PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]

  • 61. Data: 2005-01-02 22:25:00
    Temat: Re: CV i LM - jak pisać aby unikać niszczarki dokumentów [długie]
    Od: MP <e...@a...com>

    SC> To sie bierze z ogloszen te "prezne firmy", "mlode zespoly" u temu podobny
    SC> belkot.

    ale
    SC> po roku studiowania ogloszen w GW i wysylania aplikacji
    powienieneś już znakomicie wiedzieć, co oznaczają oba pojęcia...

    SC> Nie chce zebys mnie zle zrozumial, wiem ze na rynku pracy jest wiele
    SC> osob, ktorych "papiery" ladnie blyszcza ale w pracy to oni sa nie calkiem
    SC> solidni. Wiem ze [..] trudno jest znalezc [..]

    i to jest powód, dla jakiego studiowanie aplikacji rozpoczynam od LM.

    SC> proby oceny czlowieka na podstawie
    SC> jednej czy 2 kartek A-4 gwarantuja wylewanie dziecka z kapiela ...

    15 lat prowadzenia rekrutacji jest mi naprawdę pomocne, abym na
    podstawie TREŚCI (a nie kartek A-4) decydował z kim będę chciał
    rozmawiać. Wiem kogo szukam.
    Na jedno z ogłoszeń dostałem kiedyś 900 aplikacji. Nauczyło mnie to
    takiego formuowania ogłoszeń, aby samo ogłoszenie było pierwszym
    elementem "sita rekrutacyjnego" bez ograniczania kandydatów
    potencjalnie pożądanych. Ale i tak przychodzi znacznie więcej
    aplikacji z CV spełniajacym wymagania, aby była możliwość (i sens)
    zaproszenia wszystkich na rozmowę. Coś musi stanowić kryterium. Dla
    mnie jest to LM, w jakim może być informacja na temat kandydata
    mówiąca więcej niż CV. Jeśli mówi. Bo jak nie - takie dokumenty są
    odkładane do "rezerwy". W przypadku nie wyszukania dobrego kandydata w
    pierwszej fazie - może się jeszcze przydadzą...

    --
    Pozdrowienia,
    MP

  • 62. Data: 2005-01-02 23:56:47
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "MP" <e...@a...com> napisał w wiadomości
    > wlasnego
    >
    > Nie. To nie ja wyjaśniałem na grupie pojęcie B2B. Jeśli chodzi Ci o
    > wątek - wyjaśniam niżej. Jeśli o to, co pisałem na temat dozowania
    > informacji w ogłoszeniach - chcę sobie ułatwić, bo rzeczowo odpowiedzą
    > tylko osoby znające temat, jeśli takich poszukuję. A właśnie chodzi
    > wtedy o wyłapanie tych i odłożenie na bok innych. Jeśli jednak połapie
    > się dodatkowo ktoś spoza branży i rzeczowo odpowie - będzie z
    > pewnością uważnie wysłuchany. Bo tak powstają "gwiazdy".

    Ciekawosc, w czym sie ma polapac? Ze to sprzedaz proaktywna ze wszystkimi
    urokami tego zawodu, na ktore trzeba byc psychicznie przygotowanym, a
    najlepiej to lubic, czy w jakichs bardziej zaawansowanych tajemnicach
    dotyczacych specyfiki poszczegolnego produktu?

    > ps. "tonem medrca przemawiajacego do nieswiadomych maluczkich"
    > naprawdę dużo da się sprzedać (porada dla ph) ;-).

    Kazdy ma swoj styl. Ja to robilam przez bycie bardzo mila i ciepla osoba,
    motto "byc pomocnym". ;)

    I.

  • 63. Data: 2005-01-03 20:20:05
    Od: MP <e...@a...com>

    I> Ciekawosc, w czym sie ma polapac? Ze to sprzedaz

    Ufff. Czy wszystkie ogłoszenia o pracę dotyczą sprzedaży? Przecież
    pisałem, że do sprzedaży przyjmuję zwykle osoby bez doświadczenia, bo
    handlowców z prawdziwego zdarzenia raczej nie ma na rynku, a nie
    zajmuję się podkupywaniem... A dla ph mam ogłoszenia innego typu.

    I> Kazdy ma swoj styl.

    i musi mieć własny - naśladowanie nie jest nadzwyczaj efektywne...

    Czy jeszcze stworzyłem jakies problemy? No, chyba udzielanie się na
    grupie nie jest najlepszym pomysłem dla mnie.
    --
    Pozdrowienia,
    MP

  • 64. Data: 2005-01-03 20:49:43
    Od: "JackyX" <j...@g...pl>

    > Czy jeszcze stworzyłem jakies problemy? No, chyba udzielanie się na
    > grupie nie jest najlepszym pomysłem dla mnie.

    to jeszcze ja dorzucę coś do siebie: skąd wiesz, że LM napisała ta osoba
    która stara się o pracę? w praktyce prosi się o pomoc znajomego lub
    znajomą którzy byli nieźli z polaka. Nie każdy jest elokfentny i nie
    świadczy to że będzie złym pracownikiem.

    JackyX

  • 65. Data: 2005-01-04 13:28:34
    Od: MP <e...@a...com>

    J> to jeszcze ja dorzucę coś do siebie: skąd wiesz, że LM napisała ta osoba
    J> która stara się o pracę? w praktyce prosi się o pomoc znajomego lub

    Ryzyko istnieje zawsze i od tego są potem rozmowy.

    --
    Pozdrowienia,
    MP