 3. Data: 2003-05-22 22:22:42
    Od: "Rob" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > powinienes od tej kwoty miec potracony tylko podatek bez kosztow i skladki
    > zdrowotnej (chiba sie nie myle) w odpowieniej wysokosci (19/30/40), a
> [...]
    to wiem, czy moglabys oszacowac kwote jaka ewentualnie ;) moge odzyskac.
    Interesuje mnie rowniez jaka jest kwota zaplacona przez pracodawce - tzw
    czesc ubezpieczenia placona przez pracodawce - wiem ze kwoty sa zblizone...

  • 4. Data: 2003-05-24 08:34:15
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    pieniadze.

    zakladamy, ze stawka podatkowa to 19%

    powinno byc:
    7600*19%=1444, do wyplaty 6156

    prawdopodobnie bylo:
    zus pracownika=7600*(9,76%+6,5%+2,45%)=1421,96
    podst zdrowotna = 7600-1421,96 = 6178,04
    skladka zdrowotna 7,75 = 478,80 (od podatku)
    skladka zdrowotna 0,25 = 15,45 (od dochodu)
    podatek: 6178*19% = 1173,82
    wyplata = 7600-1421,96-1173,82-15,45=4988,72

    czyli jestes w plecki 1167,28, a moze nawet wiecej jesli masz duze
    odliczenia w US
    pracodawca przekazal do US 695,02 a powinien 1444, czyli opisywana strata
    moglabybyc wieksza o nastepne 748,98 !!

    Jean